  • 1. Data: 2011-05-09 11:36:06
    Temat: Anaglify 3D
    Od: "Servername: reader80.eternal-september.org" <a...@i...pl>

    Pozwole sobie przestawic do poogladania - ale tylko dla posiadaczy okularków
    czerwono-cyjanowych:

    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/416128

    Andy

  • 2. Data: 2011-05-09 15:12:34
    Temat: Re: Anaglify 3D
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Servername: reader80.eternal-september.org pisze:

    > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/416128

    Bardzo ładne - scenki do oglądania w 3D.
    Pierwsze zdjęcie wyrzucić :)

    Do zapisu obrazków 3D nadaje się format JPEG Multi-Picture Format
    (rozszerzenie .mpo). W takich plikach można umieścić kilka obrazów JPG.
    Przeglądarka powinna potem poradzić sobie z odpowiednim wyświetleniem,
    zależnie od sprzętu u odbiorcy.

    P.

  • 3. Data: 2011-05-09 15:24:07
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Bardzo ładne - scenki do oglądania w 3D.
    > Pierwsze zdjęcie wyrzucić :)

    Wbrew pozorom nie. Potrzeba się odrobinkę "wpatrzyć" w to zdjęcie, żeby
    "załapać" 3D. Przyznaję, że sam miałem z tym duży problem, więc nawet
    podpis pod nim brzmi - "A tu coś nie gra....". Ale przeważył kolor, którego
    w anaglifach niestety brakuje.

  • 4. Data: 2011-05-09 15:24:07
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

  • 5. Data: 2011-05-09 16:15:45
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Andy Niwiński pisze:

    > Ale przeważył kolor, którego w anaglifach niestety brakuje.

    Może powinno być monochromatyczne, nie byłoby problemu.
    To są zdjęcia z podwójnego aparatu?

    Robiłem kiedyś zdjęcia 3D dwoma prostymi aparatami (prawie
    kamerkami internetowymi). Efekt 3d widoczny, jakość dobra tylko
    w słońcu. Mimo jednoczesnego wyzwalania kabelkiem występowała
    różnica czasów rzędu 100 milisekund, co przy ruchomych scenach
    raczej nie wyglądało dobrze. Potem próbowałem z dwoma aparatami:
    http://157.158.77.5/~piotrcf/ZdjeciaStereo/
    Tu jakość jest lepsza, ale synchronizacja i tak jest ręczna...

    P.

  • 6. Data: 2011-05-09 16:19:16
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-09 13:36, Servername: reader80.eternal-september.org pisze:
    > Pozwole sobie przestawic do poogladania - ale tylko dla posiadaczy okularków
    > czerwono-cyjanowych:
    >
    > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/416128

    Mam tylko żółto-fioletowe niestety i zdjęcia bez zmian widzę.

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-05-09 16:51:05
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Pozwole sobie przestawic do poogladania - ale tylko dla posiadaczy
> [...]

    kiedys 3d to byla sztuka i trzeba bylo sie napracowac.
    Moje próby 'na kiwaczka' nie daja dobrych efektów nie sa w najmniejszym
    stopniu porównywalne z Twiomi ale.... latwosc pstrykana Fuji Finepix W3 daje
    duza masówke.

    moze zamiescisz film 3D najlepiej w hd ;-)

    coraz bardziej przekonuje sie to tego gadzetu ;-)

  • 8. Data: 2011-05-09 16:54:27
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    animka pisze:

    > Mam tylko żółto-fioletowe niestety i zdjęcia bez zmian widzę.

    Żółto-fioletowe działają całkiem inaczej. To są okulary NuOptix 3D.
    Jedno szkiełko jest prawie przeźroczyste, drugie całkiem ciemne.
    Oko zaciemnione musi zwiększyć czułość i jednocześnie "zwolnić
    pracę" - obrazy z tego oka docierają do mózgu z niewielkim
    opóźnieniem. Dzięki temu lewe oko i prawe widzą co innego.
    Teraz wystarczy tylko, żeby kamera cały czas przesuwała się
    z prawa na lewo i mamy efekt 3D. Mały kłopot jest ze scenami
    statycznymi...

    http://www.youtube.com/watch?v=f3wI3d7PMd8

    P.

  • 9. Data: 2011-05-09 16:57:42
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    TheGuru pisze:

    > moze zamiescisz film 3D najlepiej w hd ;-)

    Udało mi się wspomnianymi kamerkami zrobić trochę filmików 3d:
    http://www.youtube.com/watch?v=y4OT36w455g
    http://www.youtube.com/watch?v=aqdlX4xOWtk

    P.

  • 10. Data: 2011-05-09 17:23:59
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    > Może powinno być monochromatyczne, nie byłoby problemu.
    > To są zdjęcia z podwójnego aparatu?

    W tym zdjęciu to szczególnie właśnie o kolor chodziło.
    A robione właśnie Fuji W3. Zaczynałem też SOny a350 metodą kiwania sie na
    jednej nodze, ale jeszcze mnie nie stać na drugiego Sony. Przymierzam się do
    kombajna z dwóch Canonów, bo Canony właśnie daje się wspaniale
    synchronisować:
    http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_for_Dummies#What_cam
    era_should_I_buy.3F

    Andy