  • 1. Data: 2009-04-17 17:07:13
    Temat: zaawansowany kompakt dokieszeniowy prosba o opinie
    Od: conik <c...@i...pl>

    chyba kazdego dopada w pewnym momencie ten sam problem
    nie chce sie czesto ciagnac ze soba wora obiektywow i ciezkiego body
    i przydal by sie jakis zgrabny maly aparat ktory daje przyzwoita jakosc
    wychodze z zalozenia ze musi spelniac kilka podstawowych warunkow
    - format RAW
    - wizjer "oczny"
    - obiektyw na szerokim koncu 24 lub 28 mm

    wedle tych kryteriow wylaniaja sie faworyci czyli
    - nikon p6000
    - canon g10
    - ricoh GX200

    ze wszystkich trzech chyba najmniej pasuje mi nikon
    ta pseudo dziura w ktora sie patrzy to jakas kpina i chyba
    najciemniejszy obiektyw z calej trojki oraz najkrotszy czas dzialania na
    pojedynczym akumulatorze

    zostaje g10 i GX200 i tu prosba do posiadaczy
    o ile g10 macalem i jakosc rawow do iso 400 wlacznie po przeskalowaniu w
    dol w miare przyzwoita
    to o ricohu nie wiem kompletnie nic a jak widze po parametrach jest to
    dosyc ciekawa konstrukcja
    spelniajaca w zasadzie wszystkie wymienione przezemnie warunki (tak
    kombinuje ze ten EVF doczepiany to moze byc nawet ciekawy pomysl biorac
    pod uwage ze wizjery w tego typu konstrukcjach sa po prostu marne)

    no wiec jesli ktos posiada bede wdzieczny za jakies miarodajne opinie +
    bardzo chetnie rawy
    szczegolnie interesuje mnie jak sie zachowuje na szerokim koncu
    bede wdzieczny za drobna pomoc w wyborze
    pozdr
    Konrad

  • 2. Data: 2009-04-17 17:27:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze conik:

> [...]
    > dol w miare przyzwoita
    > to o ricohu nie wiem kompletnie nic a jak widze po parametrach jest to

    W sumie pierwszy raz słyszę o GX200, tu jest parę rawów:

    http://www.photographyblog.com/reviews_ricoh_gx200_3
    .php

    IMHO koszmarnie szumi w porównaniu z G10.

  • 3. Data: 2009-04-17 23:22:39
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 17 of Apr 2009 19:07, conik wrote:

> [...]
    > - ricoh GX200
    >
    > ze wszystkich trzech chyba najmniej pasuje mi nikon
    > ta pseudo dziura w ktora sie patrzy to jakas kpina

    To dlatego, że ma najlepszy na świecie wyświetlacz.

    --
    nb

  • 4. Data: 2009-04-18 17:53:54
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    conik pisze:
    > szczegolnie interesuje mnie jak sie zachowuje na szerokim koncu
    > bede wdzieczny za drobna pomoc w wyborze

    No pod tym względem między Canonem a Ricohem jest niemała przepaść. Pierwszy zaczyna
    się od 28,
    drugi od 22mm. Dla mnie to podstawowe kryterium odróżniające od siebie te produkty i
    głównie na
    podstawie tejże decydowałbym którą zabawkę bym nabył.

    --

    format

  • 5. Data: 2009-04-18 20:51:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotr Suchowski pisze:

> [...]
    > kryterium odróżniające od siebie te produkty i głównie na podstawie
    > tejże decydowałbym którą zabawkę bym nabył.

    A ja kiedyś oglądałem sobie zdjęcia z Ricohów i byłem szczerze
    zniesmaczony - dlaczego za takie duże pieniądze sprzedaje się ludziom
    tak przeciętną IQ ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-04-19 21:44:24
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

    weź sigmę dp-1 :)

    Niedzwiedz

  • 7. Data: 2009-04-20 06:46:13
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:

    > A ja kiedyś oglądałem sobie zdjęcia z Ricohów i byłem szczerze
    > zniesmaczony - dlaczego za takie duże pieniądze sprzedaje się ludziom
    > tak przeciętną IQ ???

    i-co?
    Marx