  • 1. Data: 2010-09-01 21:26:32
    Temat: Algorithm design VS Introduction to Algorithms
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    Witam.
    Zamówiłem tą książke:
    http://www.amazon.com/Introduction-Algorithms-Third-
    Thomas-Cormen/dp/0262033844/
    a dostałem taką:
    http://www.amazon.co.uk/Algorithm-Design-Pie-Jon-Kle
    inberg/dp/0321372913

    Teraz nie wiem czy mam to wymieniać czy zostawić sobie tą drugą,
    dlatego bardzo bym prosił o opinie od kogoś kto czytał którąkolwiek z
    tych pozycji, najlepiej gdyby ktoś miał obie na sumieniu :)

    TIA
    Pzdr.

  • 2. Data: 2010-09-01 21:39:22
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 01-09-2010 o 23:26:32 Jakub Owczarski <j...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > dlatego bardzo bym prosił o opinie od kogoś kto czytał którąkolwiek z
    > tych pozycji, najlepiej gdyby ktoś miał obie na sumieniu :)

    Nie czytałem tej drugiej, ale wymień. Cormen to klasyka jeśli chodzi o
    algorytmikę i nie zamieniłbym go na nic innego.

    > TIA
    > Pzdr.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 3. Data: 2010-09-02 05:12:27
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 1 Sep 2010 14:26:32 -0700 (PDT), Jakub Owczarski
    <j...@g...com> wrote:

    >Zamówiłem t? ksi?żke:
    >http://www.amazon.com/Introduction-Algorithms-Third
    -Thomas-Cormen/dp/0262033844/
    >a dostałem tak?:
    >http://www.amazon.co.uk/Algorithm-Design-Pie-Jon-Kl
    einberg/dp/0321372913

    >Teraz nie wiem czy mam to wymieniać czy zostawić sobie t? drug?,
    >dlatego bardzo bym prosił o opinie od kogo? kto czytał któr?kolwiek z
    >tych pozycji, najlepiej gdyby kto? miał obie na sumieniu :)

    Przeciez to Amazon bedzie placil za swoja pomylke, wiec nie rozumiem
    wahan. Jak pozniej bedziesz sie chcial o cos dopytac z tej drugiej, to
    bedziesz mial problem, bo szalona popularnoscia sie nie cieszy. I
    cieszyc nie bedzie patrzac po ocenach na Amazonie.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 4. Data: 2010-09-02 08:25:56
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    On Sep 2, 5:12 am, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

> [...]
    > bedziesz mial problem, bo szalona popularnoscia sie nie cieszy. I
    > cieszyc nie bedzie patrzac po ocenach na Amazonie.

    Wacham się tylko dlatego, że pomyślałem, że może ta druga będzie
    równie dobra.
    No i żeby nie robić koło ogona amazonowi: to nie amazon się pomylił,
    od nich tylko pożyczyłem linki :)
    zamawiałem tutaj:
    http://www.boksala.is/DesktopDefault.aspx/tabid-8/pr
    odid-59355/
    Czyli 2:0 dla Cormena, dzięki, tak zrobię.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-09-02 09:23:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.09.2010 10:25, Jakub Owczarski pisze:

> [...]
    > http://www.boksala.is/DesktopDefault.aspx/tabid-8/pr
    odid-59355/
    > Czyli 2:0 dla Cormena, dzięki, tak zrobię.

    Ja nie znam tej drugiej książki, ale "Cormen" jest imo kultowy i nic
    poza tym. Pamiętam, że w liceum kilka osób kupiło go - np. mój
    współlokator ma tą knigę i jak na razie przez 3 lata studiów
    informatycznych nikt (z 3 osób) po nią nie sięgał.

    Sam ostatni raz czytałem Cormena czytałem koło 1 albo 2 liceum podczas
    przygotowania do OI - teoria wymaga mocnego skupienia aby ogarnąć,
    książka jest gruba i poszukanie czegoś w niej jest przez to upierdliwe -
    wiesz, że czytałeś o tym a i tak przewracasz 30 stron zanim znajdziesz.

    W praktyce imo nadaje się dla kogoś studiującego informatykę na uniwerku
    (czy samemu uczącego się na poziomie właśnie wiedzy uniwersyteckiej a
    nie technicznej). Dla typowego programisty - niespecjalnie. Programista
    zazwyczaj nie projektuje bardzo złożonych matematycznie algorytmów, a
    jak potrzebuje drzewo czerwono-czarne to go nie pisze z pamięci/ksiązki
    tylko używa std:::map.

    Michoo

  • 6. Data: 2010-09-02 18:46:29
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 1 Wrz, 23:26, Jakub Owczarski <j...@g...com> wrote:
    > Witam.
> [...]

    Drugiej nie znam, Cormena tak czy siak musisz mieć :)
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-09-03 05:11:24
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Thu, 02 Sep 2010 11:23:53 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Ja nie znam tej drugiej ksi?żki, ale "Cormen" jest imo kultowy i nic
    >poza tym.

    Podaj ksiazki z algorytmiki _lepsze_ od Cormena.

    >Pamiętam, że w liceum kilka osób kupiło go - np. mój
    >współlokator ma t? knigę i jak na razie przez 3 lata studiów
    >informatycznych nikt (z 3 osób) po ni? nie sięgał.

