  • 1. Data: 2013-06-30 09:12:22
    Temat: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!
    Jestem mało doświadczony w sprawach elektroniki. Chciałbym moje kolumny
    Creatiwe Gigaworks T40 wyposażyć w baterie. Zasilacz do kolumn jest
    zewnętrzny, podłącza się przez gniazdko, na którym jest napisane 27V.
    Zasilacz, który tam podłączam ma napisane: 20V-2800 mA. Oczekiwane
    przeze mnie minimum grania na baterii to 2 godziny. Czy uda mi się
    kupić odpowiedni akumulator? Żelowy? Jaką ładowarkę do niego dokupić?
    Czy mogę na stałe spiąć zestaw głośników z ładowarką i akumulatorem?
    Ile to może wszystko kosztować?
    A może lepiej kupić gotowy przenośny zestaw nagłośnieniowy i nie psuć
    sobie moich głośników?
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    popraw gaz w adresie

  • 2. Data: 2013-06-30 09:43:26
    Temat: Re: Bateria do Creatiwe Gigaworks T40
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "JanuszWo" <jannus_tl@taki_gaz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zasilacz, który tam podłączam ma napisane: 20V-2800 mA. Oczekiwane
    > przeze mnie minimum grania na baterii to 2 godziny. Czy uda mi się

    Przede wszystkim pobór prądu zależy od tego, jak głośno gra.
    Najlepiej byłoby podłączyć amperomierz i sprawdzić, jaki prąd jest
    pobierany.

    >Żelowy? Jaką ładowarkę do niego dokupić?

    najprościej byłoby zestawić np. 16-20 akumulatorów NIMH 2700mA, cena ok.
    200zł.
    Ładowany może być cały pakiet 14 godzin prądem 270mA, chyba że kupisz takie,
    które można ładować większym prądem.

    > Czy mogę na stałe spiąć zestaw głośników z ładowarką i akumulatorem?

    Jeśli ustawisz mały prąd łądowania to można, ale po co?
    Czym to się różni od zasilacza?

    > Ile to może wszystko kosztować?
    > A może lepiej kupić gotowy przenośny zestaw nagłośnieniowy i nie psuć
    > sobie moich głośników?

    Wszystko zależy od mocy. Mały zestaw o mocy ok. 5W kosztuje poniżej 100zł.
    Ja kupiłem żonie 3W za 50 zł zasilany jednym akumulatorem żelowym.
    Żona słucha na małej mocy, więc akumulator starcza na jakieś 5 godzin.

  • 3. Data: 2013-06-30 10:07:53
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > najprościej byłoby zestawić np. 16-20 akumulatorów NIMH 2700mA, cena ok.
    > 200zł.

    taniej będzie 2 żelki po 12V, albo ogniwa 18650 z laptopów.
    Ale czy to ma sens? Raczej nie.

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-06-30 11:01:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, June 30, 2013, 10:07:53 AM, you wrote:

    > taniej będzie 2 żelki po 12V, albo ogniwa 18650 z laptopów.
    > Ale czy to ma sens? Raczej nie.

    A sprawdził ktoś, czy to na pewno ma zasilanie DC?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-06-30 12:56:12
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A sprawdził ktoś, czy to na pewno ma zasilanie DC?

    Na zasilaczu nie jest napisane, że daje DC. Przy gniazdku, do którego
    podłącza się zasilacz jest napisane 27V DC IN.
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    popraw gaz w adresie

  • 6. Data: 2013-06-30 14:16:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:01:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > A sprawdził ktoś, czy to na pewno ma zasilanie DC?

    W srodku na pewno ma DC.
    Ale moze potrzebowac dwoch kompletow baterii, albo przetwornicy :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-06-30 14:37:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.06.2013 12:56, JanuszWo pisze:

    > Na zasilaczu nie jest napisane, że daje DC. Przy gniazdku, do którego
    > podłącza się zasilacz jest napisane 27V DC IN.
    > Pozdrawiam - JanuszWo

    wyższe napięcie, w kazdym razie wyzsze niż 5V powninno się przekładać na
    jakość dzwięku. na szybko możesz spróbować połączyć szeregowo dwa
    dowolne akumulatory 12v, nie wiem z elektronarzędzi, zabawki alarmu albo
    samochodów. NA takim zasilaniu sprawdź czy i jak będzie działać. Potem
    szukaj akumulatorów. żelki chińskie są tanie, ale pojemność mają
    naciąganą i trwałość max 2 lata. chociaż z bateriami w laptopach jest
    nie wiele lepiej. mozesz też kupić ogniwa z laptopów, za mniej niż 10zł,
    potrzeba by ich było 6, może 7, więc tragedii niema. załóż jednak że
    mają pojemność maks 2ah. czyli wspomniane 3 ampery na oko będą dawać
    przez 30 minut
    pytanie do doświadczonych kolegów. Po cholere te _AKURAT_ 27V? jakiś
    wzmacniacz tda nie działa ładnie na 24v a na 27 dużo lepiej? Coś może
    wybuchnąć jak bedzie 30V? kondensatorki są chyba na 35V?

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-06-30 15:57:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, June 30, 2013, 2:37:07 PM, you wrote:

    [...]

    > pytanie do doświadczonych kolegów. Po cholere te _AKURAT_ 27V?

    Ba tak wyszło z założeń.

    > jakiś wzmacniacz tda nie działa ładnie na 24v a na 27 dużo lepiej? Coś może
    > wybuchnąć jak bedzie 30V? kondensatorki są chyba na 35V?

    A czy to wymusza stosowanie akurat napięcia 35V?

    Załóż przez chwilę, że to zasilacz niestabilizowany, który przy 230V
    na wejściu daje 27V na wyjściu. A ile da przy 265V na wejściu?

    --
    Best regards,
    RoMan