  • 1. Data: 2020-03-06 15:13:03
    Temat: Antena discone z drukarki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Rozglądam się za anteną typu discone (stożek?). Tak sobie pomyślałem ...
    to tylko pręty do kupienia w budowlanymi i kawałek izolatora o fikuśnym
    mocowaniu. Mogę go wydrukować.

    Niestety w znanych mi miejscach w sieci nie widze gotowca. Czy ktoś może
    widział taki gotowiec gdzieś na necie w postaci modelu 3D mocowania
    prętów anteny?

    Mogę go zaprojektować, ale przypuszczalnie ktoś to już zrobił ...

  • 2. Data: 2020-03-06 16:12:22
    Temat: Re: Antena discone z drukarki
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2020-03-06 15:13, heby wrote:

> [...]
    > prętów anteny?
    >
    > Mogę go zaprojektować, ale przypuszczalnie ktoś to już zrobił ...

    https://www.thingiverse.com/thing:2909028

    ew, discone tego typu
    https://www.thingiverse.com/thing:2826103

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2020-03-06 18:10:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2020 15:13:03 +0100, heby napisał(a):

    > Niestety w znanych mi miejscach w sieci nie widze gotowca. Czy ktoś może
    > widział taki gotowiec gdzieś na necie w postaci modelu 3D mocowania
    > prętów anteny?

    A pomyślałeś że te górne i te dolne pręty muszą być połączone
    elektrycznie? Oraz że między oboma zespołami winna być możliwie mała
    pojemność?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-03-06 19:32:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2020 18:10, Jacek Maciejewski wrote:
    > A pomyślałeś że te górne i te dolne pręty muszą być połączone
    > elektrycznie?

    Jesteś pewny że powinny być połaczone górne z dolnymi? Czy może chcesz
    powiedzieć że nalezy je separować ale połączyć elektrycznie z kablem?

    Widzisz, co innego mocowanie mechaniczne prętów a co innego połaczenie.
    Rozmawiamy na grupie elektroników. Nie zakładaj tak od razu że rozmówca
    jest imbecylem.

    Intetesuje mnie gotowiec do mechanicznego utrzymania prętów. Mam pomysł
    jak taki zrobić, ale jestem pewny że ktoś zrobił lepszy. Z połączeniem
    drutami sobie ogarnę.

    > Oraz że między oboma zespołami winna być możliwie mała
    > pojemność?

    Nie mam w planie zalewania *całej* anteny plastikiem. Tylko tyci-tyci,
    tam gdzie izolator. Liczę że uzyskam możlwie małą pojemność.

  • 5. Data: 2020-03-06 19:35:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2020 16:12, elmer radi radisson wrote:
    > https://www.thingiverse.com/thing:2909028

    Znalazłem jako pierwszy i jedyny projekt tego typu. Nie jest
    parametryczny, a ja chce przeskalować go w dół, czyli cieńsze pręty,
    mniejszy gabaryt itd.

    > ew, discone tego typu
    > https://www.thingiverse.com/thing:2826103

    A to znowu za małe i troche żałosne :D

  • 6. Data: 2020-03-06 19:55:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2020 19:32:05 +0100, heby napisał(a):

    > Nie zakładaj tak od razu że rozmówca
    > jest imbecylem.

    No i fajno, skoro wiesz co trzeba. Nie miałem złych zamiarów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-03-06 20:38:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.03.2020 19:35, heby wrote:

    > Znalazłem jako pierwszy i jedyny projekt tego typu. Nie jest
    > parametryczny, a ja chce przeskalować go w dół, czyli cieńsze pręty,
    > mniejszy gabaryt itd.

    No to przeskaluj przed wydrukiem, żeby średnica prętów się zgadzała -
    całość wyjdzie mniejsza z automatu. Otwory na śrubki sobie w razie czego
    rozwiercisz.
    A jak nie, to w OpenSCADzie jest to do ogarnięcia w kilkanaście minut,
    o jakimś Autodesku nie wspominając.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2020-03-06 20:55:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2020 20:38, Mirek wrote:
    > No to przeskaluj przed wydrukiem, żeby średnica prętów się zgadzała -

    To nie zawsze jest sensowne, np czasem ścianki robią się za wąskie itd itp.

    > A jak nie, to w OpenSCADzie jest to do ogarnięcia w kilkanaście minut,
    > o jakimś Autodesku nie wspominając.

    No w naście to nie ;) A prywatnie zamiast OpenSCADa uzywam Pythona z
    modułem solid który generuje pliki OpenSCADa. Można np. trzymać
    geometrię w zmiennych. Jak nie znajdę nic więcej to siadę i zrobie.