  • 11. Data: 2016-03-12 10:48:50
    Temat: Re: Analogowa kamera->IP
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.03.2016 o 21:27, JaNus pisze:

    > A nie możesz do nich dołączyć jakiegoś mini/tyci-PC, który będzie
    > reagował na "zamówienie" z centrali dozoru? Aby w stanie podstawowym
    > podawał obraz zredukowany do małej rozdzielczości, zaś gdy zajdzie
    > potrzeba - to by "widział" ful-HD? Wtedy średnie obciążenie sieci nie
    > było zbyt duże.

    nie wiem. Za słabo się na tym znam. pozatym, po przeanalizowaniu za i
    przeciw, postawiono na chiński badziew. Dlaczego taki epitet? bo
    teoretycznie kamery samodzielnie powinny zapisywać obraz po wykryciu
    ruchu na ftp, nas, albo wysyłać na email. nie robią tego. Czyli jak to u
    chińczyków. to co jest reklamowane jako zaleta, działa i to dobrze, to
    co mamy nadzieje że będzie działać, bo logika tak podpowiada,
    niekoniecznie działa. Tak więc kamery, jako oko, rejestrator jako
    zarządca i dysk jako magazyn, dają funkcjonalny zestaw i co
    najważniejsze nie drogi.
    ToMasz
    PS.
    obraz z kamer jest zapisywany tylko w przypadku wykrycia ruchu. Tyle że
    o ile dobrze pamiętam, rejestrator sam w sobie jest tak ograniczony, że
    jak ma aż osiem kamer, to zdolność zapisu spada do 720p na każdą. muszę
    to sprawdzić. Mam też program na PC który potrafi robić taki zapis, ale
    już 3 kamery zajmowały całą moc obliczeniową dwurdzeniowego laptopa.

  • 12. Data: 2016-03-12 11:18:26
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 12.03.2016 o 10:48, ToMasz pisze:

    > to sprawdzić. Mam też program na PC który potrafi robić taki zapis, ale
    > już 3 kamery zajmowały całą moc obliczeniową dwurdzeniowego laptopa.

    Zapis kamer IP nie jest żadnym problemem dla procesora. Problemem może
    być wyświetlanie, ale to też nie jego rola.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2016-03-12 14:19:09
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-03-12 o 10:48, ToMasz pisze:

> [...]
    > to sprawdzić. Mam też program na PC który potrafi robić taki zapis, ale
    > już 3 kamery zajmowały całą moc obliczeniową dwurdzeniowego laptopa.

    Jak na razie to obracamy sie w sprzecie budzetowym wiec masz takie
    propozycje.

    Rejestratory sa rozne i maja rozne mozliwosci, wiec nie ma generalnej
    zasady wiecej zrodel gorsza jakosc. Jedne tak maja inne nie.

    Przy IP kamera jest zrodlem gotowej paczki danych, rejestratory sa tu
    bardziej routerem w porownaniu do analogu - wiecej opcji, mniejsze,
    zaden wplyw na jakosc zapisywanego obrazu.

    Kamery IP maja to co Cie interesuje, czyli ustawiania w sobie alarmow,
    slania to po sieci. Ale, tanizna ma to zwykle ulomnie wdrozone, brak
    dokumentacji, dziwne porty albo współpracuje domyslnie z jakimis
    chinskimi serwerami. Moze byc tez tak ze cos niby jest ale nie dziala.
    Choc zmienia sie to na bierzaco, mozna sie naciac na takie cos.

    Tmek

  • 14. Data: 2016-03-12 14:42:44
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    > 1. jak zdalnie zobaczyć obraz ahd
    > 2. Daj linka z allegro do tej kamery ahd1mpix za 100zł
    > 3. Ile kosztuje nagrywarka do AHD. Bo do tych kamerek IP nagrywarkę
    > kupiłem za 30-40 dolców - 8 kamer
    > (...)
    > tylko że to jest porównanie PAL-AHD, nie ip 1mpix. zobacz tą fotkę i
    > napisz czego jej brakuje.
    >
    > http://zapodaj.net/885e88be6b9ee.jpg.html

    Prosze:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =ahd&bmatch=base-relevance-ele-1-3-0229

    Pierwszy lepszy:
    http://allegro.pl/kamera-kopulkowa-1300-tvl-ir-25m-t
    vi-cvi-ahd-ip66-i5903574672.html

    W palu ma obraz lepszy niz tradycyjne kamery analogowe (Wieksza ilosc
    pikseli interpolowene w dol, cmos zamiast ccd - cyfrowy tor
    przetwarzania i na koniec konwersja na wyjscie, świeża konstrukcja itd)

    Standard sygnalu AHD moze byc 960, 1280x720 jak i 1920x1080. To zalezy
    naturalnie od tego ile kamera moze dac.

