  • 91. Data: 2016-04-06 10:43:40
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:ne27lj$sbs$1@node2.news.atman.pl...

    > Tym bardziej powinieneś być za wyeliminowaniem human-kierowców.

    Yyy... nie znam tego terminu...

    > Ja tu raczej widzę marne narzekanie "nie potrafię sobie wyobrazić, więc
    > tak nie może być".

    Doskonale potrafię sobie wyobrazić. Może mam kłopot z wyczuciem proporcji,
    ale prowadzącą auto maszynę umiem sobie aż nadto wyobrazić.
    I wiem, jak głupie są komputery. Wiele samolotów spadło właśnie dlatego, że
    dla komputera, zaprogramowanego na pierdylion sytuacji, zaszła pierdylion
    pierwsza. I piloci nie mogli zrobić nic. Lub prawie nic. Bo np. z powodu
    awarii, musieli lecieć na możliwie małym ciągu. A komputer uznał, że coś-tam
    i dowalił ciągu. To znów, na mały, a komputer... W rezultacie napompowało
    silnik, i stało się. Okazało się, że program nie przewidział jakiejś
    sytuacji, co skończylo się katastrofą.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 92. Data: 2016-04-06 10:50:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 10:43, ACMM-033 pisze:

    > wiadomości news:ne27lj$sbs$1@node2.news.atman.pl...

    > Yyy... nie znam tego terminu...

    A googlowóz znasz? Dyskutujesz o samochodach przyszłości, a nie masz
    krzty wyobraźni ;)

> [...]
    > rezultacie napompowało silnik, i stało się. Okazało się, że program nie
    > przewidział jakiejś sytuacji, co skończylo się katastrofą.

    Dobry przykład z tymi samolotami. Większość katastrof to błąd człowieka,
    pogoda, rzadko kiedy jest to błąd techniczny lub błąd komputera.
    Dlatego, że po wystąpieniu takiego błędu stara się go naprawić we
    wszystkich samolotach.

    A ty mimo to wolisz sytuację, kiedy nad samolotem panuje tylko pilot. Co
    zwiększyłoby wypadkowość pewnie kilkaset razy.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2016-04-06 12:09:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Apr 2016 12:44:06 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > To jest już powszechne! Jest też w nowej Hondzie Civic.

    3 modele to jeszcze.nie powszechność.

    --
    Marek

  • 94. Data: 2016-04-06 12:12:31
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-04-06 o 05:27, Pszemol pisze:
> [...]
    d&v=Uj-rK8V-rik#t=1517

    > Pisałem o nich w akapicie tuż przed kaczką...
    > Bo też na mnie (nawiasem mówiąc rowerzyście) zrobił ten
    > fragment wrażenie i pomyślałem sobie że być może mniej
    > rowerzystów ginęłoby na drodze gdyby auta miały automatykę
    > i rowerzystów widziały jako zielone "płotki" wielościanów.
    jeżdżę po Krakowie, więc rowerzystów spotykam codziennie i jeden wniosek mam:
    gdyby więcej rowerzystów używało mózgu na drodze to by mniej rowerzystów ginęło.
    A tych dwóch debilów z filmu to jest argument za tablicami rejestracyjnymi,
    ubezpieczeniem oc i prawem jazdy dla rowerzystów.
    Gdyby w googlecara ktoś z tłu wjechał, bo ten gwałtownie przed debilem hamował,
    to wypadek by był, ofiary być może też jakiś by były w samochodach, a ewidentni
    sprawcy spierniczyli...
    Btw gdyby film nagrał rowerzysta, a rowerzyści z filmu to były by samochody, to
    by lobby rowerowe zjadło kierowców i pewnie film by trafił na policję...
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 95. Data: 2016-04-06 12:56:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jakiego daru? Chodzi o proste obliczenie trajektorii ruchu...

    Stoi facet przy krawędzi jezdni, na chodniku.
    Z jaką prędkością musi jechać samochód, żeby na 100% zdążył zahamować,
    jeśli facet z premedytacją zechce wskoczyć przed auto w ostatniej chwili
    ? 5 km/h ?

    No właśnie. Człowiek widzi, czy pieszy stoi przytomnie, nie wykonuje
    dziwnych ruchów, nie wygląda na menela, nie płacze itp.
    I może wtedy zdecydować, że będzie jechać 15km/h.

    To jest za szybko jak na "analizę trajektorii", ale określone
    prawdopodobieństwo wskazuje, że można podjąć taką decyzję.
    Samochody bez takiej możliwości będą jeździć te 5km/h.

    > A czym więcej chcesz aby było? Nie musi być niczym więcej!

    Jak widać - musi.

  • 96. Data: 2016-04-06 13:04:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 12:56, sundayman pisze:

> [...]
    > prawdopodobieństwo wskazuje, że można podjąć taką decyzję.
    > Samochody bez takiej możliwości będą jeździć te 5km/h.

    "Logika" komputera oczywiście będzie inną logiką niż logika kierowcy.
    Nie wszystko da się przeimplementować - jak choćby właśnie ocenę, czy
    ten przy chodniku to samobójca, czy nie. Ale jeśli zamiast 3000 zabitych
    będzie 100 zabitych rocznie, to czemu nie? Nawet jeśli te 100 zabitych
    będzie z innego zbioru niż te 3000?

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2016-04-06 13:05:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2016 12:12:31 +0200, ks napisał(a):

    > ---
    antywirusowe Avast.

    Jak można traktować poważnie enuncjacje faceta który nie umie sobie
    zredagować poprawnego delimitera i sygnaturki.
    Ty, facet, naklej sobie na bryke reklamę Avasta, będzie ciekawiej :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 98. Data: 2016-04-06 13:29:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Jarosław Sokołowski pisze:
    >Praktycznie nie.

    Hm,
    https://en.wikipedia.org/wiki/Italians_in_the_United
    _Kingdom#Population
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_UK_locations_
    with_large_ethnic_minority_populations#Places_with_s
    ignificant_Italian_population

    Az tak calkiem malo nie jest - moze dluzej siedza, a moze trzeba
    Manchester odwiedzic :-)

    J.

  • 99. Data: 2016-04-06 14:47:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ten przy chodniku to samobójca, czy nie. Ale jeśli zamiast 3000 zabitych
    > będzie 100 zabitych rocznie, to czemu nie? Nawet jeśli te 100 zabitych

    A to już zupełnie inna sprawa.
    Tylko, że jest pewna różnica - w przypadku, kiedy zabija kierowca - to
    jest to jego prywatny problem.

    Kiedy zabije samochód - będzie to problem korporacji. Korporacje będą
    pozywane na kwoty kosmiczne. I raczej nie będą chciały płacić takich
    odszkodowań.

  • 100. Data: 2016-04-06 14:56:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 14:47, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Kiedy zabije samochód - będzie to problem korporacji. Korporacje będą
    > pozywane na kwoty kosmiczne. I raczej nie będą chciały płacić takich

    Tak czy siak jeśli googlowozy rzeczywiście będą umiały jeździć, to trend
    zmian jest nieunikniony.

    --
    Liwiusz