    From: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
    Date: Tue, 26 Aug 2014 10:15:38 +0200

    Była ostatnio ostra dyskusja na ten temat, ale teraz sprawdziłem jak
    sprawy wyglądają u mnie w telefonie. I nie bardzo rozumiem sytuację.
    Wszyscy się zgodzili tu, że sms ma 160 znaków. Gdy postawi się dowolny
    znak polski (ąćęłńóśźż), zmienia się kodowanie smsa i już ze 160 znaków
    mamy tylko 70 do dyspozycji. Dobrze myślę?
    Teraz u mnie wygląda tak: w czasie pisania telefon pokazuje liczbę
    znaków pozostałych w danym smsie oraz liczbę smsów, które zostaną
    wysłane z podanym tekstem. Pisząc widzę, jak ubywa znaków pozostałych.
    Gdy wstawiam polski znak, nadal mam do dyspozycji 160 znaków w smsie.
    Czyli piszę "żółw" i mam jeszcze 156 znaków do dyspozycji. Dopiero jak
    wstawię jakiś inny znak (są takie różne znaki graficzne, jakieś
    strzałki, serca, kwadraty itd.) to dopiero wtedy widzę, że pozostała
    liczba znaków zmienia się na 69.
    To jak w końcu jest? Jakim cudem telefon wysyła polskie znaki mieszcząc
    je w standardowych 160 znakach?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/