  • 1. Data: 2011-05-08 21:21:56
    Temat: Jak te zdjecia rozjaśnić
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Zrobiłam swoją komórką parę zdjęć, żeby sprawdzić jakie wyjdą zdjęcia na
    dworze, bo z lampą w mieszkaniu to wychodza koszmarnie. Jak się okazało
    to te też wyszły koszmarnie. Było jeszcze widno, słońce jeszcze nie
    zaszło. Drzewa zamiast zielone wyszły czarne...itd, itd. W Adobe
    Photoshop i Irfan View nie da się tego jako tako rozjaśnić, żeby chociaż
    te drzewa były zielone. Telefon jakiś czas temu był w serwisie i nic nie
    naprawili, lampy nie wymienili, tylko oprogramowanie na nowsze.
    Czy mógłby ktoś poeksperymentować na tych testowych zdjęciach i pokazać
    wynik, czyli jak zdjęcie dało się poprawić?
    http://imageshack.us/photo/my-images/233/img162l.jpg
    /

    http://imageshack.us/f/833/img157n.jpg/

    --
    animka

  • 2. Data: 2011-05-08 21:50:02
    Temat: Re: Jak te zdjecia rozjaśnić
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Często oko+mózg może zobaczyć więcej niż matryca.
    W tym wypadku kontrast nieba do drzew był za duży by matryca mogła to
    zapisać.
    Inną sprawą jest problem kompresji kontrastu. Jak pokazać kontrast 1-10000 w
    medium gdzie można uzyskać najwyżej: ekran 1-2000, czy na kartce papieru 1-3

  • 3. Data: 2011-05-08 22:26:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-08 23:21, animka pisze:

> [...]
    > Czy mógłby ktoś poeksperymentować na tych testowych zdjęciach i pokazać
    > wynik, czyli jak zdjęcie dało się poprawić?

    To nie wina aparatu. Jak robisz zdjęcia pod słońce, to niestety tak
    będzie nawet najnowszym Nikonem, chociaż w tym wypadku jest szansa, że
    uzyska się trochę informacji z cienia.
    Żeby mieć i niebo ładnie naświetlone i krzaki zielone, to musisz
    zainteresować się techniką HDR, albo chociaż użyciem filtrów szarych
    połówkowych. Obawiam się jednak, że zarówno jedna, jak i druga technika
    będzie bardzo trudna do zastosowaniu z aparatem umieszczonym w telefonie
    komórkowym.

  • 4. Data: 2011-05-08 22:26:53
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Zrobiłam swoją komórką parę zdjęć............
    > animka

    Generalnie te zdjęcia są bardzo dobrej jakości. Nawet są poprawnie naświetlone w
    tak trudnej sytuacji. Prawdę mówiąc to nawet lichsza lustrzanka mogłaby gorzej
    naświetlić zdjęcia w tej sytuacji. Toteż trzeba by przyjąć, że jest dobrze.
    Poprawa takich zdjęć i wydobycie kolorów i detali z miejsc niedoświetlonych jest
    możliwa ale dla fotografa robiącego zdjęcia komórką zupełnie nieopłacalna
    finansowo i z uwagi na czas jaki należało by temu poświęcić.
    Trzeba po prostu znać ograniczenia sprzętu, robić zdjęcia w sytuacjach w których
    się sprzęt wyrabia.

  • 5. Data: 2011-05-08 22:28:16
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-08 23:50, m0w pisze:
> [...]
    > medium gdzie można uzyskać najwyżej: ekran 1-2000, czy na kartce papieru 1-3

    Rozumiem, dzięki.

    Szkoda, że nie miałam przy sobie drugiego telefonu, który robi ładnie
    zdjęcia i drzewa na pewno by były zielone. Mogłabym porównać jakość.

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-05-08 22:32:44
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    animka pisze:

    > wynik, czyli jak zdjęcie dało się poprawić?
    > http://imageshack.us/photo/my-images/233/img162l.jpg
    /
    > http://imageshack.us/f/833/img157n.jpg/

    To pewnie żart :)

    A jeśli nie: robisz zdjęcie pod słońce - masz je w kadrze!
    Pomiar światła daje taki wynik, że całość musi być ściemniona.
    Stąd czarne drzewa. Poprawić się nie da. Jeśli patrzysz
    własnym okiem prosto w słońce, też raczej nie widzisz szczegółów
    ani kolorów obiektów w okolicy. Rada - odwróć się plecami do słońca
    i wtedy rób zdjęcia...

    Być może kiedyś będą elementy światłoczułe o takiej dynamice,
    że również takie kadry nie sprawią problemu. Ale na razie
    mamy to, co mamy. Pokazanych zdjęć poprawić się nie da.

    P.

  • 7. Data: 2011-05-08 22:39:19
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    `Pokazanych zdjęć poprawić się nie da.
    `P.

    E tam Ojciec. Nie gadajcie.

  • 8. Data: 2011-05-09 00:05:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-09 00:26, "Paweł W." pisze:
> [...]
    > połówkowych. Obawiam się jednak, że zarówno jedna, jak i druga technika
    > będzie bardzo trudna do zastosowaniu z aparatem umieszczonym w telefonie

    Ta technika w HDR to podczas robienia zdjęć aparatem czy w jakimś
    programie do obróbki zdjęć?
    Sorry, jeśli pytanie jest głupie.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-05-09 00:21:48
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-09 00:26, Gil pisze:

> [...]
    > naświetlić zdjęcia w tej sytuacji. Toteż trzeba by przyjąć, że jest dobrze.

    W życiu mi nie przyszło na myśl, że ten telefon (LG GT505) może zrobić
    dobre zdjęcie.
    Do tej pory pstrykałam w mieszkaniu (bo była zima) z lampą, no i
    oczywiście za każdym razem jakieś prześwietlone wychodzą.

    Dzięki.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-05-09 00:34:12
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-09 00:32, Piotrne pisze:

    /

    > To pewnie żart :)

    Nie. Ja ciemna masa jestem jeśli chodzi o fotografię.

> [...]
    > Stąd czarne drzewa. Poprawić się nie da. Jeśli patrzysz
    > własnym okiem prosto w słońce, też raczej nie widzisz szczegółów

    Właśnie kombinowałam w Adobe Photoshop i prawie nic rozjaśnić się nie
    dało. Drzewa jak były czarne tak były.

    Rada - odwróć się plecami do słońca
    > i wtedy rób zdjęcia...

    To to ja wiem, tylko chciałam m.in to słońce pstryknąć :-)
    Na dodatek zdjęcia zrobiłam właściwie w ciemno, bo na ekranie telefonu
    nic nie widziałam. Takie mam 2 telefony, że jak słońce świeci to na
    ekranach nic nie widać.

    > Być może kiedyś będą elementy światłoczułe o takiej dynamice,
    > że również takie kadry nie sprawią problemu. Ale na razie
    > mamy to, co mamy. Pokazanych zdjęć poprawić się nie da.

    W takim razie już wiem czego mogę wymagać od tego telefonu, a czego nie
    :-) Dzięki!
    Nie chce mi się chodzić wszędzie z aparatem fotograficznym, a telefon
    jest zawsze pod ręką.

    --
    animka