  • 1. Data: 2016-03-09 14:10:59
    Temat: Wzbudzanie silnika elektrycznego
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Witam,
    Mam pytanko, czysto teoretyczne, mianowicie czy jest możliwe wzbudzenie silnika
    elektrycznego za pomocą fal radiowych, czy możliwe jest zmuszenie wirnika silnika
    elektrycznego do pracy sygnałem radiowym?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2016-03-09 14:15:18
    Temat: Re: Wzbudzanie silnika elektrycznego
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 14:10, bobofrut pisze:
> [...]
    elektrycznego za pomocą fal radiowych, czy możliwe jest zmuszenie wirnika silnika
    elektrycznego do pracy sygnałem radiowym?

    Skoro przy antenie nadawczej można żarówkę zaświecić to pewnie i silnik
    się zakręci, ale pewnie nie o to Ci chodziło.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2016-03-09 14:45:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2016 14:15:18 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > ale pewnie nie o to Ci chodziło.

    W ogóle trudno orzec o co mu chodziło.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-03-09 14:46:01
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Wednesday, 9 March 2016 13:15:21 UTC, Andrzej W. wrote:
> [...]
    >
    > Skoro przy antenie nadawczej można żarówkę zaświecić to pewnie i silnik
    > się zakręci, ale pewnie nie o to Ci chodziło.

    Pytam, bo kumpel z pracy twierdzi, że na parkingu niedaleko pracy, co jakiś czas ktoś
    lub coś mu uchyla szybę w aucie, i tak się zastanawiam jak to możliwe?
    Twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.

  • 5. Data: 2016-03-09 14:48:06
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Wednesday, 9 March 2016 13:45:23 UTC, Jacek Maciejewski wrote:

    > W ogóle trudno orzec o co mu chodziło.
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.

    Jak coś niezrozumiale napisałem, to pytaj, może dam radę ubrać sporną kwestię w inne
    słowa.

  • 6. Data: 2016-03-09 15:08:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bobofrut" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >zastanawiam jak to możliwe?
    >Twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.

    Ale to zupelnie co innego.
    Te silniki sa sterowane przez ambitna elektronike, ktora sterowana
    jest przez przyciski i inne sygnaly.

    Moze mu np przychodzi przez radio sygnal do alarmu, ktory kaze okna
    otworzyc.
    Choc to raczej malo prawdopodobne ... niech on zwroci uwage, czy to
    nie dziala w odwrotna strone - on uchyla sam, pod domem mu alarm
    zamyka, a pod praca nie.

    Albo niech wsadzi 50 zl do schowka to sie wyjasni.

    Bezposrednie napedzenie silnika podnosnika okna fala radiowa wymagalo
    by bardzo silnego sygnalu.
    I tez nie takie calkiem bezposrednie - zapewne musialby w obwodzie
    jakis prostownik sie znalezc, bedacy np czescia ukladu
    zasilajaco-sterujacego.

    J.

  • 7. Data: 2016-03-09 16:12:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    bobofrut pisze:
> [...]
    ktoś lub coś mu uchyla szybę w aucie, i tak się zastanawiam jak to możliwe?
    > Twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.

    Sam nie domyka albo mu ktoś "palcyma" opuszcza, gdyby ro było radiowo to
    miałby raz uchylone, raz otwarte całkiem itp. Żeby silnik zasilić drogą
    radiową musiałby mieć odpowiednią konstrukcję bądź odpowiedni układ
    zasilania, koniec końców udało się zbudować drona zasilanego mikrofalami.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-03-09 16:57:56
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-03-09 o 14:46, bobofrut pisze:
    > Pytam, bo kumpel z pracy twierdzi, że na parkingu niedaleko pracy, co jakiś czas
    ktoś lub coś mu uchyla szybę w aucie, i tak się zastanawiam jak to możliwe?
    > Twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.
    :)
    Znaczy pytasz, czy działając na silnik od wycieraczek falami radiowymi
    można nim zakręcić :)
    Wiesz, że zadałeś pytanie jak platformowy?
    Równie dobrze może ktoś siłą umysłu opuszczać tą szybe...

  • 9. Data: 2016-03-09 17:02:52
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    A nie chodzi tu o tylną szybę na korbkę?

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2016-03-09 20:43:32
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-03-09 o 17:02, Desoft pisze:

> [...]
    > jak to możliwe?
    > twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.
    >
    > A nie chodzi tu o tylną szybę na korbkę?

    Za chwilę zacznie się ktoś pytać czy to może chodzi o szybę w piekarniku :)