  • 1. Data: 2013-12-07 07:37:40
    Temat: Waga 150kg domowej roboty
    Od: Jack <J...@w...pl>

    Cześć
    Szukam pomysłu/sposobu na zbudowanie dobrej wagi (+- 0.1kg) do ważenia
    ludzi. Dlaczego nie kupię? Bo w sprzedaży jest taki szajs, że klękajcie
    narody. Waga w cenie do 50pln potrafi zmienić wskazanie o 3kg w
    zależności od sposobu stanięcia!!! Waga magazynowa o odpowiednich
    parametrach to min 200pln - ciut za drogo... Pomysł - zrobić samemu. Z
    elektroniką sobie poradzę, ale potrzebuję namiarów na tani (do 20pln)
    czujnik wagowy o dokładności przynajmniej 100g. Myślę, że nawet mogła by
    być to waga typu hakowego a ważący się człowiek (ja:) po prostu na
    chwilę zawisł by na drążku - ze względu na prostą konstrukcję
    mechaniczną. Macie jakieś pomysły na dokładną wagę (do 150kg +-100g) w
    cenie do 50pln?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-12-07 17:33:19
    Temat: Re: Waga 150kg domowej roboty
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2013-12-07 07:37, Użytkownik Jack napisał:
    > Cześć
    > Szukam pomysłu/sposobu na zbudowanie dobrej wagi (+- 0.1kg) do ważenia
    > ludzi.

    A nie ma na allegro używanych wag takich mechanicznych jak u lekarza?

    Wprawdzie to koromysło, ale będzie dokładniejsze.

    Ja mam takie same odczucia odnośnie ciśnieniomierzy - zacząłem wierzyć
    tylko rtęciowemu. Ale tych nie ma już w handlu.

    L.

  • 3. Data: 2013-12-07 17:48:16
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2013-12-07 17:33, Użytkownik Luke napisał:

    > Ja mam takie same odczucia odnośnie ciśnieniomierzy - zacząłem wierzyć
    > tylko rtęciowemu. Ale tych nie ma już w handlu.

    O przepraszam - byłem nieuświadomiony:

    "UWAGA: Ze względu na przepisy dotyczące produktów zawierających rtęć,
    zakup ciśnieniomierza Dekamet możliwy jest tylko przez lekarzy,
    pielęgniarki oraz placówki medyczne ( nr dyplomu, adres placówki) i
    tylko do dnia 10 kwietnia 2014 (Regulacja Komisji Europejskiej nr
    847/2012). Po tej dacie sprzedaż ciśnieniomierzy rtęciowych nie będzie
    już możliwa w krajach Unii Europejskiej".

    To ja jeszcze się skuszę :)

    Może wagi też niedługo będziemy wycofywać, bo odważniki to w końcu
    zawierają toksyczne metale w ilościach kilogramowych :D

    L.

  • 4. Data: 2013-12-07 19:15:53
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > A nie ma na allegro używanych wag takich mechanicznych jak u lekarza?

    Hmmm... Ciężko znaleźć. A czy używana będzie jeszcze dokładna? Pomyślę o
    tym, dzięki.

    > Ja mam takie same odczucia odnośnie ciśnieniomierzy - zacząłem wierzyć
    > tylko rtęciowemu. Ale tych nie ma już w handlu.

    To fakt. A już te elektroniczne nadgarstkowe to pokazują zupełnie losowe
    wartości. Co za czasy...

    Jack

  • 5. Data: 2013-12-07 21:23:26
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.12.2013 o 19:15 Jack <J...@w...pl> pisze:

    > Hmmm... Ciężko znaleźć. A czy używana będzie jeszcze dokładna? Pomyślę o
    > tym, dzięki.

    > To fakt. A już te elektroniczne nadgarstkowe to pokazują zupełnie losowe
    > wartości. Co za czasy...
    P..licie hipolicie, używam zwykłego i nagarstkowych i wszystkie pokazują
    dobrze, żadnej losowości nie ma, dlatego że to są przyżady medyczne i
    odpowiednie parametry muszą spełniać. A żeby ciśnienie dobrze zmierzyć to
    trzeba to umieć, czyli spełnić pewne warunki
    aby pomiar był prawidłowy.
    Co do wagi, wątpię aby komuś kto tylko umie lutować udało się zrobić
    działającą wagę, wbrew pozorom pomiar na tensonometrze to nie kaszka z
    mlekiem.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2013-12-07 22:00:10
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2013-12-07 21:23, Użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > odpowiednie parametry muszą spełniać. A żeby ciśnienie dobrze zmierzyć
    > to trzeba to umieć, czyli spełnić pewne warunki

    Akurat tego uczyłem się na studiach, więc coś tam o tym wiem. Robi się
    OT, ale do rzeczy:

    Jest kilka faktów:

    1. Nawet jeśli współczesne elektroniczne sensory ciśnienia mają
    akceptowalną dokładność, jest ona zawsze gorsza niż normalny słup rtęci,
    który się nie rozkalibruje z czasem, postępem i osiągnięciami.

