  • 1. Data: 2022-03-21 12:39:06
    Temat: Bateria do telefonu z Aliexpress?
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Cześć!

    Bateria w moim smartfonie (Blackberry Keyone) po ponad 2 latach użytkowania
    powoli zaczyna tracić pojemność. Zacząłem więc rozglądać się za możliwością
    jej wymiany. Jest serwis w Krakowie, który to robi, ale jak się okazuje za
    199 zł instalują baterie odzyskane z demontażu (ponoć około 90% pojemności
    nominalnej), bo nowych już nie ma. Akumulatory do tego smartfona są też
    oczywiście dostępne u chińczyków na Aliexpress, w cenie około 15USD plus
    wysyłka. Czy one są cokolwiek warte czy też lepiej omijać je szerokim
    łukiem? Oczywiście mam na myśli baterie o pojemności zbliżonej do
    nominalnej (3440 mAh), a nie wynalazki o deklarowanej pojemności rzędu
    4000-5000 mAh. Czy ktoś ma doświadczenia z zakupem baterii do smartfonów
    (dowolny model) u chińczyków i może się nimi podzielić?
    www.kolejnafoto.pl

  • 2. Data: 2022-03-21 14:19:20
    Temat: Re: Bateria do telefonu z Aliexpress?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 21 marca 2022 o 06:39:08 UTC-5 Bad Worm napisał(a):
> [...]
    > 4000-5000 mAh. Czy ktoś ma doświadczenia z zakupem baterii do smartfonów
    > (dowolny model) u chińczyków i może się nimi podzielić?

    Loteria z przewaga opcji ze dziala ale nie tak dlugo jak fabryczna i pojemnosc ma tez
    nie dorownujaca fabrycznej.

    W praktyce nawet jak kupisz markowe ogniwa i wymienisz sam to taka naprawa nie
    dorowna parametrom fabrycznym bo trudno szarakowi kupic ogniwa nie lezakowane.
    I to nawet standardowe rozmiary.

    Za 15 dolcow to nie ma co filozofowac. Dobrze sie wczytac w aukcje, kupic, wymienic.

    No chyba ze ta firma w krakowie daje jaka kolwiek gwarancje.

    Daj nazwe moze nie sa tacy zli. W kraku kiedys robilem akumulatory do laptopa.
    Dzialalo to jako tako...

  • 3. Data: 2022-03-21 16:45:56
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2022 06:19:20 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

> [...]
    dorowna parametrom fabrycznym bo trudno szarakowi kupic ogniwa nie lezakowane.

    Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany - chodzi o zakup na Aliexpress
    baterii do telefonu, więc ewentualna reklamacja z wymianą raczej nie
    wchodzi w grę, a wymiary muszą być jedyne właściwe, bo jak większa bateria
    miałaby się zmieścić do wnętrza smartfona?
> [...]
    >
    > No chyba ze ta firma w krakowie daje jaka kolwiek gwarancje.
    >
    > Daj nazwe moze nie sa tacy zli. W kraku kiedys robilem akumulatory do laptopa.

    To jest serwis MKGSM na ul. Nowowiejskiej. Dają 6 miesięcy gwarancji na
    baterię. Martwi mnie tylko ta cena, bo sporo biorą za wstawienie używki, za
    cenę której mam 2-3 baterie od chińczyka.
    www.kolejnafoto.pl

  • 4. Data: 2022-03-21 18:29:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 21 marca 2022 o 16:45:59 UTC+1 Bad Worm napisał(a):

> [...]
    > cenę której mam 2-3 baterie od chińczyka.
    > --
    > Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    Moje doświadczenia z chińczykami są pozytywne. Ty telefon ja projektor a konkretnie
    lampa do projektora. Oryginalna wyswiecila w trybie eco 10000 godzin. Przyszedł czas
    na wymianę. W Polsce chcą 800 złotych i dają trzy miesiące gwarancji. Za taką kasę
    powinni dawać 10 tysięcy jak dla nowej. Na Aliexpres kompletne lampy w różnych cenach
    kupiłem kompletna za ok 80 złotych. Tylko dlatego żeby obudowę mieć. 2868 godzin w
    trybie eco wyswiecila i nic nie widać żeby miała przestać świecić. Chociaż to akurat
    może być mylące bo może się w każdej chwili nie włączyc. Na zapas dokupiłem żarówkę.
    40 złotych + 8 bo do paczkomatu. Cztery dychy potrafi kosztować w markecie budowlanym
    zwyczajna żarówka. Ja różnym serwisom nie wierzę jak starym pomarszczonym cygankom.
    Nie miałem żadnej gwarancji że ta lampa za 800 nie będzie chińska lampa za 80 albo
    jakaś z podmiany w której zmienili żarówkę za 40. Nie żebym ganił takie działania bo
    jak się daje to się kraje. Ale z drugiej strony trzeba mieć w zakresie obowiązków nie
    dać się robić w chuja. Jak bym był na twoim miejscu to bym się nie zastanawiał tylko
    kupił baterie u Chińczyków.

