  • 1. Data: 2009-02-01 09:46:15
    Temat: BTSy - takie tam wolne rozważania...
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Witam

    W mieszkaniu zasieg mam od zero do 4(na 5 mozliwich) "kresek". Chwilowo
    mam 3 aktywne telefony w Orange i obserwuje co sie dzieje. na 2 z nich
    odpaliłem program, który pokazuje (po wpisaniu) adres aktualnego i
    sąsiednich nadajników. W ten sposób w ciagu 2 dni zebrałem informacje
    jakie nadajniki "mnie" obsługują.

    Wpadłem na pomysł zeby sprawidzic jakie to nadajniki w mojej okolicy ma
    Orange wg BTS search i UKE. wniosek? totalny bezsens. Już tłumacze. 600m
    od domu mam szpital, na jego budynku nadajnik. kierunek - przez okno. w
    przeciwna strone, drugie okno, wieża z nadajnikiem - mniej niż 1km. w
    ciagu 2 dni zaden telefon nie zalogował sie do wymienionych nadajników.
    Natomiast jeden zalogował sie do nadajnika w miescie obok, w lini
    prostej 8-10 km. PRzez wiekszość czasu telefony skakają po 9
    nadajnikach, oddalonych 2-5km, i usytuowanych tak, ze sygnał zamiast
    "przechodzić" przez sciany z oknami, (E-W) przechodzi przez wszystkie
    sciany przyległych bloków (N-S). Czyżby nadajniki były powyłączane?
    JAk to działa? Dlaczego telefon leżący całą noc na półce, zmienia sobie
    nadajniki? Czemu nie moze zostac przy tym najsilniejszym?

    Pytanie 2. jaki jest teoretyczny najmniejszy (ale uzasadniony z
    ekonomicznego punktu widzenia) zasieg nadajnika? moje miejsce pracy jest
    50m od rogu rynku. na przeciwległym rogu jest nadajnik. w budynku nie
    da sie rozmawiać swobodnie, trzeba stać przy oknie. szacunkowa odległość
    od nadajnika to 300m? PRaktycznie w wolnej przestrzeni! co jest? GSM
    zszedł do poziomu DECT?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2009-02-01 10:12:23
    Temat: Re: BTSy - takie tam wolne rozważania...
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przeciwna strone, drugie okno, wieża z nadajnikiem - mniej niż 1km. w ciagu 2
    > dni zaden telefon nie zalogował sie do wymienionych nadajników.

    Nie są nakierowane na twój blok.

> [...]
    > (E-W) przechodzi przez wszystkie sciany przyległych bloków (N-S). Czyżby

    Nie.

    > JAk to działa? Dlaczego telefon leżący całą noc na półce, zmienia sobie
    > nadajniki? Czemu nie moze zostac przy tym najsilniejszym?

    Właśnie stara się pozostać przy najsilniejszym.

> [...]
    > na przeciwległym rogu jest nadajnik. w budynku nie da sie rozmawiać swobodnie,
    > trzeba stać przy oknie. szacunkowa odległość od nadajnika to 300m?

    No i? Może nadajnik ma promieniować w dół?

  • 3. Data: 2009-02-01 10:26:21
    Od: "Szalony " <s...@W...gazeta.pl>

    Widac ze siec w twojej okolicy ma problemy ... Ale Ty tak naprawde nie
    napisales zadnych szczegolow na podstawie ktorych mozna cos wywnioskowac -
    jakie miasto - cid i lac nadajnikow gsm - sygnal w dBm i parametry c1 ? W
    jakim telefonie i jakim programem siec monitorowales ? Jesli jest tak zle jak
    piszesz to czy tak jest w wiekszej okolicy( np kilka km kwadratowych) czy
    tylku u ciebie ? a 100 metrow dalej jest ok ?

  • 4. Data: 2009-02-02 08:08:04
    Od: "r." <n...@n...com>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > odpaliłem program, który pokazuje (po wpisaniu) adres aktualnego i
    > sąsiednich nadajników. W ten sposób w ciagu 2 dni zebrałem informacje

    Napisz jeszcze na którym piętrze mieszkasz. Zasada taka - czym wyżej tym
    gorzej. Na 15 piętrze w centrum Lodzi nie da sie np. rozmawiać - telefon
    łapie tyle stacji z połowy miasta, że nie wyrabia przez interferencje.

    pozdrawiam
    r.

  • 5. Data: 2009-02-02 16:37:32
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >nadajnikach, oddalonych 2-5km, i usytuowanych tak, ze sygnał zamiast
    >"przechodzić" przez sciany z oknami, (E-W) przechodzi przez wszystkie

    W małym miasteczku telefon loguje się do BTSa we wsi 10km dalej
    a ma 2 w mieście. Wystarczy, że domownicy chodzą po dou zmieniając
    rozkład promieniowania i telefon uzna, że warto się przelogować.
    Poza tym (proszę mnie poprawić jeśli to nieprawda) może to być
    wybór do mniej zajętego BTSa aby "uwolnić" bliższe?

    >Pytanie 2. jaki jest teoretyczny najmniejszy (ale uzasadniony z
    >ekonomicznego punktu widzenia) zasieg nadajnika?

    Nie wiem czy ekonomicznego ale w Warszawie w metrze jest chyba
    poniżej 100m, dalej i tak tunel stłumi. Czy w wagonach są jakieś nie wiem,
    ale wtedy jeszcze mniej.

    >moje miejsce pracy jest
    > 50m od rogu rynku. na przeciwległym rogu jest nadajnik. w budynku nie
    >da sie rozmawiać swobodnie, trzeba stać przy oknie. szacunkowa odległość
    >od nadajnika to 300m?

    Blisko nadajnika fale mają bardziej nierównomirny rozkład. Poza tym może
    jest b. małej mocy tylko na rynek?
    Arek