  • 1. Data: 2015-11-08 21:45:37
    Temat: Awaria XJ600
    Od: Krakersz <m-rarcin@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam, zacznę od opisania historii ( głupi błąd ale się stało).
    Wymieniałem świece i filtr powietrza w XJ600 (silnik z wtryskiem). żeby
    nic się nie dostało do silnika podczas wymiany wloty kolektora ssącego
    przykryłem workiem foliowym. Jak już się domyślacie potem zapomniałem go
    zabrać ( a sprawdzałem wszystko dwa razy ...). worek to była śniadaniówka
    cienka.
    https://www.google.pl/search?q=worki+%C5%9Bniadaniow
    e&espv=2&biw=1396&bih=694&source=lnms&tbm=isch&sa=X&
    ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI9tWA_9WByQIVIrxyCh1x8QHm#imgrc=
    -IxBijUKXr3TsM%3A
    Dla jasności :)
    Po odpaleniu wciągnęło worek, tyle dobrego że w miarę szybko mnie olśniło
    że zapomniałem o tym. Worek zatrzymał się na zaworze ssącym. Udało mi się
    go wyciągnąć i wyglądał na cały choć jeden róg był troszkę zniekształcony.
    Teraz pytanie co by się stało gdyby kawałek takiego woreczka dajmy 1cmx2cm
    został wciągnięty ?? Chciałbym wiedzieć mniej wiecej w jak czarnej d...
    jestem jak coś. Czy układ by takie coś wydalił bez problemu (uszkodzenia
    silnika) ?? odpalać czy nie dopalać ??a jak odpalać to na co zwrócić uwagę
    ?? rozbierać silnik?

  • 2. Data: 2015-11-10 10:12:52
    Temat: Re: Awaria XJ600
    Od: mmaurycy <m...@g...com>

    W dniu 2015-11-08 o 21:45, Krakersz pisze:
> [...]
    > wydalił bez problemu (uszkodzenia silnika) ?? odpalać czy nie dopalać
    > ??a jak odpalać to na co zwrócić uwagę ?? rozbierać silnik?

    Według mnie nic się nie powinno stać to folia jest łatwopalna mały
    kawałek się po prostu spali całkowicie i wyleci jako spaliny tyle.
    Gorzej by było w przypadku folii aluminiowej bo mogła by się zatrzymać
    na katalizatorze ale raczej temperatura też by ją załatwiła.

    --
    mmaurycy
    Hyosung GT650

  • 3. Data: 2015-11-11 11:35:22
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Krakersz <m-rarcin@_NOSPAM_wp.pl> wrote:

    >Teraz pytanie co by się stało gdyby kawałek takiego woreczka dajmy 1cmx2cm
    >został wciągnięty ??

    To zalezy od szczescia. Jak kto ma pecha, to mu korba bokiem wyjdzie
    nawet bez specjalnej przyczyny. A tak normalnie, silniki lykaly
    wieksze czesci i bywalo, ze bez skutków ubocznych ;)
    Taka folia 1x2 dawno juz wyparowala.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10