  • 1. Data: 2016-09-05 07:57:18
    Temat: Auto z kratką - sprzedaż i formalności
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Prowadzę dział. gospodarczą. Mam auto osobowe z kratką. Rejestracja na 4 os.
    Auto kupione na fakturę VAT - na firmę - os. fizyczna prow. dział.
    gospodarczą.
    W dowodzie mam, że właścicielem jestem ja - os. fizyczna.
    W ubezpieczalni - właściciel to ja - os. fizyczna.

    Chcę sprzedać auto znajomemu. Jaka procedura?
    Sprzedaję (na fakturę VAT) samemu sobie (firma X > os. fizyczna)?
    Potem sprzedaję już jako os. fizyczna > temu znajomemu?
    Jakie są koszty jeśli sprzedaję jako firma > sobie jako osobie fizycznej?
    Czy robić to inaczej?

  • 2. Data: 2016-09-05 08:13:16
    Temat: Re: Auto z kratką - sprzedaż i formalności
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 05 Sep 2016 07:57:18 +0200, Matli wrote:

> [...]
    > Potem sprzedaję już jako os. fizyczna > temu znajomemu?
    > Jakie są koszty jeśli sprzedaję jako firma > sobie jako osobie

    Sprzedajesz na fakturę vat znajomemu. Nawet osobie fizycznej. Doliczasz
    VAT 23% niezależnie od tego co by się nie działo. Jeśli auto masz poniżej
    5 lat w działalności, to jeszcze licz się z tym, że będziesz musiał
    zwrócić część odliczonego przy zakupie vatu.

    Tomek

  • 3. Data: 2016-09-05 14:54:19
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

> [...]
    > 5 lat w działalności, to jeszcze licz się z tym, że będziesz musiał
    > zwrócić część odliczonego przy zakupie vatu.

    auto kupiłem też od jakiejś jednoosobowej firmy.
    Czy mogę zrobić tak:
    ja jako osoba fiz. prow dział. gosp > sprzedaję sobie (jako os. fizyczna)
    auto
    po np. 5 dniach sprzedaję (już jako osoba fiz) auto dalej.

    Wszędzie (w dowodzie rej, ubezpieczeniu) właściciel auta to os. fizyczna
    (nie ma nazwy firmy czy coś w tym stylu).

  • 4. Data: 2016-09-05 15:41:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Matli"

    Czy mogę zrobić tak:
    ja jako osoba fiz. prow dział. gosp > sprzedaję sobie (jako os. fizyczna)
    auto
    ---
    To raczej to samo jest, znaczy nie możesz sprzedać samemu sobie.

  • 5. Data: 2016-09-05 16:36:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-05 o 14:54, Matli pisze:

> [...]
    > fizyczna) auto
    > po np. 5 dniach sprzedaję (już jako osoba fiz) auto dalej.

    Ale po co?
    Możesz też sprzedać od razu na umowę a wystawić wewnętrzne papiery
    do VAT i innych podatków dla siebie, ale po co?

    > Wszędzie (w dowodzie rej, ubezpieczeniu) właściciel auta to os. fizyczna
    > (nie ma nazwy firmy czy coś w tym stylu).

    Nie mogło być inaczej i tym bardziej po co te wszystkie zabiegi?

    Napisz co chcesz osiągnąć, to może będzie miało to sens.

  • 6. Data: 2016-09-05 16:41:41
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

> [...]
    >
    > Nie mogło być inaczej i tym bardziej po co te wszystkie zabiegi?
    >
    > Napisz co chcesz osiągnąć, to może będzie miało to sens.

    Nie chcę aby kupujący widział, że kupuje od firmy.
    Auto kupiłem okazyjnie, sporo w niego włożyłem i teraz chce sprzedać dużo
    drożej.

  • 7. Data: 2016-09-05 17:14:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 08:13, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > 5 lat w działalności, to jeszcze licz się z tym, że będziesz musiał
    > zwrócić część odliczonego przy zakupie vatu.

    Za auto przy sprzedaży którego naliczył VAT w pełni?
    Coś Ci się chyba pomerdało....

  • 8. Data: 2016-09-05 17:17:26
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 16:41, Matli pisze:

    > Nie chcę aby kupujący widział, że kupuje od firmy.
    > Auto kupiłem okazyjnie, sporo w niego włożyłem i teraz chce sprzedać
    > dużo drożej.

    Podatek i tak zapłacisz od całości......

    Na upartego możesz wycofać z działalności, wykreślić z ewidencji środków
    trwałych i za 5 dni sprzedać na umowę.
    Sprzedaż samemu sobie sensu stricte z oczywistych względów nie jest możliwa.

  • 9. Data: 2016-09-05 17:33:14
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    > Za auto przy sprzedaży którego naliczył VAT w pełni?
    > Coś Ci się chyba pomerdało....

    Auto jest z 2004 roku. Ja kupiłem auto w 2013 roku od firmy. Nie pamiętam
    czy odliczyłem całość VATu ale kwota zakupu nie była duża chyba 5 tys. pln.
    netto.
    Teraz auto jest warte z 18 tys. pln.
    Nie mam i nie odliczałem żadnych rachunków za wymiany czy naprawy. Ani
    rachunku ani vat.

  • 10. Data: 2016-09-05 18:01:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-05 o 16:41, Matli pisze:

    > Nie chcę aby kupujący widział, że kupuje od firmy.
    > Auto kupiłem okazyjnie, sporo w niego włożyłem i teraz chce sprzedać
    > dużo drożej.

    To normalnie sprzedaj na umowę,
    a sobie wystaw wszystkie te kwity potrzebne
    do rozliczenia podatków.
    Ale nie chce mi się sprawdzać co trzeba zapłacić/rozliczyć,
    od kiedy nie upycham aut w działalności, to zupełnie nie wiem jak się to
    rozlicza,
    a ktoś tu straszył zwrotami.
    Dla kupującego będzie różnica taka, że
    zapłaci jeszcze dodatkowo PCC (zakładam,że auto droższe niz 1000zł)