  • 1. Data: 2011-09-21 19:04:20
    Temat: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Zastanawiam się nad zakupem wtyczek i gniazd za pośrednictwem Alibaby u tego
    sprzedawcy
    http://www.alibaba.com/product-gs/464709610/ULO_Term
    inal_block.html
    Sprzedawca jest "golden suplier", ale nie ma ESCROW.
    Chciałem zapytać osoby, które kupowały podzespoły na Alibabie, czy jest to
    bezpieczne, czy zapłacę cło (a jeśli tak, to jaki może być procent wartości
    towaru)?
    Będę wdzięczny także za inne uwagi -- na co uważać itp

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo.

  • 2. Data: 2011-09-21 19:44:28
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robbo" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
    > wartości towaru)?
    > Będę wdzięczny także za inne uwagi -- na co uważać itp

    Nie ma się czego bać. To nie są oszuści. Zagadaj do petera Ni po północy
    między 1 a 2 w nocy lub rano jak wstaniesz.
    Masz tam albo interfejs webowy albo trade managera zainstaluj.
    Ceny za taką galanterię są o 300-400% niższe niż u nas. Tylko musisz trochę
    kupić. Maja tam MOQ chyba tysiąc i ceny na DHL 1/3 naszych.

  • 3. Data: 2011-09-21 19:48:19
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robbo" <n...@g...com> wrote in message

    Jeszcze dodam, że oni mają skype i są osiągalni w przeciwieństwie do
    nadętych naszych dystrybutorów.
    Jak nie skype to MSN ten co w windowsie. Oni pracują do ich czsu do około
    20tej czyli u nas - 6 godzin, złapiesz ich i w południe naszego czasu.
    Ningbo to CIXI city poniżej Shanghaju, to jest Port of Ningbo. Same fabryki.

  • 4. Data: 2011-09-21 19:50:45
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Sep 21, 8:04 pm, "Robbo" <n...@g...com> wrote:
    > Witam uprzejmie,
    >
    > Zastanawiam si nad zakupem wtyczek i gniazd za po rednictwem Alibaby u tego
    > sprzedawcyhttp://www.alibaba.com/product-gs/46470961
    0/ULO_Terminal_block.html
    > Sprzedawca jest "golden suplier", ale nie ma ESCROW.
    > Chcia em zapyta osoby, kt re kupowa y podzespo y na Alibabie, czy jest to
    > bezpieczne, czy zap ac c o (a je li tak, to jaki mo e by procent warto ci
    > towaru)?
    > B d wdzi czny tak e za inne uwagi -- na co uwa a itp
    >
    > Z g ry dzi kuj za pomoc.
    >
    > Robbo.

    Alibaba nie jest bezpieczna, odradzam korzystania z niej, kilka razy
    mnie tam oszukali, za to http://www.aliexpress.com (to siostrzana
    strona alibab'y) ma wspomniany przez Ciebie ESCROW, robię na niej
    zakupy od około dwóch lat i nigdy nie było żadnego problemu, nawet
    "refundy" są sprawnie przeprowadzane.

  • 5. Data: 2011-09-21 20:09:17
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "bobofrut" <r...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    > Alibaba nie jest bezpieczna, odradzam korzystania z niej, kilka razy
    > mnie tam oszukali, za to http://www.aliexpress.com (to siostrzana
    > strona alibab'y) ma wspomniany przez Ciebie ESCROW, robię na niej

    No przecież nie kupuje się na Alibabie jako takiej tylko od producenta.
    Trzeba najpierw się dogadać na skype, zobaczyć co to za firma, pogadać
    głosem, a nie tylko na chacie.

  • 6. Data: 2011-09-21 21:05:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lelek,

    [...]

    > Ceny za taką galanterię są o 300-400% niższe niż u nas. Tylko musisz trochę
    > kupić.

    Stary! Przy takich zniżkach, to ja biorę wszystko!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-09-21 22:42:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-21 21:04, Robbo pisze:
    > Zastanawiam sie nad zakupem wtyczek i gniazd za po?rednictwem Alibaby u tego
    > sprzedawcy
    > http://www.alibaba.com/product-gs/464709610/ULO_Term
    inal_block.html
    > Sprzedawca jest "golden suplier", ale nie ma ESCROW.
    > Chcia?em zapytaae osoby, które kupowa?y podzespo?y na Alibabie, czy jest to
    > bezpieczne, czy zap?ace c?o (a je?li tak, to jaki mo?e byae procent warto?ci
    > towaru)?
    Jak kilka sztuk, to nie zapłacisz, ale też kilka sztuk i niewielką
    wartość to ci chińczyk nie sprzeda (to raczej dealextreme). A jak więcej
    to cło (grosze, kilka %) oraz jeszcze nasz 23% VAT (liczone od wartości
    celnej czyli razem z kosztem przesyłki). I koszt odprawy celnej

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-09-21 23:30:52
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

> [...]
    > towaru)?
    > Będę wdzięczny także za inne uwagi -- na co uważać itp

    ESCROW to sie stosuje przy zabawie w zakupy kilku sztuk. A kilku sztuk
    sie nie oplaca kupowac bo koszta transportu i odprawy celnej beda
    wyzsze niz cena w polskim sklepie dla detalistow.

  • 9. Data: 2011-09-22 01:46:33
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

> [...]
    > (grosze, kilka %) oraz jeszcze nasz 23% VAT (liczone od wartości celnej
    > czyli razem z kosztem przesyłki). I koszt odprawy celnej

    Cło na złączki jest zero.

  • 10. Data: 2011-09-22 11:18:18
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Dzięki za pomoc.

    Chcę kupić wtyki podobne do tych
    http://cdn.sigma.octopart.com/5351697/image/Phoenix-
    Contact-1757022.jpeg
    (inaczej nieco umiejscowione śruby; dość rzadko spotykany model) oraz
    gniazda
    http://cdn.sigma.octopart.com/5371624/image/Phoenix-
    Contact-1757242.jpg
    (tylko bez ścianek bocznych). 8 pinów, napięcie 300V, rozstaw 5,08mm.

    Zebrałem już kilka ofert z Alibaby. Pytałem o 1000 par (gniazdo-wtyk)
    8-pinowe. Na ogół chcą w granicach $0,22 za pin (nie za cały wtyk). To już
    jest cena dość spora -- można nabyć na Wolumenie w Warszawie w podobnej
    cenie chiński produkt.
    Znalazłem też na Aliexpress ofertę dużo tańszą. Spytałem tych droższych
    oferentów, skąd taka różnica w cenie -- jeden z nich stwierdził, że to mogą
    być gorsze materiały (np. nie spełnia ROHS) w tej taniej ofercie.

    Pan Peter Ni przysłał mi ofertę tańszą, bo za wtyk chce $0,72 (nie za pin, a
    za cały wtyk), a za gniazdo $0,096. Dla zamówień o wartości poniżej $2000
    należy doliczyć $50. Do tego dochodzi VAT w Polsce, oraz chyba opłata za
    obsługę celną, koszt transportu. Dla dolara o wartości 3,3zł, to będzie
    2692,8 za 1000 kompletów wtyk-gniazdo, do tego $50 (165zł), do tego VAT ok.
    700zł. W sumie może wyjdzie 3700zł (nie wiem, ile będzie kosztował transport
    oraz obsługa celna), czyli 3,7zł za komplet.

    Pozdrawiam,
    Robbo