  • 1. Data: 2014-08-26 10:15:38
    Temat: Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    Była ostatnio ostra dyskusja na ten temat, ale teraz sprawdziłem jak
    sprawy wyglądają u mnie w telefonie. I nie bardzo rozumiem sytuację.
    Wszyscy się zgodzili tu, że sms ma 160 znaków. Gdy postawi się dowolny
    znak polski (ąćęłńóśźż), zmienia się kodowanie smsa i już ze 160 znaków
    mamy tylko 70 do dyspozycji. Dobrze myślę?
    Teraz u mnie wygląda tak: w czasie pisania telefon pokazuje liczbę
    znaków pozostałych w danym smsie oraz liczbę smsów, które zostaną
    wysłane z podanym tekstem. Pisząc widzę, jak ubywa znaków pozostałych.
    Gdy wstawiam polski znak, nadal mam do dyspozycji 160 znaków w smsie.
    Czyli piszę "żółw" i mam jeszcze 156 znaków do dyspozycji. Dopiero jak
    wstawię jakiś inny znak (są takie różne znaki graficzne, jakieś
    strzałki, serca, kwadraty itd.) to dopiero wtedy widzę, że pozostała
    liczba znaków zmienia się na 69.
    To jak w końcu jest? Jakim cudem telefon wysyła polskie znaki mieszcząc
    je w standardowych 160 znakach?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2014-08-26 10:49:53
    Temat: Re: Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 26 Aug 2014 10:15:38 +0200, GAD Zombie
    <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:

    >To jak w końcu jest? Jakim cudem telefon wysyła polskie znaki mieszcząc
    >je w standardowych 160 znakach?

    Jesteś pewny że wysyła?
    W androidach od wersji 4 albo 4.1 jest opcja w aplikacji sms żeby
    opuszczać unicode.
    Wygląda to tak że jak masz tą opcję zaznaczoną to jak piszesz smsa to
    masz polskie znaki ale jak się daje wyślij to andek te ogonki omija i
    sms do odbiorcy przychodzi bez polskich znaków ( czyli zajmuje mniej)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-08-26 11:01:07
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-26 10:49, dizel pisze:

> [...]
    > masz polskie znaki ale jak się daje wyślij to andek te ogonki omija i
    > sms do odbiorcy przychodzi bez polskich znaków ( czyli zajmuje mniej)

    Chyba wpadłem w pułapkę własnej niewiedzy :). Rzeczywiście pisać można
    po polsku, ale jak sms dojdzie, to już polskich znaków nie ma. Jest do
    tego opcja. Jak ją wyłączyłem, to po wpisaniu "ą" zrobiło się 70 znaków.
    Dzięki, mam jeszcze wiele do nauczenia ;)

  • 4. Data: 2014-08-26 14:35:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > masz polskie znaki ale jak się daje wyślij to andek te ogonki omija i
    > sms do odbiorcy przychodzi bez polskich znaków ( czyli zajmuje mniej)

    To chyba nie ma nic wspólnego z Androidem. Mam taki w wersji 4.2.2 i
    próżno w nim szukać opcji wyłączenia polskich liter. Chodzi chyba o
    konkretnych producentów telefonów, np. w Samsungu jest taka opcja.
    I ciekawostka - w każdym moim starym telefonie (bez systemu) mozna
    wybrać format SMS - Unicode bądź GSM.

  • 5. Data: 2014-08-26 14:37:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-26 14:35, Trybun wrote:

> [...]
    > konkretnych producentów telefonów, np. w Samsungu jest taka opcja.
    > I ciekawostka - w każdym moim starym telefonie (bez systemu) mozna

    Niektorzy producenci sa tak mocno anglojezyczni, ze nie przejmuja sie
    innymi ;|
    W kazdym razie SMSy sa teraz tak tanie, ze ten problem traci na
    znaczeniu (chyba, ze wysyla sie SMSy za granice).
    Poza tym mozna zainstalowac aplikacje, ktora posiada opcje podmiany PL
    znakow.

  • 6. Data: 2014-08-26 15:01:21
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-26 14:37, atm pisze:

> [...]
    > znaczeniu (chyba, ze wysyla sie SMSy za granice).
    > Poza tym mozna zainstalowac aplikacje, ktora posiada opcje podmiany PL

    Powiedziałbym że niektórzy nie robią niczego połowicznie.. Taki Samsung
    czy Sony nie olewają Polaków z ich potrzebami, jak to nas olewa np. Acer.

    Tanie i nie tanie, ja ich wysyłam w miesiącu sporo, nieraz nawet padnie
    1000 sztuk, a generalnie poniżej 300 nie schodzę, tak że używanie
    polskich znaków to nie rzecz nad którą nie warto się zastanowić.

  • 7. Data: 2014-08-26 15:14:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-26 15:01, Trybun wrote:

> [...]
    > 1000 sztuk, a generalnie poniżej 300 nie schodzę, tak że używanie
    > polskich znaków to nie rzecz nad którą nie warto się zastanowić.

    Rozumiem, pozostaje wtedy zmiana aplikacji SMS lub moze da sie zmusic
    klawaiture do pomijania PL znaczkow.

  • 8. Data: 2014-08-26 15:26:06
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

> [...]
    > innymi ;|
    > W kazdym razie SMSy sa teraz tak tanie, ze ten problem traci na znaczeniu

    U mnie jakoś porównywalnie z rozmowami

    > Poza tym mozna zainstalowac aplikacje, ktora posiada opcje podmiany PL
    > znakow.

    Ale my chcemy polskich znaków

  • 9. Data: 2014-08-26 15:33:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-26 15:26, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > U mnie jakoś porównywalnie z rozmowami

    U mnie nielimitowane.

    > Ale my chcemy polskich znaków

    Hehe, powyzej bylo palowanie sie odnosnie PL znakow. Ja do tego tematu
    co byc powinno a nie jest juz nie wracam ;]

  • 10. Data: 2014-08-26 17:08:15
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 26 Aug 2014 14:35:14 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

> [...]
    >konkretnych producentów telefonów, np. w Samsungu jest taka opcja.
    > I ciekawostka - w każdym moim starym telefonie (bez systemu) mozna

    Kwestia odpowiedniego programu.
    Zapomniałem dopisać że mam CM10 (4.1.2) na wyższych andkach też jest
    taka opcja w stockowej aplikacji sms cm.
    Jak nie to zawsze można zainstalować inną apkę do sms. Któraś z tych
    najbardziej znanych zamienników do sms Handcent SMS albo Go sms ma
    opcję wycinania ogonków.
    Jak nie to zawsze można zmienić klawiaturę, widziałem nawet specjalne
    wersje swype bez ogonków, co prawda stare wersje, nie wiem jak jest w
    tych najnowszych.