  • 1. Data: 2013-12-07 05:58:28
    Temat: Autoroutery
    Od: s...@g...com

    Kiedyś tam w zamierzchłych czasach TTL'i puszczałem siano cyfrowe budowane na 74xx na
    autorouter. I w zasadzie nawet całkiem dobre były efekty. Było to wszystko w erze
    DOS'a. Racal-Redac, a następnie OrCAD, za którego zabuliłem jak na owe czasy całkiem
    sporą kasę, ale zarobił na siebie.

    OrCAD jako firma został podobno już sprzedany pierdyljon razy do Cadence'a i podobnoż
    gdzieś indziej też. Nie moja brocha....

    ==============

    No i teraz ...

    - taka wypasiona licencja sch+pcb została zaproponowana mi za 150k$. Hmm..., ja
    rozumiem że chłopy mogą se to tak liczyć, ale ja i tak w to nie włażę z dwóch
    powodów:

    1) Nie stać mnie
    2) Nie konstruuję pojazdów międzygalaktycznych.

    ================

    Pytanie z czystej ciekawości: cóż CADENCE ma w sobie "zaszyte", że jest aż tak
    cholernie drogie? Mam parę lat doświadczenia, tudzież zagadnienia topologiczne od
    strony matematycznej nie są mi obce, i szczerze powiedziawszy odnoszę wrażenie, że
    marketingowcy z cadenca są zaje..ści!! Chłopy z NASA to nawet kupili.. Ino po co?!
    Coby wystrzeliwać swoich z Kazachstanu?!

    =============

    Cóż w tym jest takiego, że tyle kosztuje?!

  • 2. Data: 2013-12-07 08:47:50
    Temat: Re: Autoroutery
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-07 05:58, s...@g...com wrote:
    > Pytanie z czystej ciekawości: cóż CADENCE ma w sobie "zaszyte"

    a) "innowacyjne patenty" typu okrągłe rogi scieżek (zgaduję) itp
    b) pierdyliardy korporacyjnych ludziolat z wydajnoscią 5%
    c) wypłaty dla zarządu

    Całkiem serio: produkcja dużego softu kosztuje. Testowanie dużego softu
    kosztuje. Utrzymywanie starego gównianego softu kosztuje nawet więcej.
    Płacenie programistom którzy chcą grzebać w 30-letnim kodzie kosztuje
    znacznie więcej. Nie ma się co dziwić ze chcą zwrotu kosztów, choć
    uważam że na rynku EDA istnieje nie tyle zmowa cenowa, co bardziej
    głupota cenowa. Oprogramowanie jest miernej jakości i absurdalnie
    drogie. I ciągle ma klienta.

  • 3. Data: 2013-12-07 09:01:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2013 20:58:28 -0800 (PST), s...@g...com
> [...]
    > ================
    > Pytanie z czystej ciekawości: cóż CADENCE ma w sobie "zaszyte", że jest aż tak

    Na przyklad dzialajacy autorouter w odroznieniu od innych produktow
    :-)
    Albo szeroka biblioteke elementow i obudow.

    Czym podnosi wydajnosc inzyniera o 100%, a ten inzynier zarabia 150k$
    rocznie :-)

    Tak swoja droga ... czym w czasach Orcada i wczesniej projektowano
    plyty glowne komputerow ?

    J.

  • 4. Data: 2013-12-07 14:55:34
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 7 grudnia 2013 09:01:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Fri, 6 Dec 2013 20:58:28 -0800 (PST), s...@g...com

    podobnoďż˝ gdzieďż˝ indziej teďż˝. Nie moja brocha....

> [...]
    >
    > rocznie :-)
    >

    > Tak swoja droga ... czym w czasach Orcada i wczesniej projektowano

    Letrasetem.

  • 5. Data: 2013-12-07 15:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2013 05:55:34 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Letrasetem.

    Nie, zbyt eleganckie.

    Bylo troche programow na unixowe workstation :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-12-07 16:08:01
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 7 grudnia 2013 09:01:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tak swoja droga ... czym w czasach Orcada i wczesniej projektowano
    >
    > plyty glowne komputerow ?

    W czasach Orcada, między innymi Orcadem. A wcześniej to robili malarze (też nim
    byłem) i fotopstrycy.