  • 1. Data: 2009-04-28 20:21:54
    Temat: Jak opóźnić stan logiczny
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    Witam
    na wstępie powiem, że wiem po co jest dioda i czym się różni od
    tranzystora.... dalej zaczynam się gubić ale jestem ambitny

    O co chodzi:
    Czujnik daje sygnał sterownikowi i ten wystawia 1 na wyjściu co rozłącza
    przekaźnik zasilający obiekt, który wykrył czujnik. W tym momencie rzecz
    mijająca czujnik staje na tyle blisko niego, że sterownik ciągle podaje
    sygnał do jego zatrzymania.
    Pytanie: Jak najprościej przekazać stan wysoki +5V ze sterownika do
    przekaźnika ale z konkretnym zawsze takim samym opóźnieniem aby
    przedmiot mógł minąć czujnik i zatrzymać się za nim?

    Dalszy ruch będzie kontynuowany dopiero po nieokreślonym czasie i
    wyzwalany ręcznie lub przez inną automatykę podany na ten sterownik na
    inne wejście.

    Czujnik jest kontaktronowy a obiekt do zatrzymania ma magnes. Nie mam
    możliwości grzebania w sterowniku ale jest to coś na zasadzie
    przerzutnika bistabilnego asynchronicznego.

    Może zwyczajnie dać kondensator niech się ładuje 3 sekundy(jak to
    dobrać?) do tych paru V aż zaskoczy log1 tylko czy prądem ładowania
    kondziora nie uwale sterownika bo nie znam jego możliwości obciążenia
    wyjść logicznych.

    Myślałem też o NE555 może mnie ktoś nakierować jak to ugryźć???

    Pozdrawiam
    Bassteq
    n...@o...pl

  • 2. Data: 2009-04-28 21:31:17
    Temat: Re: Jak opóźnić stan logiczny
    Od: aw <w...@w...pl>

    Bassteq pisze:

> [...]
    >
    > Dalszy ruch będzie kontynuowany dopiero po nieokreślonym czasie i
    > wyzwalany ręcznie lub przez inną automatykę podany na ten sterownik na

    Wstaw przekaźnik czasowy uruchamiany z czujnika i dający sygnał na
    wejście sterownika. Przekaźnik ustawić w tryb generowania pojedyńczego
    impulsu na zboczu narastającym lub opadającym.
    Przekaźniki tego typu są łatwo dostępne.

    A.