  • 11. Data: 2015-04-17 15:28:19
    Temat: Re: Alternatywa dla ExpressPCB
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 12:50:40 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:

    > Nie wiem jak inne ale EAGLE ma wewnętrzny język skryptowy i jest to jak
    > dla mnie mega plus.
    > Drugim ważnym elementem jest że trzyma projekty w XML-u więc ładnie daje
    > sie kontrolować SVN-em czy CVS-em.

    ===========

    A to już zakrawa na przerost formy nad treścią. Ja nawet nie wiem co to jest
    XML/SVN/CVS. Poważnie !! Nawet w starym dosowskim Orcadzie wiem gdzie jest projekt
    trzymany. Po prostu w jakimś katalogu o jakiejś nazwie. Jasne, że pod dosem
    przełanczanie pomiędzy PCB i SCH było z dzisiejszego punktu widzenia upierdliwe, no
    ale te sprawy załatwia dzisiaj OS. A może bezwiednie wykorzystuję to oczym piszesz?
    Weź mnie oświeć !!

  • 12. Data: 2015-04-17 18:08:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 15:28, s...@g...com pisze:

    > ===========
    >
    > A to już zakrawa na przerost formy nad treścią. Ja nawet nie wiem co to jest
    XML/SVN/CVS.

    SVN i CVS to systemy kontroli wersji. Do zarządzania projektami, które
    są często modyfikowane, zwłaszcza w pracy grupowej. Trudno mi sobie
    wyobrazić, żeby jedna osoba mogła tyle napłodzić, aby nie potrafiła
    ogarnąć swoich projektów pozapisywanych włącznie z wersjami w osobnych
    katalogach. A w przypadku firmy, w której jest kilku projektantów, to
    raczej bym się spodziewał, że nie będą rzeźbić w Eagle tylko kupią sobie
    porządny soft umożliwiający pracę grupową.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2015-04-17 18:19:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    To do Adama bo widzę go tylko w cytowaniu u ciebie.
    Kicad ma pliki tekstowe więc pewnie też się daje kontrolować przez SVN.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2015-04-17 22:43:33
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > raczej bym się spodziewał, że nie będą rzeźbić w Eagle tylko kupią sobie
    > porządny soft umożliwiający pracę grupową.

    Czyli niby jaki "porządny software" proponujesz dla 5 - 10 osób
    pracujących razem w kilku krajach ( takie rozproszenie) ? Taki za
    $$$$$$$$$ dolarów ?

    Kurde jakoś nas jeszcze nie stać.

    Oczywiście można prowadzić dziennik zmian, wszystko w plikach i opisach
    do nich.

    No ale jeżeli można zrobić diffa pomiędzy rewizją A a rewizją F to
    czasem pomaga.

    Plików z ukończonych projektów też nie można trzymać bezpośrednio jako
    plików bo ktoś niechcący może otworzyć i coś zmienić.

    No i dystrybucja aktualnej wersji też jest prostsza.

    Dobrze by było żeby inni opisali jak sobie radzą z kontrolą wersji w
    swoich projektach. Cenne są informacje od ludzi , którzy to robią a nie
    jak się komu wydaje.

    Tylko projektów płytek mam już kilkaset nie licząc rewizji do nich.

    Pzdr.

    Adam

  • 15. Data: 2015-04-17 22:45:29
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 18:08:34 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > raczej bym się spodziewał, że nie będą rzeźbić w Eagle tylko kupią sobie
    > porządny soft umożliwiający pracę grupową.

    ====

    Być może "coś w tym jest". Coś mnie w tym ciekawi w Twoim odpisie w tym wątku, ale
    szczerze powiedziawszy za cholerę nie rozumiem argumentacji. Tylko proszę bez żadnej
    urazy. A dajmy na to,że robimy syfrówę:

    1) Franek robi deserjalizację A/D (12-bit)
    2) Józek robi miksowanie syfrowe
    3) Heniek robi demodulację tego bajzlu
    4) itd.,itp....

    Powyższe jest do ogarnięcia przez byle nawet Stasia Chebla. Z łapanki będzie szybciej
    lub taniej? No way !!

    ============

    I tak chcąc/niechcąc wchodzimy poniekąd w tematy polityczne.

    Za komuny na dowolne studia było trochę kandydatów. Powiedzmy n/miejsce.

    Dzisiaj mamy "en" miejsc/kandydata

    I byle kto tych egzamów nie zdawał. Jasne, były tzw. "miejsca rektorskie", ale taki
    młotek wylatywał ze studiów po pierwszym semestrze. Więc nie ma sprawy !!

    ===================

    Jeżeli Twoim zdaniem (XML/SVN/CVS) /(dalej nie wiem co to jest, ale mniejsza o to) w
    czymkolwiek i komukolwiek pomaga.

    A może by tak inaczej podejść do tematu? Back to school!! Prawo Ohma + Kirkchoffa!!

  • 16. Data: 2015-04-18 18:45:31
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no i europa... "pedale" (*)

    (*) to dodałem od siebie...

  • 17. Data: 2015-04-18 19:26:27
    Od: d...@g...com

    użytkownik platformowe głupki napisał:
    > no i europa... "pedale" (*)
    >
    > (*) to dodałem od siebie...

    Jak tam sprzedaż kabelków Karolu?

    Widzę, że masz dużo niedziałających nagrywarek:)
    Czyżby to te słynne psujące komputer?
    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=258
    3337

    I na koniec specjalnie dla ciebie piosenka:
    https://www.youtube.com/watch?v=bXoc9hOIj3M

    Pzdr.

  • 18. Data: 2015-04-18 19:32:58
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    spoko, pederasto...

  • 19. Data: 2015-04-18 19:35:17
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    do wygrania stówka - trzeba mi namierzyć pederastę...
    czy Ktoś pomoże?

  • 20. Data: 2015-04-18 19:38:07
    Od: d...@g...com

    użytkownik bobofrut napisał:
    > Czy znacie www.expresspcb.com, korzystał ktoś może z ich oprogramowania i
    wytwarzania płytek pcb, jeśli tak, to jak z jakością ich wykonania i czasem
    wykonania, znacie może jakąś ciekawą alternatywę, interesuje mnie detaliczna
    produkcja, żadna masówka?

    Z darmowych:
    http://www.electroschematics.com/2249/pcb-design-sof
    tware/

    Z komercyjnych najtańszy jest SprintLayout