    From: "krzysztof posluszny" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: [Allegro] Dystrybucja programów
    Date: Sun, 13 Sep 2009 17:40:28 +0200

    Zainstallowałem bibliotekę allegro 4.2.2 z paczki rpm. Pod code block
    wszystko się ładnie kompiluje i uruchamia. Problem w tym że to wszystko
    linkuje mi się dynamicznie i o ile wiem to żeby te programy poprawnie
    działały na innym komputerze muszą na nim być zainstalowane wszystkie te
    biblioteki których użyłem do budowy i uruchamiania tych programów na
    komputerze pierwszym - mam rację? W związku z tym mam pytanie, czy istnieją
    jakieś inne sposoby przenoszenia programów linkowanych dynamicznie tak aby
    po przeniesieniu działały na innym komputerze bez zainstalowanych bibliotek
    o których piszę wcześniej.? Co nalezało by w tym celu zrobić? Piszę że te
    programy są linkowane dynamicznie ponieważ w opcjach linkera codeblock mam
    wpisane: 'allegro-config --libs`. Żeby programy były linkowane statycznie
    powinno być: 'allegro-config --libs --static` ale ta opcja nie działa
    ponieważ kompilator wywala bład iż nie moze odnaleść "-lalleg". Próbowałem
    to doinstalowac ale nic takiego nie mogę znaleźć... Biblioteki allegro ze
    źródeł też nie mogę zainstalować ponieważ przy instalacji na moim opensuse
    11.0 też wywala błedy...