  • 1. Data: 2014-09-27 19:38:59
    Temat: Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    Witajcie,

    Mam wrazenie, ze tablet jak i telefon z czasem mulą coraz bardziej.

    Myslę o resecie do ustawień fabrycznych - czy to pomoże?

    Chcialbym, zeby mi po polaczeniu z kontem nie pozasysalo jakichs smieci
    z chmury, gdzie szpiegoogle wysyla pewnie wiecej nizbym chcial.

    W telefonie wystarczy jak mi zaciagnie kontakty, w tablecie nic nie musi
    zaciagac.

    Zadnych ustawień, zadnych aplikacji, zadnych plikow.

    Czy przed resetem musze w zwiazku z tym cos gdzies posprawdzac, powylaczac?

    No i najwazniejsze, czy taki "fresh install"
    przyspieszy mi urzadzenia :]

    --
    Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

    http://fb.com/termopilecom

  • 2. Data: 2014-09-28 02:51:46
    Temat: Re: Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 27 Sep 2014 19:38:59 +0200, mr misio de grizzly
    <m...@t...com> wrote:

    >Witajcie,
    >
    >Mam wrazenie, ze tablet jak i telefon z czasem mulą coraz bardziej.
    >
    >Myslę o resecie do ustawień fabrycznych - czy to pomoże?

    Co to znaczy "muli"

    A.L.

  • 3. Data: 2014-09-28 13:02:39
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Sep 2014 19:51:46 -0500, A.L. napisał(a):

    > Co to znaczy "muli"

    Pytanie konczymy pytajnikiem. Okreslenie "muli" jest tak powszechnie
    uzywanym w slangu IT, ze albo sie czepiasz albo Ci sie nudzi pytajac o to.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2014-09-28 13:50:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    mr misio de grizzly wrote:
> [...]
    >
    > Czy przed resetem musze w zwiazku z tym cos gdzies posprawdzac, powylaczac?
    >
    > No i najwazniejsze, czy taki "fresh install"

    Sprawdź ile masz wolnej pamięci na głównym nośniku.
    Jeżeli mniej niż 20% pojemności nośnika, to będzie muliło.

    Mój akurat ma śmiesznie małą pojemność głównego nośnika, czyli 2 GB. Co
    z tego, że karta SD ma 16GB, jeżeli mulenie bierze się z przytykania
    głównego nośnika, kiedy przekroczy 80% zapełnienia...
    Można zrootować urządzenie i przenieść programy na kartę SD. Mi się nie
    chciało. Zrobiłem tak: reset do ustawień fabrycznych, odinstalowanie
    całego bloatware, które dał producent, wyłączenie wszystkiego, co
    niepotrzebne. Następnie zaktualizowanie tylko tych apek, które
    faktycznie potrzebuję i używam. W ten sposób okazało się, że jednak mam
    600 MB wolnego miejsca na głównym nośniku i jednordzeniowy tablet hula,
    jakby wcale nie było jednordzeniowy. Przy okazji czas między ładowaniami
    wydłużył się 2 razy. Wyłączyłem automatyczne aktualizacje. Jeżeli
    pojawia się nowa wersja apki z której korzystam, to co jakiś czas
    odinstalowuję wszystkie aktualizacje tej apki i instaluję ostatnią wersję.

  • 5. Data: 2014-09-28 16:05:28
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 28.09.2014 o 02:51, A.L. pisze:

    > Co to znaczy "muli"

    To znaczty, ze keidys dzialal szybciej, teraz wolniej i muli.

  • 6. Data: 2014-09-28 16:07:55
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 28.09.2014 o 13:50, Poldek pisze:

    > Sprawdź ile masz wolnej pamięci na głównym nośniku.
    > Jeżeli mniej niż 20% pojemności nośnika, to będzie muliło.

    Sprawdze. Ale zdecydowanie mam za duzo apak. A nie chce mi sie kolejno
    sprawdzac kazdej i odinstalowywac recznie. To jak w windowsie po kilku
    latach - najlepiej zainstalowac od nowa i wgrac te kilka rzecyz
    potrzebnych :)

> [...]
    > pojawia się nowa wersja apki z której korzystam, to co jakiś czas
    > odinstalowuję wszystkie aktualizacje tej apki i instaluję ostatnią wersję.

    Chyba właśnie tak zrobię...

  • 7. Data: 2014-09-28 17:19:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message
> [...]
    > Co z tego, że karta SD ma 16GB, jeżeli mulenie bierze się z przytykania
    > głównego nośnika, kiedy przekroczy 80% zapełnienia...

    Jakie jest techniczne wyjaśnienie tego mulenia przy zapełnieniu
    pamięci masowej? Android chyba nie robi swappa RAMu na dysk?

> [...]
    > się nowa wersja apki z której korzystam, to co jakiś czas odinstalowuję
    > wszystkie aktualizacje tej apki i instaluję ostatnią wersję.

    Czy jesteś pewny że chodzi o rozmiar wolnego miejsca na nośniku
    pamięci masowej a nie np. ilość doinstalowanych dlli, driverów,
    po-podwieszanych procesów pod przerwania systemowe, jak
    kiście winogron obwieszających procesor niepotrzebnymi zadaniami?
    Bo wiesz... resetując system do zawartości fabrycznego ROMu nie
    tylko robisz miejsce na nośniku pamięci masowej ale również
    resetujesz stan "instalacyjny" systemu do postaci fabrycznej.

  • 8. Data: 2014-09-28 17:53:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 28 Sep 2014 16:07:55 +0200, mr misio de grizzly
    <m...@t...com> wrote:

    >Sprawdze. Ale zdecydowanie mam za duzo apak. A nie chce mi sie kolejno
    >sprawdzac kazdej i odinstalowywac recznie. To jak w windowsie po kilku
    >latach - najlepiej zainstalowac od nowa i wgrac te kilka rzecyz

    Siagnij sobie taki app co sie nazywa Clear Master. Doskonale czysci
    telefon ze smieci

    A.L.

  • 9. Data: 2014-09-28 19:42:39
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 28.09.2014 o 17:53, A.L. pisze:

    > Siagnij sobie taki app co sie nazywa Clear Master. Doskonale czysci
    > telefon ze smieci

    Ale raczej nie odinstaluje mi zapomnianych niepotrzebnych aplikacji :)

  • 10. Data: 2014-09-28 19:43:47
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 28.09.2014 o 17:19, Pszemol pisze:
    > "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message

    > Jakie jest techniczne wyjaśnienie tego mulenia przy zapełnieniu
    > pamięci masowej? Android chyba nie robi swappa RAMu na dysk?

    Moze analogiczne jak przy dyskach SSD?

    > Bo wiesz... resetując system do zawartości fabrycznego ROMu nie
    > tylko robisz miejsce na nośniku pamięci masowej ale również
    > resetujesz stan "instalacyjny" systemu do postaci fabrycznej.

    I to jest dobre "oczyszczenie" :)