  • 1. Data: 2015-04-13 13:42:20
    Temat: Alternatywa dla ExpressPCB
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Czy znacie www.expresspcb.com, korzystał ktoś może z ich oprogramowania i wytwarzania
    płytek pcb, jeśli tak, to jak z jakością ich wykonania i czasem wykonania, znacie
    może jakąś ciekawą alternatywę, interesuje mnie detaliczna produkcja, żadna masówka?
    Z góry dzięki

    P.S.
    Śmiało wtrącajcie wątki o peło, pis i pierdzących grzybkach, mnie to rybka, pod
    warunkiem, że wtrącicie także coś na temat.

  • 2. Data: 2015-04-13 15:09:18
    Temat: Re: Alternatywa dla ExpressPCB
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 13:42, bobofrut pisze:
> [...]
    > Śmiało wtrącajcie wątki o peło, pis i pierdzących grzybkach, mnie to rybka, pod
    warunkiem, że wtrącicie także coś na temat.

    Tp ja tak trochę obok tematu. Zdaje mi się, że ten soft generuje
    wyłącznie pliki produkcyjne dla tej płytkarni. Nie możesz robić
    gerberów. Niby masz soft za darmo, ale musisz u nich zamawiać. Nie masz
    pewności czy jest to ekonomicznie uzasadnione i w przyszłości nie możesz
    ich zmienić na innych - tańszych, lepszych czy szybszych. Ja bym rozbił
    zagadnienie na dwa:
    1. Jaki soft?
    Załóżmy ze darmowy. To polecałbym Kicad. Sporo ludzi używa darmowej
    wersji Eagle, ale ja akurat nie lubię się przyzwyczajać do softu,
    którego nie będę mógł legalnie używać w swojej działalności. Są jeszcze
    inne darmowe jak DesignSpark pod patronatem RS Components.
    2. Jaki producent? I tu chyba jednak przy pojedynczych płytkach
    korzystniej skorzystać z naszych płytkarni jak prototypy.com.pl,
    drukowane.pl, Faldruk czy inne. A przy większej ilości, to najlepiej u
    małych żółtych ludzików.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2015-04-13 16:12:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie masz
    > pewności czy jest to ekonomicznie uzasadnione i w przyszłości nie możesz
    > ich zmienić na innych - tańszych, lepszych czy szybszych.

    no tą pewność akurat masz - tyle, że odpowiedź jest negatywna.

  • 4. Data: 2015-04-16 13:30:52
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Monday, 13 April 2015 14:10:06 UTC+1, Mario wrote:
> [...]
    > korzystniej skorzystać z naszych płytkarni jak prototypy.com.pl,
    > drukowane.pl, Faldruk czy inne. A przy większej ilości, to najlepiej u

    Dzięki za info, przyjrzałem się programowi DesignSpark, muszę przyznać, że to bardzo
    ciekawe środowisko, planuję przenieść się na nie, mimo że brak mu niektórych
    komponentów dla pcb, a co do wytwórni płytek znalazłem dla takiego amatora jak ja dwa
    linki: http://dirtypcbs.com/ i http://www.3pcb.com/
    O tym pierwszym wspominają na hackaday, w skrócie dla prototypów powinno wystarczyć
    mimo to, że jakość dupy nie urywa.

    Zanim będę bazgrał swoje "foot print pcb" dla DesignSpark, to zapytam, bo może ktoś
    Posiada w swoich zakładkach przeglądarki jakieś linki do bibliotek dla DesignSpark,
    np. do transformatorów pcb?

    Jeszcze raz dzięki, i niech moc będzie z Wami.

  • 5. Data: 2015-04-17 01:39:37
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    bobofrut wrote:
    [...]
> [...]
    > http://www.3pcb.com/ O tym pierwszym wspominają na hackaday, w skrócie dla
    > prototypów powinno wystarczyć mimo to, że jakość dupy nie urywa.

    Robiłem w dirtypcbs i jakość była w miarę niezła. Zmawiałem też w Seeed
    Studio i ITead. Na jakość nie narzekam, ale przy takich cenach nie
    spodziewaj się cudów. 3pcb nie znam. Zaletą dirtypcbs jest to że można w
    cenie wybrać dowolny kolor soldermaski. Większość tanich producentów kasuje
    ekstra za zmianę z domyślnego zielonego.
    Jeśli chcesz ładne płytki to zobacz OSH Park. Drożej, ale i solidnie.

    pzdr,
    j.

  • 6. Data: 2015-04-17 10:13:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 15:10:06 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > pewności czy jest to ekonomicznie uzasadnione i w przyszłości nie możesz
    > ich zmienić na innych - tańszych, lepszych czy szybszych.

    Dokładnie tak jest! Dobre dla amatorów, którzy coś tam sobie chcą swojego wyrzeźbić w
    kilku sztukach. Lub dla frajerów

    Ja bym rozbił
> [...]
    > wersji Eagle, ale ja akurat nie lubię się przyzwyczajać do softu,
    > którego nie będę mógł legalnie używać w swojej działalności.

    Ależ Eagle'a jak najbardziej będziesz mógł legalnie dalej wykorzystywać do swojej
    działalności!! Za relatywnie niewielką kasę kupujesz pełną wersję. Soft całkiem
    przyjemny. Ekspertem od Eagle'a nie jestem, ale tak z ciekawości kiedyś zassałem
    sobie darmową wersję i IMHO jest b. fajny.

> [...]
    > korzystniej skorzystać z naszych płytkarni jak prototypy.com.pl,
    > drukowane.pl, Faldruk czy inne. A przy większej ilości, to najlepiej u

    Dokładnie! Ja korzystam z pcb-cart. Jakość bez pudła !!

  • 7. Data: 2015-04-17 10:16:11
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 13:30:53 UTC+2 użytkownik bobofrut napisał:
> [...]
    np. do transformatorów pcb?

    > Jeszcze raz dzięki, i niech moc będzie z Wami.

    ====================

    W końcu zaczynasz NORMALNIE pisać tutaj. Tak trzymaj.

  • 8. Data: 2015-04-17 10:45:40
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 10:13, s...@g...com pisze:

> [...]
    przyjemny. Ekspertem od Eagle'a nie jestem, ale tak z ciekawości kiedyś zassałem
    sobie darmową wersję i IMHO jest b. fajny.

    Ależ ja to wiem, że można kupić pełną wersją. Ale czym pozytywnym ma się
    wyróżniać od innych "niskobudżetowych" CADów? Gdybym miał kupować to
    najpierw musiałbym porównać do innych tanich, jak DipTrace, Autotrax,
    czy Rimu.
    Moim zdaniem Eagle jest porównywalny do całkiem darmowego Kicada.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2015-04-17 12:50:06
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-04-17 10:45, Mario wrote:

> [...]
    > czy Rimu.
    > Moim zdaniem Eagle jest porównywalny do całkiem darmowego Kicada.

    Nie wiem jak inne ale EAGLE ma wewnętrzny język skryptowy i jest to jak
    dla mnie mega plus.
    Drugim ważnym elementem jest że trzyma projekty w XML-u więc ładnie daje
    sie kontrolować SVN-em czy CVS-em.

    Adam

  • 10. Data: 2015-04-17 15:08:21
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 10:47:17 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > czy Rimu.
    > Moim zdaniem Eagle jest porównywalny do całkiem darmowego Kicada.

    Z ciekawości zassam sobie Kicada, bo nie mam zdania w tym temacie.