  • 5. Data: 2022-03-21 19:20:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 21 marca 2022 o 10:45:59 UTC-5 Bad Worm napisał(a):

> [...]
    > wchodzi w grę, a wymiary muszą być jedyne właściwe, bo jak większa bateria
    > miałaby się zmieścić do wnętrza smartfona?

    Tak, to oczywiste. Zalozylem ze sobie dobrze wybierzesz to co kupisz.
    Moja uwaga tyczy sie samych akumulatorow. Chinczyk ci sprzeda akumulator z
    oryginalnymi nadrukami ktory bedzie mial polowe pojemnosci ale na nadruku bedzie ze
    ma 2x tyle co oryginal.
    W polsce moze i sprzedadza ci oryginal ale tylko rok mlodszy od tego co wlasnie
    wyjmiesz z fona.
    W tym warsztacie dadza ci cos i moze bedzie tak samo stare jak to co masz a moze
    bedzie mialo rok czy dwa mniej.

> [...]
    > baterię. Martwi mnie tylko ta cena, bo sporo biorą za wstawienie używki, za
    > cenę której mam 2-3 baterie od chińczyka.

    Tego nie znam.

    W praktyce musisz kalkulowac. Nikt ci nie da gwarancji na to co dostaniesz od
    chinczyka.
    A to co dostaniesz od warsztatu w krakowie jest takie jak widzisz.

    Ja bym wzial chinskie ale tylko dlatego ze do fona nie warto sie przywiazywac i i tak
    padnie za rok czy dwa. A tyle chinska bateria wytrzyma.

  • 6. Data: 2022-03-21 19:48:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2022 11:20:27 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > W polsce moze i sprzedadza ci oryginal ale tylko rok mlodszy od tego co wlasnie
    wyjmiesz z fona.

    O rok i 500 ładowań.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2022-03-21 20:02:30
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2022 19:48:17 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > O rok i 500 ładowań.

    No może trochę mniej, bo ładuję telefon co 1,5-2 dni. Jeżynka trzymała się
    dosyć dobrze przez dwa lata, bateria zaczęła wyraźnie siadać w zeszłym roku
    pod koniec wakacji.
    www.kolejnafoto.pl

  • 8. Data: 2022-03-21 20:07:26
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

> [...]

    wyjmiesz z fona.
    > W tym warsztacie dadza ci cos i moze bedzie tak samo stare jak to co masz a moze

    Coś trzeba będzie wybrać, może z opinii przy ofertach uda się coś
    wywnioskować.
    > W praktyce musisz kalkulowac. Nikt ci nie da gwarancji na to co dostaniesz od
    chinczyka.
    > A to co dostaniesz od warsztatu w krakowie jest takie jak widzisz.

    Gdyby ta wymiana w serwisie była tańsza, to pewnie bym się na nią skusił.
    Ale 200 zł za używaną baterię to jednak trochę drogo.
    > Ja bym wzial chinskie ale tylko dlatego ze do fona nie warto sie przywiazywac i i
    tak padnie za rok czy dwa. A tyle chinska bateria wytrzyma.

    Problem jest taki, że jestem mocno przywiązany do tego smartfona i mam
    nadzieję, że będzie ze mną co najmniej tyle, co jego poprzednik czyli Nokia
    C6. :-) Niestety obecnie na rynku nie ma chyba ani jednego smartfona z
    klawiaturą Qwerty, a takową preferuję.
    www.kolejnafoto.pl

  • 9. Data: 2022-03-21 20:29:10
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 21.03.2022 o 12:39, Bad Worm pisze:
> [...]
    > 4000-5000 mAh. Czy ktoś ma doświadczenia z zakupem baterii do smartfonów
    > (dowolny model) u chińczyków i może się nimi podzielić?

    Też mam ten problem. Tylko mój keyone ma chyba z 5 lat. A nowych
    blackberry już nie będzie :(

  • 10. Data: 2022-03-21 20:48:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.03.2022 o 20:07, Bad Worm pisze:

> [...]
    > C6. :-) Niestety obecnie na rynku nie ma chyba ani jednego smartfona z

    Spróbuj jakiejś hipnozy :D Ceny nie są tanie ale można podłączyć inne
    dolegliwości w jeden seans :D

    Osobiście też mam problem czasem z jakimś gadgetem, do którego się
    przywiązałem i stosuję "konfigurowanie łba". W 99% działa :)
    Upierdliwe trochę, bo wymaga negocjacji ze samym sobą a trudno się
    przekonuję nawet jeśli argumentuję sam ze sobą :/ Najgorsze są pierwsze
    razy, potem często nie mam ochoty na dyskusję ze sobą a że jestem
    upierdliwy w przekonywaniu to ta druga, przekonywana połówka mnie, idzie
    na kompromis, byle dać sobie spokój w dyskusji :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>