    Wrzucasz to w siec przez dvr ktory laczy sie ze swiatem i jest
    interfejscem z kamerami. Linki juz slalem do tego. Na all tez to
    sprzedaja. Rozne wersje maja rozne mozliwosci konfiguraji
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =ahd+dvr&bmatch=base-relevance-uni-1-3-0229

    Oglnie mowiac ma to swoje zalety jak i wady.
    Ahd jako takie pojawilo sie niedawno. Z jednej strony jest to proteza -
    bo mozesz wpiac taka kamere w istniejca siec z koncentrykiem i przerobic
    niewielkim kosztem Pal na hd. Do ip trzeba ciagnac skretke.

    Inna zaleta jest tez to ze jest tansze - w kamerach IP kazda musi byc
    autonomicznym urzadzeniem z obrobka obrazu, kodekiem serwerem, karta
    sieciowa i reszta - wiec sa drozsze. Tu jest to uproszczone - sa tansze,
    wszystko to siedzi w dvr ktory to obsluguje.

    Wiec w obecnym czasie jest to kwestia ceny i tego co za ta cene sprzet
    oferuje. Drozej IP, taniej ahd przy porwnywalnej jakosci obrazu.

    Tmek

  • 15. Data: 2016-03-12 20:06:12
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ToMasz wrote:

    > nie wiem. Za słabo się na tym znam. pozatym, po przeanalizowaniu za i
    > przeciw, postawiono na chiński badziew.

    Dlaczego zaraz badziew?

    Rezygnując z marnowania kasy i czasu na rzeźbienie jakichś RPi jestem w
    stanie kupić przyzwoite kamery i je zainstalować. A że chińskie; wszystko
    teraz chińskie.

    jp

  • 16. Data: 2016-03-12 21:53:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:56e181e3$0$22821$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > wykorzystać bo wyrzucić trochę szkoda, zwłaszcza, że to nówki.
    >
    > Pytanie: Czy jest jakiś moduł, rozwiązanie, jakiś fragment innego
    > urządzenia, etc. coby z sygnałem przejść na jakiś M-JPEG, albo co innego,
    > tak aby udawało kamerę IP na przykład? Albo było by to serwerem, który
    > strumieniuje dane?
    >
    > Rozwiązania typu weź kartę BT878 i postaw PC raczej mnie nie interesują
    > (są
    > zbyt duże i prądożerne) ale już coś oparte np. na RPi to chyba mogłyby
    > być.
    >

    > Może ktoś coś wie i podzieliłby się tą wiedzą.

    Są enkodery z PAL na strumień IP. Tylko teraz w cenie enkodera kupisz całą
    kamerę IP FullHD. Może mieć co prawda mniejszą czułość w nocy od tych
    analogowych, które masz, ale przy dobrym oświetleniu obraz będzie o wiele
    lepszy z uwagi na większą rozdzielczość.
    Są teraz rejestratory hybrydowe, które mają wejścia composit, przyjmują
    strumienie danych z kamer IP, a także obsługują taki wynalazek jak AHD lub
    pokrewne rozwiązania. AHD to telewizja CCTV analogowa, ale w rozdzielczości
    HD lub FullHD. Bardzo dobry kompromis ceny i rozdzielczości kamer.
    Napisz co chcesz zrobić z tym strumieniem IP, to wtedy będzie mozna
    doradzić. Jakiej rozdzielczości kamery potrzebujesz, wewnetrzne czy
    zewnętrzne, jakie jest oświetlenie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2016-03-13 13:43:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.03.2016 o 14:19, Tmek pisze:

    > Jak na razie to obracamy sie w sprzecie budzetowym wiec masz takie
    > propozycje.
    ech, życie. Dawno temu,w sensie parę lat, kupiłem pierwszą kamere IP
    edimaxa. oczywiście aby była znacznie lepsza niż pal, kupiłem kamerę
    hd. najtańszą hd, bo po co mam płacić więcej, skoro nie wykorzystam.
    Niestety okazało się że kamera ma możliwość widzenia i wyświetlania
    obrazu 1.3mpix, ale TYLKO pod internet explorerem z axtivex. czyli
    ogólnie dupa. raz że wystrzegam się windowsa, a dwa, w podróży, z
    telefonu (windows mobile 6) już nic nie zobaczysz. Jakiś czas potem
    edimax wydał program na androida. Ale jest tak. jeśl już ktoś ogląda
    przez internet explorera obraz 1.3mpix, to podgląd kamery za pomocą
    telefonu z androidem, skutkuje zmianą obrazu na 320x240(i powiadomieniem
    o tym fakcie) i kamera tak ustawiona już pozostaje na zawsze. Tak więc
    chińskie kamery kupowałem po dokładnym sprawdzeniu forum i z pełną
    świadomością ich niedoróbek.
    Za rejestrator Apera na 4 kamery "płaciłem" (doradzałem takie
    rozwiązanie) ponad 1000zł z vatem. KAmery po kilkaset złotych. teraz
    mniej niż 200zł na 8 kamer, z duuuużo wyższą jakością i mam w tyłku że
    niema vatu. teraz tego apera nikt za 200zł niechce kupić :(
    ToMasz