  • 1. Data: 2011-02-01 11:18:46
    Temat: Alfa 159 - turbina
    Od: Kenjiro <k...@s...pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie, przymierzam się do zakupu 159, ale będzie
    to ze względów finansowych jakiś taki model z 2007/8 z przebiegiem ponad
    100 tys. Nie miałem nigdy diesla i niepokoi mnie trochę kwestia tej
    turbiny. Jak to z tym jest? Słyszałem, że to cholernie kosztowne, ale
    nie musi takie być, jeśli się turbinę regeneruje.
    Czy warsztat jest w stanie stwierdzić, w jakim stanie jest turbina?
    Jak objawia się w czasie jazdy fakt, że coś jest z nią już nie tak?

    Sorry za laickie pytania:)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-01 11:23:16
    Temat: Re: Alfa 159 - turbina
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Turbiny sie nie regeneruje, ja sie wymienia.
    Nowa to ok 1500 - 2000zl, uzywka ok 600.
    Przebieg nie ma znaczenia, raczej jak byl samochod katowany.
    Mozna zalatwic turbine przy 20tys :)
    Najlepiej na kompa i sprawdzic doladowanie, jesli w normi i nie pluje
    olejem, nie martwic sie.

  • 3. Data: 2011-02-01 11:24:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 01 Feb 2011 11:18:46 +0100) ktos podajacy sie za Kenjiro
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > Czy warsztat jest w stanie stwierdzić, w jakim stanie jest turbina?
    > Jak objawia się w czasie jazdy fakt, że coś jest z nią już nie tak?

    W moim przypadku twierdzili, ze nie da sie zdiagnozowac stanu turbiny bez
    demontazu. Jakimis wskazowkami moga byc odglosy pracy, osiagi, wycieki,
    ewentualnie pomiar cisnienia za pomoca softu diagnostycznego.

    Ja mialem wycieki w okolicach intercoolera, oraz cisnienie ponizej
    nominalnego i zrobilem regeneracje, ktora kosztowala okolo 1500zl,
    od 10kkm nie mam problemow z turbina, wiec koszt nie musi byc wcale
    kosmiczny. Natomiast awaria turbiny moze zrobic armageddon w silniku :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 4. Data: 2011-02-01 11:25:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-01 11:23, wchpikus pisze:
    > Turbiny sie nie regeneruje, ja sie wymienia.
    > Nowa to ok 1500 - 2000zl, uzywka ok 600.

    Nowa za 1500-2000pln? Do Alfy za pół darmo robią te turbiny??

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 5. Data: 2011-02-01 11:32:15
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 01 Feb 2011 11:25:31 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nowa za 1500-2000pln? Do Alfy za pół darmo robią te turbiny??

    Z ciekawosci upewnilem sie ile kosztuje do mojego C5, bo tez mnie to
    zaintrygowalo. W intercars pomiedzy 2200 a 2700zl. Wiec regenracja za 1500
    wraz z montazem/demontazem nie jest zla opcja.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 6. Data: 2011-02-01 11:55:06
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 11:18:46 +0100, Kenjiro napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Mam takie pytanie, przymierzam się do zakupu 159, ale będzie

    W 159 musisz oprócz standardowych rzeczy (turbo, ogólna kondycja silnika
    i osprzętu, stan blacharsko/lakierniczy auta) sprawdzić jeszcze np.
    przekładnię kierowniczą (np. czy była przeprowadzona akcja serwisowa i
    wymieniony został zbiorniczk i płyn od wspomagania - wskutek "wycia"
    pompy), zbieżność kół (nierównomierne zużycie opon), itp.
    Czytałeś fora tematyczne dotyczące tego modelu?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2011-02-01 12:09:15
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawosci upewnilem sie ile kosztuje do mojego C5, bo tez mnie to
    > zaintrygowalo. W intercars pomiedzy 2200 a 2700zl. Wiec regenracja za 1500
    > wraz z montazem/demontazem nie jest zla opcja.

    Regeneracja jest tak dobra jak warsztat, który ją robi. Znajomy serwis
    wysyła turbiny wyłącznie do jednego kolesia, gdzieś na Pomorze, bo wszystkie
    inne "regeneracje" były gówno warte.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2011-02-01 13:59:24
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 02/01/2011 11:18 AM, Kenjiro wrote:
> [...]
    > turbiny. Jak to z tym jest? Słyszałem, że to cholernie kosztowne, ale
    > nie musi takie być, jeśli się turbinę regeneruje.

    Czy wiesz co to jest turbina i czym się różni od turbosprężarki?

  • 9. Data: 2011-02-01 16:25:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > turbiny. Jak to z tym jest? Słyszałem, że to cholernie kosztowne, ale
    > nie musi takie być, jeśli się turbinę regeneruje.

    W praktycznie każdym aucie z turbodieslem będzie równie kosztowne.

    Regeneracja - jakieś 1000zł netto, używka na Allegro - AFAIR też ok.
    1000zł netto, nowy Garrett w ASO - 6000zł (chyba brutto).

    > Czy warsztat jest w stanie stwierdzić, w jakim stanie jest turbina?

    Mogą posłuchać, sprawdzić wycieki, płynność pracy - ale prawdziwą kontrolę
    zrobią dopiero na stanowisku pomiarowym po jej wymontowaniu. I to zrobi
    raczej tylko specjalizowany warsztat, bo ASO i tak ją wyśle do takiego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2011-02-01 18:00:29
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > turbiny. Jak to z tym jest? Słyszałem, że to cholernie kosztowne, ale nie
    > musi takie być, jeśli się turbinę regeneruje.

    Pad turbiny przy 100 to strasznie męczony musiał by być ten wózek
    Alfa 156 2.4JTD z nakręconym 200kkm i turbina śmigała spokojne.

    --
    Irokez