  • 1. Data: 2011-08-05 09:38:48
    Temat: Avensis - problem z klimatyzacją.
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Problem dopadł znajomego, a że za kilka dni wyjeżdża do Chorwacji, to trochę
    mu się spieszy. Pacjent Avensis z 2001 roku.
    Sama klimatyzacja działa sprawnie, ale tylko do temperatur w okolicach 22-23
    stopni. Przy 25 i wyższych wyłącza się i przestaje pracować. Po wyłaczeniu i
    odczekaniu kilku minut ponownie podejmuje pracę, ale tylko na krótki okres
    (do 5 minut w zależnosci od temperatury zewnętrznej). Samochód został
    dostarczony do warsztatu zajmującego się klimatyzacjami; wyrok zacierające
    się łożysko w kompresorze, za robociznę 600-700 PLN, kompresor nawet 2000
    PLN. Możecie coś jeszcze doradzić, co sprawdzić, ewentualnie do kogo jeszcze
    można w KRK podjechać?

    Pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2011-08-05 09:54:27
    Temat: Re: Avensis - problem z klimatyzacją.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wyrok zacierające
    > się łożysko w kompresorze, za robociznę 600-700 PLN, kompresor nawet 2000

    Nie bardzo rozumiem jak zacierające się łożysko ma wpływać na to że chłodzi
    do 22 a od 25 już nie.

  • 3. Data: 2011-08-05 10:33:57
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "freewolny" <> napisał w wiadomości ...

    > wyrok zacierające się łożysko w kompresorze

    a ile takie łożyko wg tego warsztatu będzie się "zacierać"
    zanim faktycznie się zatrze???
    i dlaczego zaczyna się zacierać akurat od 25 stopni C ???
    IMO kompletna ściema...
    Trzeba jechać do wartszatu , który będzie miał pojęcie co z tym zrobić

  • 4. Data: 2011-08-05 11:03:33
    Od: Clawfinger <c...@w...pl>

    W dniu 05.08.2011 09:38, freewolny pisze:
> [...]
    > kompresor nawet 2000 PLN. Możecie coś jeszcze doradzić, co sprawdzić,
    > ewentualnie do kogo jeszcze można w KRK podjechać?

    Podjedź do Sowiera na Wrocławską.
    http://www.sowier.pl/

    Pozdro
    WOJtek

    Insignia ST 1.6 Turbo
    Wersja Cosmo +dodatki
    Kolor czarny
    Jeszcze bez naklejki
    ============================

  • 5. Data: 2011-08-05 11:04:13
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "freewolny"

> [...]
    > robociznę 600-700 PLN, kompresor nawet 2000 PLN. Możecie coś jeszcze
    > doradzić, co sprawdzić, ewentualnie do kogo jeszcze można w KRK

    Nie znam się na klimatyzacji więc pewnie to co napiszę będzie bzdurą :)

    1. coś tam odpowiada za funkcję wyłączenia sprężarki w niskich
    temperaturach - może szwankuje w wyższych temperaturach
    2. R-134a też pewnie jakąś tam rozszerzalność cieplną ma - może zbyt
    dużo czynnika powoduje zbyt wysokie ciśnienie w układzie i wyłączenie
    sprężarki?

  • 6. Data: 2011-08-05 12:10:30
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 08/05/2011 11:04 AM, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > 2. R-134a też pewnie jakąś tam rozszerzalność cieplną ma - może zbyt
    > dużo czynnika powoduje zbyt wysokie ciśnienie w układzie i wyłączenie

    Bardziej chyba że wyższa temperatura wymaga wytworzenia większego
    ciśnienia przez sprężarkę, co może się nie udać jeżeli w układzie jest
    za mało czynnika.

  • 7. Data: 2011-08-05 21:47:57
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> 2. R-134a też pewnie jakąś tam rozszerzalność cieplną ma - może zbyt
    > dużo czynnika powoduje zbyt wysokie ciśnienie w układzie i wyłączenie
    > sprężarki?

    ciśnienie w układzie bezpośrednio zależy do temperatury
    (nawet przy wyłączonym kompresorze)
    czyli prawdopodobnie klima wyłącza się z powodu wzrostu ciśnienia w
    skraplaczu (jest taki czujnik)

    możliwe usterki:
    1. zapchany zawór rozprężny
    2. zasyfiony (z zewnątrz) skraplacz
    3. uszkodzone sterowanie wentylatorami schładzającymi skraplacz
    4. powietrze w układzie klimy
    3. wiele wariacji defektów elektroniki i klimy zupełnie nie do
    przewidzenia

    łożysko sprężarki nijak nie pasuje - chyba ze system wykrywa np. prąd
    podtrzymania sprzęgła klimy... ale to bardzo naciągana teoria.

  • 8. Data: 2011-08-06 18:27:30
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-05 09:38, freewolny pisze:
> [...]
    > kompresor nawet 2000 PLN. Możecie coś jeszcze doradzić, co sprawdzić,
    > ewentualnie do kogo jeszcze można w KRK podjechać?

    Według mnie działa poprawnie. W BMW też się wyłącza jak osiągnie temp.
    odpowiednią, którą sobie sam nastawisz.
    Więc serwis chce Ciebie WYJE*AĆ w kosmos na kasę.

  • 9. Data: 2011-08-10 09:11:03
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "freewolny" datowanym 5 sierpnia 2011 (09:38:48) napisano:

    > ewentualnie do kogo jeszcze
    > można w KRK podjechać?

    W poprzednim samochodie z klimą robiłem we Frosti na Fatimskiej.
    Szybko, sprawnie, ceny umiarkowane

    --
    Javelin
    Kraków

  • 10. Data: 2011-08-10 11:44:15
    Od: "made myself" <m...@g...pl>

    freewolny <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Możecie coś jeszcze doradzić, co sprawdzić, ewentualnie do kogo jeszcze
    > można w KRK podjechać?

    Ja polecam All Happy na Macedońskiej. Panowie się nie spieszą, ale robią
    wszystko bardzo porządnie, spokojnie i dokładnie. Aż miło popatrzeć.

    Pozdrawiam,
    made_myself