    2. Elektroniczne ciśnieniomierze muszą samodzielnie wykrywać moment
    pojawienia się tętna z przepływem turbulentnym. Robią to nieco gorzej,
    niż człowiek, który stetoskopem rozpoznaje pierwsze uderzenie
    turbulentne i odnotowuje ciśnienie w tym momencie. Inna sprawa, że
    przeciętny Kowalski z nadciśnieniem nie umie mierzyć sobie ciśnienia w
    stetoskopie (albo bez, bo można się też nauczyć czucia uderzeń
    turbulentnych i rozpoznać moment bez stetoskopu u siebie samego).

    3. Ciśnienie tętniczne w nadgarstku jest zbliżone do ciśnienia w tętnicy
    ramieniowej u jakiejś części pacjentów. Są ludzie, którzy mają za dużą
    różnicę (im starsi tym większa szansa) i pomiar na nadgarstku jest w
    ogóle nieadekwatny. Dlatego klasyczne podejście zakłada pomiar tętnicy
    ramieniowej lewej ręki. Na nadgarstku u ludzi z różnicami to nie jest
    kwestia sensora - nawet rtęciowym by tam nie było sensu mierzyć.

    4. Ciśnieniomierze mierzące ciśnienie NA PALCU, nawet jeśli mają
    wszystkie atesty, są bardziej wskaźnikami. Chyba że ktoś zrobi 10
    pomiarów na wszystkich palcach (albo 20 z nogami ;) i będzie na tym
    liczył statystykę.

    Ja nie twierdzę, że dobrej klasy ciśnieniomierz elektroniczny
    nadgarstkowy z certyfikatami mierzy ŹLE i się nie nadaje do codziennego
    kontrolowania ciśnienia, ale nie wiecie ilu lekarzy nakupowało rtęciowe
    aparaty na zapas, bo ta subtelna różnica jest dla nich nie do
    zaakceptowania w codziennej pracy.

    L.

  • 7. Data: 2013-12-07 22:23:14
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-12-07 21:23, janusz_k pisze:
    > P..licie hipolicie, używam zwykłego i nagarstkowych i wszystkie pokazują
    > dobrze, żadnej losowości nie ma, dlatego że to są przyżady medyczne i

    A skąd ta pewność wójcie? Wzorcowaliście jakoś te "przyżądy"?

    JK

  • 8. Data: 2013-12-07 22:52:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Dec 2013 21:23:26 +0100, janusz_k napisał(a):
    > P..licie hipolicie, używam zwykłego i nagarstkowych i wszystkie pokazują
    > dobrze, żadnej losowości nie ma, dlatego że to są przyżady medyczne i
    > odpowiednie parametry muszą spełniać.

    Za 50zl ?

    Z nadgarstkowymi jest jeden problem - cisnienie zalezy od wysokosci
    nadgarstka.

    > Co do wagi, wątpię aby komuś kto tylko umie lutować udało się zrobić
    > działającą wagę, wbrew pozorom pomiar na tensonometrze to nie kaszka z
    > mlekiem.

    Dokladnie.
    I kosztowac to bedzie drozej.

    J.

  • 9. Data: 2013-12-07 23:01:42
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2013-12-07 22:52, Użytkownik J.F. napisał:

    > Z nadgarstkowymi jest jeden problem - cisnienie zalezy od wysokosci
    > nadgarstka.

    Ciśnienie powinno się mierzyć w pozycji siedzącej z rękami na oparciu
    (stole). Jak będziesz trzymał rękę do góry to i na ramieniu błędnie
    zmierzysz.

    L.

  • 10. Data: 2013-12-07 23:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Dec 2013 23:01:42 +0100, Luke napisał(a):

    > Ciśnienie powinno się mierzyć w pozycji siedzącej z rękami na oparciu
    > (stole). Jak będziesz trzymał rękę do góry to i na ramieniu błędnie
    > zmierzysz.

    No to dlon bedzie nizej niz ramie i cisnienie bedzie wieksze.

    Ale ramie spuszczone w dol ... to w ktorym punkcie mierzy naramienny ?

    J.