  • 11. Data: 2014-12-10 21:17:02
    Temat: Re: Baofeng UV-5R - mizerny zasięg
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2014 14:55:57 +0100, Atlantis napisał(a):
    > Zrobiłem wczoraj odsłuch za pomocą odbiornika SDR.
    Mógłbyś nagrać kilka próbek i wrzucić? Sama nośna, z modulacją, z tonem
    1750 i jakimś subtonem, np. 203,5 Hz.
    Może łatwiej będzie coś wymyślić.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 12. Data: 2014-12-10 21:41:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Z tym ze to co piszesz to w zasadzie niemozliwe. Nie moze w FM nosna byc
    > mocna, a fonia szybko zanikac :-)

    Oficjalnie nie... Ale jak audio jest nikczemne, to szybko zginie w szumach,
    które pojawią się wraz ze wzrostem odległości między urządzeniami.

    > Jakas inna modulacja ustawiona i FM odbiera przez przypadek ?

    Nie da się w tym radiu - ma tylko FM, wąski, czy zwykły... ale różnica
    między nimi nie jest aż taka, by miałą wpłynąć aż tak na jakość transmisji.

    > CTCSS mowisz dziala ... bo tak sie zastanawiam czy problemem nie jest
    > zaklocanie sygnalu fonii przez ten ton ...

    Nie stwierdziłem, żeby było słyszalne.
    Może chodzi raczej o hmm... coś jakby mieszanie się, niepożądana modulacja
    audio?
    A może jeszcze jeda rzecz - radio to czasem ulega "zacegleniu", trzeba je
    wtedy "przeflaszować".
    Hasło w guglu i YT - UV5R bricked. To nie jest prawdziwe flaszowanie, gdyż
    program jest ponoć na stałe zaszyty w ROMie radia, to jest nadpisanie/zmiana
    parametrów pracy. Moze coś by pomogło zresetować radio? Z menu wybieramy
    ostatni parametr - 40, pojawi się napis RESET, klawiszem menu zrzucamy
    kursorek na dół, wybieramy między VFO i ALL (klawisze dół/góra),
    potwierdzamy MENU, zapyta "Source?", ponowne naciśnięcie MENU zresetuje
    radio, jeśli rezygnujemy z resetu, to naciskamy EXIT. Jeśli to nic nie da,
    to kabelek od radia i przepisujemy mu parametry, albo programem fabrycznym,
    albo chyba otwartoźródłowym Chirp (wskazane najpierw zrobić backup,
    zwłaszcza, gdy używamy Chirpa - program ten ma większe możliwości niż
    fabryczny i można nieźle namieszać (nawet można je sobie zawęzić poniżej
    megaherca, czy rozszerzyć zakres od 1 MHz aż do 999.995, oczywiście, wówczas
    zero czułości na końcach). Najpierw musi zostać zainstalowany sterownik
    kabla. Komunikacja jest dość problematyczna, gdyż bywa, ze trzeba wiele razy
    próbować, zanim zaskoczy, a czasem zaskakuje od razu. Są w sieci obrazy
    "czystego" radia, zajmuje taki ok. 6 kB.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 13. Data: 2014-12-10 21:44:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > radio, jeśli rezygnujemy z resetu, to naciskamy EXIT. Jeśli to nic nie da,

    Oczywiście, jeśli zdecydujemy się na reset, to przepada wszystko, co zostało
    w radiu zapisane. Warto pamiętać - operacja jest nieodwracalna.

  • 14. Data: 2014-12-11 08:58:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-12-10 21:41, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > (klawisze dół/góra), potwierdzamy MENU, zapyta "Source?", ponowne
    > naciśnięcie MENU zresetuje radio, jeśli rezygnujemy z resetu, to

    Próbowałem zresetować radio przez MENU. Niestety po przywróceniu do
    domyślnych ustawień problem cały czas występuje. Radio zachowuje się w
    dokładnie taki samo sposób.

  • 15. Data: 2014-12-11 16:34:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Próbowałem zresetować radio przez MENU. Niestety po przywróceniu do
    > domyślnych ustawień problem cały czas występuje. Radio zachowuje się w
    > dokładnie taki samo sposób.

    To pozostaje "przejechać" kabelkiem. Jeśli i to nie pomoże, to pozostaje
    reklamacja.

  • 16. Data: 2014-12-12 23:41:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Sprawa się trochę rozjaśniła. Okazało się, że nałożyły się na
    siebie dwie sprawy:

    1) Najwyraźniej coś nie tak było z anteną. Po zamontowaniu anteny
    pożyczonej od znajomego radio pozwoliło bez problemu na przeprowadzenie
    łączności na dwóch przemiennikach z centrum Krakowa (Basztowa i Koskowa
    Góra). Potem zrobiłem też łączność ze znajomym na direkcie, co prawda
    nie oddalałem się zbyt daleko, ale było znacznie lepiej niż ostatnio.

    2) Pomimo tego jakimś cudem ciągle nie byłem w stanie sam otworzyć
    Koskowej tonem 1750 Hz. Co się okazało? Radio generuje za wysoki ton
    (coś około 2 kHz). Można otworzyć przemiennik gwiżdżąc.

    Pierwszy problem naprawi nowa antena, której koszt będzie zbliżony do
    wysyłki reklamacyjnej do Chin. Drugi problem nie jest aż takim wielkim
    problemem, ale jeśli ktoś zna jakieś lekarstwo, to chętnie posłucham. ;)

  • 17. Data: 2014-12-13 12:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:41:00 +0100, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > wysyłki reklamacyjnej do Chin. Drugi problem nie jest aż takim wielkim
    > problemem, ale jeśli ktoś zna jakieś lekarstwo, to chętnie posłucham. ;)

    Pewnie da sie gdzies zaprogramowac.
    A jak nie ... taka małą, gustowna fujarke z boku dokleic :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-12-17 09:04:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-12-13 12:03, J.F. pisze:

    > Pewnie da sie gdzies zaprogramowac.

    No cóż... Jeśli taka opcja istnieje, to jest ona bardzo dobrze ukryta.
    Nie widać jej w menu urządzenia, nie pokazuje jej także CHIRP. Może
    trzeba się podłączyć do radia przez terminal i wklepać jakieś magiczne
    polecenie?

    W każdym razie nie wydaje mi się, żeby ten dźwięk był generowany za
    pomocą staromodnego, analogowego generatora. Na schemacie widać linię o
    nazwie "Tone", która wychodzi z MCU. Najprawdopodobniej to ona odpowiada
    również za generowanie tego dźwięku, który u mnie ma częstotliwość
    trochę powyżej 2kHz.