  • 1. Data: 2020-03-03 21:49:25
    Temat: termostat do lodowki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Znacie jakis elektroniczny czy uniwersalny termostat do lodowki ?

    Lodowka to mastercook, firma padla i oryginalny cieczowy (?) termostat
    poszybowal i ponad 100 zl kosztuje, a ja nie lubie przeplacac :-)
    Szczegolnie ze chinski.

    A robic samemu za 120 zl ... chyba nie warto.

    Dac jakis przemyslowy/panelowy ?
    Ale musialby miec jakis ciekawy regulator, zeby agregat wlaczac na
    kilkanascie minut, a temperatura w lodowce chyba nie zdazy wtedy
    spasc.

    A swoja droga - jak te oryginalne zrobione ?
    Ma to dluga metalowa rurke, ale objetosc przeciez niezbyt duza.

    I gdzie to w zasadzie temperature mierzy ? dochodzi gdzies do
    parownika, ale jakby tylko na koncu miala mierzyc, to jeszcze mniejsza
    objetosc do dyspozycji.

    J.

  • 2. Data: 2020-03-03 21:57:38
    Temat: Re: termostat do lodowki
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 marca 2020 14:50:02 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > I gdzie to w zasadzie temperature mierzy ? dochodzi gdzies do
    > parownika, ale jakby tylko na koncu miala mierzyc, to jeszcze mniejsza

    Arduino plus ds1820 plus durny sketch ktory przekaznik wlaczy wedle zyczenia i z
    niewielka doza tej logiki co sobie zyczysz?

    Podobny czas jak klecenie tego spedzisz na wydlubywaniu starego termostatu i wtykaniu
    nowej sondy tam gdzies...

  • 3. Data: 2020-03-04 16:18:05
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On
> [...]
    >
    > I gdzie to w zasadzie temperature mierzy ? dochodzi gdzies do
    > parownika, ale jakby tylko na koncu miala mierzyc, to jeszcze mniejsza

    Ta rurka to kapilara o wewnętrznym przekroju ułamka milimetra. Wypełnia
    ją gaz, który w temperaturze panującej w parowniku się skrapla. Nawet
    niewielka ilość skroplonego gazu powoduje silny spadek ciśnienia w
    zbiorniku termostatu i ten mieszek metalowy, który tam jest się kurczy i
    przełącza styki

    Tester

  • 4. Data: 2020-03-04 19:21:37
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Znacie jakis elektroniczny czy uniwersalny termostat do lodowki ?

    Tu masz łopatologiczny opis wymiany termostatu. Nie widzę potrzeby
    inwestowania w nic lepszego/droższego.
    https://grylewicz.pl/naprawa-lodowki-wymiana-termost
    atu/ lub
    https://north.pl/baza-porad/newsy/naprawa-termostatu
    -w-lodowce-whirlpool/
    Wojtek

  • 5. Data: 2020-03-04 20:06:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.03.2020 o 21:49, J.F. pisze:
    > Znacie jakis elektroniczny czy uniwersalny termostat do lodowki ?
    >
    > Lodowka to mastercook, firma padla i oryginalny cieczowy (?)
    Niekoniecznie musi być "oryginalny". Ważniejsze jest, czy lodówka ma tak
    zwaną "mokrą ściankę" co polega z grubsza biorąc na samoczynnym
    rozmrażaniu. Termostat wyłącza lodówkę kiedy osiągnie jakąś tam
    temperaturę, a załącza ponownie gdy będzie kilka stopni na plusie.
    Ja u siebie w Whirpoolu dałem termostat "zwykły" i muszę pilnować
    rozmrażania, bo gromadzi się lód. Nie jest to szczególnie uciążliwe, ale
    dbać trzeba.
    Jacek

  • 6. Data: 2020-03-04 22:08:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    >termostat
    poszybowal i ponad 100 zl kosztuje, a ja nie lubie przeplacac :-)

    A stówa to tak dużo że warto kombinować?

  • 7. Data: 2020-03-04 22:10:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Arduino plus ds1820 plus
    durny sketch ktory >przekaznik wlaczy wedle >zyczenia i z niewielka doza >tej lo

    Ty tak na poważnie?
    Stówę kosztuje nowy termostat do tej lodówki

  • 8. Data: 2020-03-04 23:13:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-04 o 22:08, Kris pisze:
    > poszybowal i ponad 100 zl kosztuje, a ja nie lubie przeplacac :-)
    >
    > A stówa to tak dużo że warto kombinować?

    Tak jak patrzę w Aswo, to termostaty są od ok. 20 zł. netto do ok. 200
    zł. netto.
    Ciekawe, skąd się bierze taki rozrzut.

    Czegoś takiego, jak Mastercook nie widzę. Gdyby był podany model, to
    może bym znalazł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-03-05 05:55:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 23:13:10 +0100, Adam napisał(a):

    > Tak jak patrzę w Aswo, to termostaty są od ok. 20 zł. netto do ok. 200
    > zł. netto.
    > Ciekawe, skąd się bierze taki rozrzut.

    https://north.pl/s/?txtSzukaj=wdf25k

    32-285, a to jakies bardzo podobne typy

    > Czegoś takiego, jak Mastercook nie widzę. Gdyby był podany model, to
    > może bym znalazł.

    LT-614+, a termostat WDF25K-1070-028

    J.

  • 10. Data: 2020-03-05 06:03:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 13:10:35 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > durny sketch ktory >przekaznik wlaczy wedle >zyczenia i z niewielka doza >tej lo
    >
    > Ty tak na poważnie?
    > Stówę kosztuje nowy termostat do tej lodówki

    Spekulantom mowimy stanowcze nie, i nie bedziemy placic 120zl za rzecz
    warta 30 zl :-)

    Niestety zrobenie nie jest tez calkiem takie proste jak sie wydaje -
    w dostepnym miejscu trzeba sie zmiescic, zasilania poszukac, program
    dopracowac, mocowanie dorobic.

    J.