  • 1. Data: 2016-01-03 12:27:37
    Temat: Antena tv pod dachówką
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chciałbym sobie podpiąc antene tv, ale z mocowaniem pod dachem.
    Dlaczego? Bo prościej niż ryzykując zycie na spadzistym dachu niszcząc
    elewację komina.

    Mam daszek nad garażem w którym jest od groma miejsca na powieszenie
    anteny. Patrzeć będzie "przez dachowkę i ocieplenie w postaci wełny
    mineralnej". Czy taki układ jest znacząco tłumiący? Robiłem eksperymenty
    w domu i ściany z pustaków tlumią znaczaco, ale to też znacząco grubsza
    ceramika. Wełna wydaje się byc zrobiona głównie z powietrza.

    Na ile mam się spodziewać problemów i jednak lepiej wybrać się na komin?

  • 2. Data: 2016-01-03 13:08:30
    Temat: Re: Antena tv pod dachówką
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > Cześć.
    >
    > Chciałbym sobie podpiąc antene tv, ale z mocowaniem pod dachem.
    > Dlaczego? Bo prościej niż ryzykując zycie na spadzistym dachu niszcząc
    > elewację komina.

    Są opaski na komin, nie trzeba nic wiercić.

    [..]
    > Na ile mam się spodziewać problemów i jednak lepiej wybrać się na komin?

    Problemów spodziewaj się pod wszelaką postacią wody zalegająca na
    ścianach/dachówkach. Zamontuj, jak nie zda egzaminu przenieś na komin.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-01-03 13:15:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2016 12:27:37 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Na ile mam się spodziewać problemów i jednak lepiej wybrać się na komin?

    Onegdaj, kiedy jeszcze nadawano analogiem w I - III paśmie a IV było w
    powijakach instalowałem anteny pod dachówką i działało :) Na IV pasmie
    wyraźnie widać już zależność tłumienia od "mokrości" dachu (deszcz,
    śnieg). A i na sucho jest spore. Ale, jak to zwykle z antenami bywa,
    zadecyduje eksperyment.
    --
    Jacek
    Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 4. Data: 2016-01-03 17:47:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-03 13:15, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > Onegdaj, kiedy jeszcze nadawano analogiem w I - III paśmie a IV było w
    > powijakach instalowałem anteny pod dachówką i działało :)
    To dobra wiadomość bo telewizyjny MUX8 zaczyna już ruszać no i przede
    wszystkim DAB+.

  • 5. Data: 2016-01-03 17:59:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Cześć.
    >
    > Chciałbym sobie podpiąc antene tv, ale z mocowaniem pod dachem.

    tam gdzie kiedyś mieszkałem ludzie mieli tak zamontowane anteny TV. ja
    się do nich dołączyłem z anteną gsm, ale ja "celowałem" w okienko. Tak
    czy inaczej, wszyscy tam mieli anteny -więc masz duże szanse że zadziała

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-01-03 19:54:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2016 17:47:43 +0100, JDX napisał(a):

    > On 2016-01-03 13:15, Jacek Maciejewski wrote:
    > [...]
    > To dobra wiadomość bo telewizyjny MUX8 zaczyna już ruszać no i przede
    > wszystkim DAB+.

    A co, ten MUX8 ma być poniżej IV pasma??

  • 7. Data: 2016-01-03 20:07:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 stycznia 2016 12:28:26 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Cześć.
    >
    > Chciałbym sobie podpiąc antene tv, ale z mocowaniem pod dachem.
    > Dlaczego? Bo prościej niż ryzykując zycie na spadzistym dachu niszcząc
    > elewację komina.

    Dokładnie z tego samego powodu mam w taki sposób zainstalowana antenę u siebie w
    domu. Podwarszawska miejscowość, coś koło 25km od nadajnika, pasywna antena
    19-elementowa (ta z Dipola), zamontowana pod dachem z dachówki ceramicznej, pełnego
    deskowania i 23cm wełny szklanej. Odbiór - żyleta (wg "skali" w TV sygnał na poziomie
    87-93%), niezależnie od pogody, instalacja działa już ładnych kilka sezonów, przeżyła
    również i całkiem sporą warstwę śniegu leżącego na dachu.

  • 8. Data: 2016-01-03 20:59:41
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    > A co, ten MUX8 ma być poniżej IV pasma??

    MUX8 będzie nadawany w paśmie VHF (kanały 5-12, 174-230MHz), podobnie
    jak multipleksy radia cyfrowego DAB+.

  • 9. Data: 2016-01-03 21:49:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2016 20:59:41 +0100, Jingiel napisał(a):

    > MUX8 będzie nadawany w paśmie VHF (kanały 5-12, 174-230MHz), podobnie
    > jak multipleksy radia cyfrowego DAB+.

    A to ciekawostka. Wraca epoka wiązek anten Yagi plus zwrotnice :)

  • 10. Data: 2016-01-04 02:42:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-03 21:49, Jacek Maciejewski wrote:

    > A to ciekawostka. Wraca epoka wiązek anten Yagi plus zwrotnice :)
    No obecnie też wypada mieć jakąś mutację Yagi aby bezproblemowo odbierać
    kanały TV oraz zwrotnicę aby podpiąć do niej również antenę UKF jeśli
    chce się odbierać coś więcej niż gówna w stylu RMF, Maryja czy Zet. :-)