    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: BTSy - takie tam wolne rozważania...
    Date: Sun, 01 Feb 2009 10:46:15 +0100

    Witam

    W mieszkaniu zasieg mam od zero do 4(na 5 mozliwich) "kresek". Chwilowo
    mam 3 aktywne telefony w Orange i obserwuje co sie dzieje. na 2 z nich
    odpaliłem program, który pokazuje (po wpisaniu) adres aktualnego i
    sąsiednich nadajników. W ten sposób w ciagu 2 dni zebrałem informacje
    jakie nadajniki "mnie" obsługują.

    Wpadłem na pomysł zeby sprawidzic jakie to nadajniki w mojej okolicy ma
    Orange wg BTS search i UKE. wniosek? totalny bezsens. Już tłumacze. 600m
    od domu mam szpital, na jego budynku nadajnik. kierunek - przez okno. w
    przeciwna strone, drugie okno, wieża z nadajnikiem - mniej niż 1km. w
    ciagu 2 dni zaden telefon nie zalogował sie do wymienionych nadajników.
    Natomiast jeden zalogował sie do nadajnika w miescie obok, w lini
    prostej 8-10 km. PRzez wiekszość czasu telefony skakają po 9
    nadajnikach, oddalonych 2-5km, i usytuowanych tak, ze sygnał zamiast
    "przechodzić" przez sciany z oknami, (E-W) przechodzi przez wszystkie
    sciany przyległych bloków (N-S). Czyżby nadajniki były powyłączane?
    JAk to działa? Dlaczego telefon leżący całą noc na półce, zmienia sobie
    nadajniki? Czemu nie moze zostac przy tym najsilniejszym?

    Pytanie 2. jaki jest teoretyczny najmniejszy (ale uzasadniony z
    ekonomicznego punktu widzenia) zasieg nadajnika? moje miejsce pracy jest
    50m od rogu rynku. na przeciwległym rogu jest nadajnik. w budynku nie
    da sie rozmawiać swobodnie, trzeba stać przy oknie. szacunkowa odległość
    od nadajnika to 300m? PRaktycznie w wolnej przestrzeni! co jest? GSM
    zszedł do poziomu DECT?

    Pozdrawiam
    ToMasz