  • 1. Data: 2009-04-18 10:39:28
    Temat: Akumulatorki NB-2LH do canona 400D - zamienniki
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Witam

    Czy ktos moze polecic dobry zamiennik akumulatorka NB-2LH (do canon'a 400D)
    sprawdzony osobiscie i kosztujacy do 50 zlotych ?

    Dziekuje za podzielenie sie informacjami

  • 2. Data: 2009-04-18 11:17:11
    Temat: Re: Akumulatorki NB-2LH do canona 400D - zamienniki
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote in message
    > Witam
    > Czy ktos moze polecic dobry zamiennik akumulatorka NB-2LH (do canon'a
    > 400D) sprawdzony osobiscie i kosztujacy do 50 zlotych ?
    > Dziekuje za podzielenie sie informacjami

    Od roku mam jakis 1700 mAh i trzyma dluzej niz oryginal.
    Nie ma oznakowania, wiec nie napisze jak tego szukac,
    ja kupilem gdzies z dalekiego wschodu za jakies grosze.
    --
    see_you

  • 3. Data: 2009-04-18 12:13:34
    Od: pwz <p...@j...pl>

    see_you pisze:
    > Od roku mam jakis 1700 mAh i trzyma dluzej niz oryginal.
    > Nie ma oznakowania, wiec nie napisze jak tego szukac,
    > ja kupilem gdzies z dalekiego wschodu za jakies grosze.

    Dodam od siebie w kwestii formalnej, że sam raczej nie polecam używania
    zamienników. W starej "małpce" chciałem zaoszczędzić i kupiłem (na
    Allegro) akumulatorek o pojemności (podobno) nawet większej niż
    oryginalna. Od początku jednak się okazało, że wprawdzie wszystko działa
    jak trzeba, ale ten zamiennik trzymał napięcie nawet krócej niż
    oryginał. A z czasem (dosłownie po kilkunastu ładowaniach) krócej i
    jeszcze krócej... Podobnie następny, który kupiłem. Niby wszystko OK,
    ale jednak nie do końca. Teoretycznie zaoszczędziłem jakąś 1/4-1/5 ceny,
    ale w ostatecznym rozrachunku wyszło mi na to samo. Tzn. aby zapewnić
    oryginalną żywotność musiałbym mieć tych podróbek chyba ze 4 albo 5.
    Praktycznie 'łeb w łeb'.
    Więc tak sobie myślę, że to trochę ruletka: może się zdarzyć, że
    zamiennik będzie miał pojemność i żywotność taką jak oryginał, ale
    równie dobrze może być i tak, że po kilku użyciach nada się tylko na
    śmietnik... Nie mówiąc o tym, że kupując aparat i obiektyw za kilka tys.
    zł nie chciałoby mi się za te ca. 100 zł nawet bawić, czy ryzykować że
    niedorobiony 'zamiennik' np. uszkodzi mi aparat...
    pwz

  • 4. Data: 2009-04-18 12:31:06
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "pwz" <p...@j...pl> wrote in message

> [...]
    > mówiąc o tym, że kupując aparat i obiektyw za kilka tys. zł nie chciałoby
    > mi się za te ca. 100 zł nawet bawić, czy ryzykować że niedorobiony

    Zapewne mozna tez trafic na atrape akumulatora,
    ale od tego sa feedbacki i przy zakupach nalezy z nich korzystac
    a swoje opinie wystawiac rzetelnie i bez wspolczucia...
    Np. akumulatorki najlepiej kupowac od firm ktore maja pozytywne opinie
    liczone w tysiacach a calosc zblizona do 100 procent pozytywow.
    Kupilem juz w ten sposob dziesiatki podobnych rzeczy
    z dalekiego wschodu i nie zawiodlem sie na zadnej.

    Akurat akumulatorki byly opisane, ze sa zrobione z wysokiej jakosci
    japonskich "cel" i widac tak jest.
    --
    see_you

  • 5. Data: 2009-04-18 15:59:54
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Dziekuje za podzielenie sie informacjami

    Mam od roku 2x Maxpower, obydwa działają jak oryginał.

    Tomek

  • 6. Data: 2009-04-18 17:12:42
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 14:13:34 +0200, pwz napisał(a):

> [...]
    > zł nie chciałoby mi się za te ca. 100 zł nawet bawić, czy ryzykować że
    > niedorobiony 'zamiennik' np. uszkodzi mi aparat...

    Dokładnie, to takie trochę dziwne zachowanie, kupowanie sprzęty za kilka
    tysięcy i później "oszczędzanie" 50 złotych na akumulatorkach...
    Ja mogę polecić zamienniki Hahnell, ale cena ich jest niewiele niższa od
    oryginałów.
    pzdr
    Piotr

  • 7. Data: 2009-04-18 18:49:16
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Hue Saturation wrote:
    > Witam
    >
    > Czy ktos moze polecic dobry zamiennik akumulatorka NB-2LH (do canon'a
    > 400D) sprawdzony osobiscie i kosztujacy do 50 zlotych ?
    >
    > Dziekuje za podzielenie sie informacjami

    http://batimex.pl/towar.asp?idtowaru=1833&wfraza=400
    d&wfrazat=400d&menu=99&menu2=100
    http://batimex.pl/towar.asp?idtowaru=51&wfraza=400d&
    wfrazat=400d&menu=99&menu2=100

    i nie sluchaj o tych o pojemnosci 1700mAh bo to żal sciska rozne narzady ;-)
    Sanyo i Panasonic robi ogniwa 700-750mAh to "zdolny Chinczyk" nie zrobi w
    tym samym rozmiarze 1700mAh.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-04-18 18:57:36
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Piotr" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > tysięcy i później "oszczędzanie" 50 złotych na akumulatorkach...
    > Ja mogę polecić zamienniki Hahnell, ale cena ich jest niewiele niższa od

    Faktycznie, jeszcze taka "podroba" wybuchnie, i co wtedy
    - nie dosc ze zniszczy sprzet za dwadziescia baniek
    to jeszcze reke urwie i pol glowy.
    A co by bylo gdyby tak wybuchla w samolocie?
    Normalnie - marne szanse na przetrwanie.
    O tym, ze moze zapalic sie i to akurat w nocy,
    kiedy taki "oszczedny" wlasciciel spi - wole nie pisac...
    Ale, jesli bedziecie sprzet trzymali w wannie,
    to spoko - jestescie bezpieczni.
    Tylko, nie pytajcie jak ja wniesc do samolotu...
    --
    see_you

  • 9. Data: 2009-04-18 19:12:50
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 19:57:36 +0100, see_you napisał(a):

> [...]
    > Ale, jesli bedziecie sprzet trzymali w wannie,
    > to spoko - jestescie bezpieczni.
    > Tylko, nie pytajcie jak ja wniesc do samolotu...

    Aha. Bardzo ciekawe.
    Wszyscy w domu?
    pzdr
    Piotr

  • 10. Data: 2009-04-18 19:17:52
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Hue Saturation pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktos moze polecic dobry zamiennik akumulatorka NB-2LH (do canon'a
    > 400D) sprawdzony osobiscie i kosztujacy do 50 zlotych ?

    do 40D kupilem Hamy - dzialaja od ponad roku genialnie. Dostepne byly w
    sklepie nie dla idiotów, Ceny nieststy nie pomne..
    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com