  • 1. Data: 2015-11-15 06:38:09
    Temat: Antydebug i zaciemnianie Exe
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Cały kod może być nawet otwarty z wyjątkiem newralgicznych procedur,
    które będą w DLL. Już samo to że będą skompilowane z C++ do exe utrudni
    działanie, ale DLL będzie niewielka, nie chcę podejrzenia algorytmu.
    Jakie są techniki zaciemniania i walczenia z debugowaniem, aby poszukać
    potem ich opis w Google?

  • 2. Data: 2015-11-15 18:50:49
    Temat: Re: Antydebug i zaciemnianie Exe
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, November 15, 2015 at 6:38:11 AM UTC+1, Borneq wrote:
> [...]
    > działanie, ale DLL będzie niewielka, nie chcę podejrzenia algorytmu.
    > Jakie są techniki zaciemniania i walczenia z debugowaniem, aby poszukać

    To nie ma najmniejszego sensu, szkoda czasu i pieniędzy. Przyjdzie
    100 Chińczyków albo 5 Rosjan i złamią. Albo przyjdzie arabski szejk
    i kupi źródła za worek złota. :)

    w.

  • 3. Data: 2015-11-16 08:36:16
    Od: "Radoslaw Szwed" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie są techniki zaciemniania i walczenia z debugowaniem, aby poszukać potem ich

    Polecam poniższy pdf szczególnie rozdział 4.

    https://www.blackhat.com/presentations/bh-usa-07/Yas
    on/Whitepaper/bh-usa-07-yason-WP.pdf

  • 4. Data: 2015-11-16 08:57:32
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 15.11.2015 o 06:38, Borneq pisze:
> [...]
    > działanie, ale DLL będzie niewielka, nie chcę podejrzenia algorytmu.
    > Jakie są techniki zaciemniania i walczenia z debugowaniem, aby poszukać

    Jeśli chodzi o zaciemnianie kodu, to szukaj hasła "obfuscator".
    Chociaż to raczej dotyczy javy, php, javascriptu lub c#,
    w przypadku C++ możesz przy dekompilacji dostać
    w większości przypadków co najwyżej ASM-a.

    Przeczytaj też:
    http://www.codeproject.com/Articles/30815/An-Anti-Re
    verse-Engineering-Guide
    --
    Robert

  • 5. Data: 2015-11-16 09:08:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 06:38:09 +0100, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > działanie, ale DLL będzie niewielka, nie chcę podejrzenia algorytmu.

    Idealne rozwiązanie to umieszczenie tego na serwerze jako usługi.
    Tzn. nie ma DLL, natywny skompilowany jest na twoim własnym serwerze,
    program wysyła dane i twój serwer odsyła wyniki.

  • 6. Data: 2015-11-16 12:36:23
    Od: "M.M." <m...@g...com>

> [...]
    > działanie, ale DLL będzie niewielka, nie chcę podejrzenia algorytmu.
    > Jakie są techniki zaciemniania i walczenia z debugowaniem, aby poszukać

    Nie dasz rady, wszystko podejrzą, kwestia dobrego crakera.

  • 7. Data: 2015-11-16 15:10:51
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Nie dasz rady, wszystko podejrzą, kwestia dobrego crakera.

    Prawda.
    Sama dll-ke latwo zabezpieczyc/zaszyfrowac.
    Mozna ja pozniej stricte "pluginowato" ladowac chocby
    open()-em/fopen()-em, ale niestety przed wykonaniem kodu
    musi on byc dany procesorowi jawnie/odszyfrowany.
    Nie mam pomyslu jak by to obejsc, bo wydaje sie ze to musialoby
    to byc ustkutecznione juz na poziomie rozkazow procesora (musialby
    umiec wykonywac kod zaszyfrowany po podaniu mu/procesorowi
    klucza).

    PS: No chyba, ze uskuteczniac funcjonalnosc tego zaszyfroanego liba/dll-ki
    w postaci service/uslugi kernela/drivera ? Tak tylko gdybam. Nie ma pomyslu
    100%
    dobrego.

    AK

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2015-11-16 15:26:34
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, November 16, 2015 at 3:10:56 PM UTC+1, AK wrote:

> [...]
    > open()-em/fopen()-em, ale niestety przed wykonaniem kodu
    > musi on byc dany procesorowi jawnie/odszyfrowany.
    Nom.

> [...]
    > to byc ustkutecznione juz na poziomie rozkazow procesora (musialby
    > umiec wykonywac kod zaszyfrowany po podaniu mu/procesorowi
    Po po daniu klucza by rozszyfrował, czyli też pozostaje możliwość
    deszyfrowania.

> [...]
    > w postaci service/uslugi kernela/drivera ? Tak tylko gdybam. Nie ma pomyslu
    To wszystko tylko lekko utrudni. Każdy program można w sieci znaleźć
    ze złamanymi zabezpieczeniami.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-11-16 20:32:11
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 16 Nov 2015 06:26:34 -0800 (PST), M.M. wrote:

    > To wszystko tylko lekko utrudni. Każdy program można w sieci znaleźć
    > ze złamanymi zabezpieczeniami.

    Żeby skutecznie zabezpieczyć trzeba część logiki mieć "w chmurze". Bez tego
    "szczegółu" każdy inny patent da się obejść.

    --
    howgh
    szemrany

  • 10. Data: 2015-11-16 20:41:34
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, November 16, 2015 at 8:32:15 PM UTC+1, szemrany wrote:

    > Żeby skutecznie zabezpieczyć trzeba część logiki mieć "w chmurze". Bez tego
    > "szczegółu" każdy inny patent da się obejść.

    Nom. Można jedynie utrudnić, albo, jak napisałeś, nie dawać
    użytkownikowi programu.