    To chyba problem wspollokatora, a nie Cormena -- po drugie ja po
    Cormena rzadko siegam, ale doceniam to, ze jak juz chce cos doczytac,
    to rozumiem co czytam.

    >ksi?żka jest gruba i poszukanie czego? w niej jest przez to upierdliwe -
    >wiesz, że czytałe? o tym a i tak przewracasz 30 stron zanim znajdziesz.

    Na koncu ksiazki znajduje sie indeks, warto skorzystac. No i jak widac
    gusta sa rozne, dla mnie Cormen jest zbyt cienki -- niektore tematy sa
    pominiete i musze ich szukac w innych ksiazkach.

    > Dla typowego programisty - niespecjalnie.

    Zgadzam sie. W "mloda dynamiczna firma, zatrudni programiste PHP do
    opracowania stron internetowych. Oferujemy rozwoj osobisty poprzez
    realizacje ciekawych projektow dla najwiekszych firm w kraju" nikt na
    takie rzeczy nie patrzy :-)

    milego dnia, hej

  • 8. Data: 2010-09-03 05:16:06
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Thu, 2 Sep 2010 01:25:56 -0700 (PDT), Jakub Owczarski
    <j...@g...com> wrote:

    > pomy?lałem, że może ta druga będzie
    >równie dobra.

    Daleko od tego. A swoja droga, czemu zamawiales z Amazona? Polski
    rynek jest dosc plytki, ale jednak troche ksiazek juz jest -- Cormen,
    Harel, Wirth, Knuth (odradzam), Aho, Sedgewick, Papadimitriou (jeszcze
    do niej nie spojrzalem), Mitzenmacher, Sipser, Bentley ("felietony",
    bardzo pouczajace, to taka ksiazka o zastosowaniach, goraco polecam).

    To sa same topowe ksiazki, wiec masz spory wybor, zanim sie skusisz na
    cos z nizszej polki.

    milego dnia, hej

  • 9. Data: 2010-09-03 08:33:57
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    On Sep 3, 5:16 am, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > A swoja droga, czemu zamawiales z Amazona?

    Właśnie nie z amazona, od nich tylko pożyczyłem linki do
    demonstracji :)
    Zamawiałem z pobliskiej uniwersyteckiej księgarni.
    Zresztą już do nich dzwoniłem, i mają mi wymienić.

> [...]
    > do niej nie spojrzalem), Mitzenmacher, Sipser, Bentley ("felietony",
    > bardzo pouczajace, to taka ksiazka o zastosowaniach, goraco polecam).

    Do Polski mam równie daleko co do stanów, ale dzięki, nazwiska
    przydadzą się przy następnych zakupach.
    pzdr.

  • 10. Data: 2010-09-03 17:58:58
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 03.09.2010 07:11, Maciej Pilichowski pisze:

    > Podaj ksiazki z algorytmiki _lepsze_ od Cormena.

    error: no match for 'operator_lepsze_' in 'ksiazki z algorytmiki
    _lepsze_ od Cormena'

    Mi się do tej pory od Cormena bardziej przydało "Algorytmy i struktury
    danych" (Banachowski, Disk, Rytter), bo zawiera przystępnie opisane
    algorytmy tekstowe których nie ma w ogólnych bibliotekach (potrzebowałem
    m.i. uogólnione KMP).

    No i tekst "naucz się stl'a a nie zapamiętuj jak zaimplementować mapę o
    5% wydajniejszą" wygłoszony przez kolegę z klasy podczas przygotowania
    do OI.

    > To chyba problem wspollokatora, a nie Cormena
    Nie sądzę.

    > -- po drugie ja po
    > Cormena rzadko siegam, ale doceniam to, ze jak juz chce cos doczytac,
    > to rozumiem co czytam.
    W jakiej sytuacji doczytywałeś coś z Cormena?

    Imo w dzisiejszych czasach gdy internet jest wszędzie nie wyobrażam
    sobie sytuacji gdzie bym potrzebował "ładunek wiedzy" zawarty w
    Cormenie. Zazwyczaj nie pisuje się baz danych ani systemów plików gdzie
    potrzebne są rozważania, czy głębsza analiza problemu w ujęciu teoretycznym.

    > Na koncu ksiazki znajduje sie indeks, warto skorzystac. No i jak widac
    > gusta sa rozne, dla mnie Cormen jest zbyt cienki -- niektore tematy sa
    > pominiete i musze ich szukac w innych ksiazkach.
    A to jest kolejny problem - Cormen jest "wprowadzeniem" i mocno opisuje
    rzeczy interesujące z punktu widzenia teorii, ale nieinteresujące
    praktycznie oraz rzeczy które po jednokrotnym przeczytaniu są już na
    tyle oczywiste, że nie warto wracać. Nie twierdzę, że Cormena nie warto
    przeczytać - twierdzę, że nie warto go posiadać.

> [...]
    > opracowania stron internetowych. Oferujemy rozwoj osobisty poprzez
    > realizacje ciekawych projektow dla najwiekszych firm w kraju" nikt na
    Ok, to skoro mamy już głos ze strony "młodych, dynamicznych firm" to
    może popytam w labie działu aplikacji w "Poznańskim Centrum
    Superkomputerowo-Sieciowym" ile osób sięga po Cormena? ;)

    Michoo