  • 11. Data: 2013-12-01 11:06:07
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:529b0619$0$2169$65785112@news.neostrada.pl...

    > Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
    > Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest
    > głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był wyraźnie
    > szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów pozwalających
    > na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.

    A zastanawiales ile rdzeni ma karta graficzna od wieeeelu lat?

    > Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy to
    > wyłącznie rola programisty.

    Zadania moega byc przydzialane na krotki okres czasu i tu raczej bedzie
    przydzielal OS a nie kompilator. Reszta to raczej programista.

    > Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do
    > gier...

    Nie widze problemu.

  • 12. Data: 2013-12-01 11:26:15
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2013-11-24 09:58, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    > Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą idą

    Jeśli dla ciebie 8 rdzeni to dużo to co powiesz
    ma produkt firmy Adapteva.
    Obecnie pzryjmują zamówienia na swój produkt o nazwie Epiphany-IV,
    jest to moduł obliczeniowy stworzony na bazie procesora
    posiadającego 64 niezależne rdzenie typu RISC,
    każdy wykonujący swój własny kod.
    Ich celem jest przygotowanie do roku 2018 procesora
    posiadającego 64 tyś. rdzeni.
    Czy im się uda, zobaczymy już za kilka lat.

    Jeśli chodzi o zwykłe komputery PC, poczytaj sobie o OpenMP dostępnym
    obecnie w wiekszości kompilatorów C++.
    Z mojego podwórka mogę ci podrzucić Task Parallel Library (TPL)
    które jakiś czas temu weszło w skład .NET Framework
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd537608%28v
    =vs.110%29.aspx

    /Robert

  • 13. Data: 2013-12-01 11:42:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert Winkler" <n...@n...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z mojego podwórka mogę ci podrzucić Task Parallel Library (TPL)
    > które jakiś czas temu weszło w skład .NET Framework

    Czytja ze zrozuminiem. Pytanie dotyczylo rdzeni na potrzeby gier (i to
    niegraficznych rdzeni).

  • 14. Data: 2013-12-01 17:44:56
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2013-12-01 11:42, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Robert Winkler" <n...@n...org> napisał w wiadomości

    =vs.110%29.aspx

    > Czytja ze zrozuminiem. Pytanie dotyczylo rdzeni na potrzeby gier (i to
    > niegraficznych rdzeni).

    Po pierwsze OpenMP to co innego niż OpenCL.
    OpenMP pozwala co za pomocą "#pragma" określasz przykładowo,
    że kod danej pętli ma zostać zrównoleglony automatycznie
    przez kompilator i runtime.
    Dotyczy to oczywiście kodu CPU a nie GPU.
    O ile zapewni się synchronizacje przy dostępie do współdzielonych danych
    można ten mechanizm z powodzeniem użyć do detekcji kolizji,
    lub obliczania fizyki, czy też AI postaci.
    We wszystkich przypadkach pracujemy przecież na listach obiektów
    i pętlach kolejno je przetwarzających.
    Piszesz wieć:
    #pragma omp parallel for
    for (int x = 0; x < imageWidth; x++) {
    for (int y = 0; y < imageHeight; y++) {
    Color shadedColor = shootRay(x,y);
    image.SetPixel(x, y, shadedColor);
    }
    }
    i masz zrównoleglony kod, podzielony na wątki,
    a kod znajdujący się za pętlą zostanie uruchomiony
    kiedy wszystkie wątki skończą już prace.

    /Robert

  • 15. Data: 2013-12-01 22:27:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > i masz zrównoleglony kod, podzielony na wątki,
    > a kod znajdujący się za pętlą zostanie uruchomiony
    > kiedy wszystkie wątki skończą już prace.

    polska jenzyka tródna jenzyka, powinni jednak zwrocic kase z atfojom
    edukacjem
    hit: sprobuj jednak czymac kupe z wontkiem

  • 16. Data: 2013-12-02 05:51:18
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 01/12/2013 09:32, Ghost wrote:

    > Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale naoprawde naiwnie wierzysz w rownomierne obciazenie rdzeni?

    Tak, po uruchomieniu gry mozna obserwowac niemalze rownomierna
    fluktuacje obciazenia na wszystkich rdzeniach (logicznych) w zaleznosci
    od aktywnosci w grze.

  • 17. Data: 2013-12-02 12:26:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak, po uruchomieniu gry mozna obserwowac niemalze rownomierna fluktuacje
    > obciazenia na wszystkich rdzeniach (logicznych) w zaleznosci od aktywnosci
    > w grze.

    Tzn, co, dokladznie 32,5% na kazdym rdzeniu? Nierealne.