  • 1. Data: 2013-11-10 10:49:51
    Temat: Anteny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=sYDELT4iuoc

    Konserwacja i naprawy jak widac sa latwe.

    Ale jak oni to zbudowali ? Z helikoptera ?

    J.

  • 2. Data: 2013-11-10 14:24:21
    Temat: Re: Anteny
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-10 10:49, J.F. pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=sYDELT4iuoc
    >
    > Konserwacja i naprawy jak widac sa latwe.
    >
    > Ale jak oni to zbudowali ? Z helikoptera ?

    Nawet reklamy na dachach budynków stawiają dziś śmigłowcami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2013-11-10 15:10:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 14:24:21 +0100, PeJot napisał(a):

    > Nawet reklamy na dachach budynków stawiają dziś śmigłowcami.

    Ale jakich budynkow ? Dzwigi maja ograniczona wysokosc, a i miejsca na
    rozlozenie czesto w miescie brakuje.

    Ale te maszty to czesto stare sa.

    J.

  • 4. Data: 2013-11-10 20:40:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 10 listopada 2013 15:10:36 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale jakich budynkow ? Dzwigi maja ograniczona wysokosc, a i miejsca na
    >
    > rozlozenie czesto w miescie brakuje.
    >

    > Ale te maszty to czesto stare sa.
    >

    > J.

    Do budowy masztow uzywany jest zuraw pelzajacy.
    http://www.pimb.com.pl/www/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=116&Itemid=90

    Sporo masztow nie wytrzymalo i padlo, nasz jest na czele tej niechlubnej tabeli.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_catastrophic_co
    llapses_of_radio_masts_and_towers

    WM

  • 5. Data: 2013-11-10 21:46:50
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-10 20:40, WM pisze:

    > Do budowy masztow uzywany jest zuraw pelzajacy.
    > http://www.pimb.com.pl/www/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=116&Itemid=90

    > Sporo masztow nie wytrzymalo i padlo, nasz jest na czele tej niechlubnej tabeli.

    A nasz był tak stawiany:

    http://www.rcnkonstantynow.pl/test2/index.php?option
    =com_content&view=article&id=125&Itemid=94

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2013-11-10 22:06:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    A nie ma techniki stawiania góry od dołu?
    Stawiamy najwyższy element na ziemi. Unosimy go i od spdu dokręcamy
    następny. I tak dalej.
    Za ciężkie?

    Robert

  • 7. Data: 2013-11-10 22:21:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 22:06:11 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > A nie ma techniki stawiania góry od dołu?
    > Stawiamy najwyższy element na ziemi. Unosimy go i od spdu dokręcamy
    > następny. I tak dalej. Za ciężkie?

    Maszt w Gabinie - 480 ton.

    Hydraulika ciezsze rzeczy podnosila, ale wiotkie to cholerstwo,
    odciagi trzeba popuszczac. Niby sie da.

    J.

  • 8. Data: 2013-11-10 22:35:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Hydraulika ciezsze rzeczy podnosila, ale wiotkie to cholerstwo,
    > odciagi trzeba popuszczac. Niby sie da.

    Teraz doczytałem w linku, który dał WM, że maszt w Gąbinie na koniec
    uniesiono, aby wyjąć tymczasowe usztywnienie. I jakąś rurę w tymże maszcie
    od dołu budowali (metodą podbudowy).

    Robert

  • 9. Data: 2013-11-10 22:48:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 21:46:50 +0100, PeJot napisał(a):
    ent&task=view&id=116&Itemid=90

    > A nasz był tak stawiany:
    > http://www.rcnkonstantynow.pl/test2/index.php?option
    =com_content&view=article&id=125&Itemid=94

    Ale w tym co pytalem, to szczycie szerokiego masztu jest jeszcze kilka
    wezszych. Musialby miec ten zuraw strasznie wysokie ramie.

    W zasadzie ... wysokosc niby nie przeszkadza.

    J.

  • 10. Data: 2013-11-11 00:24:23
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 10 listopada 2013 22:21:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Maszt w Gabinie - 480 ton.
    >

    > Hydraulika ciezsze rzeczy podnosila, ale wiotkie to cholerstwo,
    >
    > odciagi trzeba popuszczac. Niby sie da.
    >

    > J.

    Jakaś technologia budowy domów była że wylewali najpierw dach podnosili i stawiali
    ściany piętra. Potem wylewali podłogę przedostatniego piętra, podnosili i budowali
    ściany itd do samego parteru. Takie jedno piętro waży pewno więcej niż cały maszt w
    Gąbinie.