  • 11. Data: 2010-09-03 23:16:11
    Temat: Re: Algorithm design VS Introduction to Algorithms
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Wrz, 19:58, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > W jakiej sytuacji doczytywałeś coś z Cormena?
    >
    > Imo w dzisiejszych czasach gdy internet jest wszędzie nie wyobrażam
    > sobie sytuacji gdzie bym potrzebował "ładunek wiedzy" zawarty w
    > Cormenie. Zazwyczaj nie pisuje się baz danych ani systemów plików gdzie
    > potrzebne są rozważania, czy głębsza analiza problemu w ujęciu teoretycznym.
    Warto trenować szare komórki na Cormenie, bez względu jak
    banalne programy się na co dzień pisze.
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-09-04 15:50:59
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 09/01/2010 11:39 PM, Wojciech "Spook" Sura wrote:
> [...]
    Thomas-Cormen/dp/0262033844/

    inberg/dp/0321372913

    > Nie czytałem tej drugiej, ale wymień. Cormen to klasyka jeśli chodzi o
    > algorytmikę i nie zamieniłbym go na nic innego.

    Obie są bardzo dobre. Cormen bardziej teoretyczny, Design praktyczny.
    Cormen jest też "grubszy" i chyba popularniejszy na polskich uczelniach.

  • 13. Data: 2010-09-06 05:36:46
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 03 Sep 2010 19:58:58 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >error: no match for 'operator_lepsze_' in 'ksiazki z algorytmiki
    >_lepsze_ od Cormena'

    Dobra, to inaczej. Co programista ma robic, aby rozruszac szare
    komorki? Czytac ksiazki o Javie?

    Nie rozumiem na serio Twojej intencji -- jak ktos sie chce oglupiac,
    to wolna wola, ale zachecac do tego innych?

    >Mi się do tej pory od Cormena bardziej przydało "Algorytmy i struktury
    >danych" (Banachowski, Disk, Rytter), bo zawiera przystępnie opisane
    >algorytmy tekstowe których nie ma w ogólnych bibliotekach (potrzebowałem
    >m.i. uogólnione KMP).

    A mi nie :-) Ale "rzecz jasna" (wg moich standardow) mam te ksiazke
    takze.

    >No i tekst "naucz się stl'a a nie zapamiętuj jak zaimplementować mapę o
    >5% wydajniejszą" wygłoszony przez kolegę z klasy podczas przygotowania
    >do OI.

    Spychoterapia? Niech magiczni oni sie naucza, i niech oni
    zaimplementuja wydajne biblioteki.

    >Imo w dzisiejszych czasach gdy internet jest wszędzie nie wyobrażam
    >sobie sytuacji gdzie bym potrzebował "ładunek wiedzy" zawarty w
    >Cormenie.

    Doceniam dostepnosc, sieci, ale:
    a) z ksiazki sie czyta wygodniej niz z monitora
    b) na stronach na ogol jest zbyt dusza rozpraszaczy
    c) jestem niezalezny od czegokolwiek czytajac ksiazke

    To samo co piszesz o Cormenie mozna by napisac o dowolnej ksiazke z
    "teorii", po co np. kupowac jakiegos tam Jelinka, lepiej pogooglowac i
    uzyc w ogole gotowej biblioteki.

    >A to jest kolejny problem - Cormen jest "wprowadzeniem" i mocno opisuje
    >rzeczy interesujące z punktu widzenia teorii, ale nieinteresujące
    >praktycznie oraz rzeczy które po jednokrotnym przeczytaniu są już na
    >tyle oczywiste, że nie warto wracać. Nie twierdzę, że Cormena nie warto
    >przeczytać - twierdzę, że nie warto go posiadać.

    a) mam lepsze rzeczy do robienia, niz zapamietywanie caly ksiazek
    literalnie na pamiec, zwlaszcza, jesli duze fragmenty wykorzystam moze
    za 10 lat a moze i w ogole nie
    b) stac mnie
    c) jestem takim "maniakiem", ze wartosciowe ksiazki zmieniam co
    wydanie
    d) wole ksiazke miec na polce i nie miec potrzeby jej czytania, niz
    miec potrzebe i nie miec ksiazki na polce

    Stad -- nie przekonamy sie nawzajem do swoich racji :-DDD

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 14. Data: 2010-09-06 05:37:48
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 3 Sep 2010 16:16:11 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Warto trenować szare komórki na Cormenie, bez względu jak
    >banalne programy się na co dzień pisze.

    100% racji. Ostatnio super radoche sprawilo mi wgryzanie sie
    Mitzenmachera.

    milego dnia, hej