  • 1. Data: 2012-10-17 11:03:57
    Temat: BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    Witam
    Pytanie dość proste:
    Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

  • 2. Data: 2012-10-17 12:29:48
    Temat: Re: BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 17 Oct 2012 11:03:57 +0200 osobnik zwany WIADRO
    napisał:

    > Witam
    > Pytanie dość proste:
    > Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

    obciążenie.
    Do jazdy 800 jest łatwiejsza.
    Co prawda 800 nie jeździłem ale 650 przy moim 1100 jest jak motorower
    przy ciężarówce.

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 3. Data: 2012-10-17 12:33:55
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 17.10.2012 11:03, WIADRO wrote:
    > Witam
    > Pytanie dość proste:
    > Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

    Odpowiedź też prosta: to wygodniejszy sprzęt do podróżowania po
    utwardzonych nawierzchniach z bagażem i we dwójkę. W odróżnieniu od
    małego GS-a ma w pełni regulowane zawieszenie (ESA II).
    W bonusie: silnik boxer :)

    http://www.youtube.com/watch?v=p-JvF6-LL7w ;)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 4. Data: 2012-10-17 13:05:04
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu 2012-10-17 12:33, duddits pisze:

> [...]
    > utwardzonych nawierzchniach z bagażem i we dwójkę. W odróżnieniu od
    > małego GS-a ma w pełni regulowane zawieszenie (ESA II).

    http://www.motocykl-online.pl/testy/enduro-bmw-r-120
    0-gs-vs-bmw-f-800-gs
    pobieżny artykuł..

    1)łańcuch kontra wał kardana - no to jest prosty wybór. chociaż przy tej
    różnicy cenowej można dorzucić scotoilera do f800gs i nie widzę
    problemu w turystyce.
    2)zawieszenie f800gs nie ma regulacji i nurkuje przy hamowaniu w
    przeciwieństwie do 1200 - "+" 1200 - czy to takie 'zauważalne"?
    3) silnik boxer vs rzędowy - jak dla mnie to chyba rzędowy lepszy
    (smuklejszy) "+"f800
    4) moc moment elastyczność - porównywalna, wydaje mi się że te 400 ccm^3
    nie jest potrzebne
    5) spalanie na "+" dla 800
    6) abs i inne ss mają obydwa
    7) w mieście wszystko przemawia na "+" f800
    8) w terenie również f800
    9) waga - widziałem jak ludzie nieporadnie przeprawiali się na 1200,
    jest mnóstwo filmików jak właściciele nie dają sobie rady z masą na
    drogach 2 i 3 klasy
    10) kanapę ma szerszą 1200
    to gdzie ten 1200 jest lepszy? w sławie na pewno, a co z resztą?

    jak dla mnie szala ceny do możliwości jest po stronie f800, więc jak to
    jest że niemal wszyscy bez wahania wskazują na 1200gs jako lepszy
    motocykl? jak dla mnie 1200 to mit legenda obuta przez pychę. Ktoś mnie
    przekona?

    Często też w oglądanych testach wszyscy podkreślają że 1200 jest dla
    bardziej doświadczonych kierowców..- sugerują tym samym że trzeba się
    nieźle napocić z masą 1200 i dobrze zastanowić się w trasie nad wyborem
    drogi...

  • 5. Data: 2012-10-17 13:19:24
    Od: tompolex <t...@w...wiesz.to.usun.pl>

    W dniu 2012-10-17 12:29, masti pisze:

    > obciążenie.
    > Do jazdy 800 jest łatwiejsza.
    > Co prawda 800 nie jeździłem ale 650 przy moim 1100 jest jak motorower
    > przy ciężarówce.

    co obciążenie????
    Po pierwsze nie jeździłeś , po drugie raczej nie czytałeś. F800GS ma
    dopuszczalne obciążenie 236 kg a duży GS tylko 211 kg

    Porównanie można sobie zrobić na stronie bmw-motorrad.pl
    w skrócie, wałek kardana moc/moment , esa, wygodniejsza i niższa kanapa
    na plus 1200
    spalanie, poręczność w terenie i właśnie obciążalność bagażem na plus 800GS
    Jak do tego porównać cenę to dużego GS kupują tacy którzy nie zwracają
    uwagi na koszty.
    To moje subiektywne zdanie oczywiście - jeździłem i tym i tym i jak na
    razie przypominam sobie aby 800ka czegoś nie mogła. No może poważniej
    wygląda ...

  • 6. Data: 2012-10-17 13:57:20
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu 2012-10-17 12:33, duddits pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=p-JvF6-LL7w ;)

    nie oglądam na poważnie filmików z testów maszyn wypożyczonych na
    nieznanych warunkach od dilera...

    http://www.youtube.com/watch?v=RcHVIs8R5-o&feature=r
    elated

  • 7. Data: 2012-10-17 14:02:42
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 17.10.2012 13:05, WIADRO wrote:
> [...]
    > jest że niemal wszyscy bez wahania wskazują na 1200gs jako lepszy
    > motocykl? jak dla mnie 1200 to mit legenda obuta przez pychę. Ktoś mnie

    Nikt Cię nie przekona, bo sam się musisz przekonać, chyba oczywiste :)
    To co ja widzę: gdybym dużo jeździł w dalekie trasy (po utwardzonym, lub
    leśnych ścieżkach, bez hardkoru) wziąłbym dużego GS-a. To okręt, wygodny
    - jak duża limuzyna, a przy swoich gabarytach nie waży wcale tak dużo.
    Ile? 236kg czy coś koło tego. Mój Fazer to 211kg. Na długie przeloty -
    bajka.
    Moim zdaniem jest łatwy do ogarnięcia. Ma szeroką kierownicę (w korku
    ponad lusterkami) i jest bardzo zwrotny - daje radę w mieście, ale to
    nie jego żywioł :) Skręca, zawraca i się nie przewraca ;-p

    I tyle. 800-ka też jest bardzo fajnym sprzętem. Jeśli podróżujesz w
    pojedynkę to nie widzę problemu :) Takie moje zdanie.

    Ach, już wiem co mi w małym GS-ie przeszkadzało. Brak regulacji
    przedniego zawieszenia. W takim motocyklu jest to trochę niezrozumiałe.
    Trzeba jednak przyznać, że zapewne nie wszyscy tego potrzebują :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 8. Data: 2012-10-17 14:11:22
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 17.10.2012 13:57, WIADRO wrote:
    > nie oglądam na poważnie filmików z testów maszyn wypożyczonych na
    > nieznanych warunkach od dilera...

    Hahaha, ale dobrze ... swoje zasady trzeba mieć :) Pojechałem,
    pogadałem, dali motocykl i zrobiłem materiał. Ot, tak - sam dla siebie,
    bez żadnych sugestii, nacisków czy co tam jeszcze sobie wyobrażasz ...
    I nikt za nic nie zapłacił, oprócz mnie (bo paliwo jednak kosztuje) :)

    W ogóle po co dyskutujemy skoro i tak wiadomo, że kupisz F800? :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 9. Data: 2012-10-17 15:54:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-17 11:03, WIADRO pisze:
    > Witam
    > Pytanie dość proste:
    > Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

    Pół roku temu byłem na jeździe testowej F800 GS i 650.

    Napisałem nawet na grupie moją ocenę. W skrócie: 800 była dramatycznie
    mniej komfortowa. Po kilku km marzyłem, żeby przesiąść się z powrotem na
    650. 650 ma silnik prawie 800.

    --
    MN

  • 10. Data: 2012-10-17 16:02:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-17, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Pół roku temu byłem na jeździe testowej F800 GS i 650.
    >
    > 650. 650 ma silnik prawie 800.

    No tak. Tyle ze jedno to singiel a drugie R2. Rownie dobrze mozna
    powiedziec ze 250 to prawie 500...

    --
    Artur
    ZZR 1200