  • 1. Data: 2022-03-24 07:54:21
    Temat: EdW - R.I.P?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Co tam się właściwie stało? Gwałtownie zmienili się w publikator z
    przedrukami a redaktora naczelnego w stopce zaleźć nie umiem, jest tylko
    wydawca. Do tego demonstracja polityczna na okładce.

    Dotąd uważałem za swój obowiązek wspieranie chyba ostatniego
    miesięcznika polskojęzcznego skierowanego do początkujących, pomimo
    tego, że wydawca traktował autorów jak traktował, ale właśnie
    zakończyłem swoją prenumeratę.

    Szkoda. Śpij aniołku.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2022-03-24 09:25:54
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, March 24, 2022, 7:54:21 AM, you wrote:

    [...]

    > Szkoda. Śpij aniołku.

    Jakby mi jeszcze ktoś wytłumaczył, dlaczego inwertery w 4096 są
    heksadecymalne...

    ,,Rysunek 4. Struktura wewnętrzna i charakterystyki przenoszenia każdego z sześciu
    niebuforowanych
    inwerterów heksadecymalnych w pojedynczym układzie scalonym HEF4096UB IC."

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-03-24 10:11:13
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 24.03.2022 o 07:54, Piotr Wyderski pisze:
    > Do tego demonstracja polityczna na okładce.

    No tak, straszny brak obiektywizmu. Jak można się tak jednoznacznie
    opowiadać po jednej ze stron, gdy druga stwierdziła że nikogo nie
    zaatakowała tylko denazyfikuje...

    --
    SW3

  • 4. Data: 2022-03-24 10:44:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > miesięcznika polskojęzcznego skierowanego do początkujących, pomimo
    > tego, że wydawca traktował autorów jak traktował, ale właśnie

    Przez sytuację na rynku mam od roku urwanie głowy. O EdW przypomniałem
    sobie w styczniu. Pobrałem zaległe 6 numerów i przejrzałem Pocztę i
    Skrzynkę Porad (nie mam czasu na więcej).
    W tym trakcie co najmniej 2 razy widziałem tekst w stylu, że była seria
    artykułów o DCDC ale przydały by się opisy praktycznych rozwiązań.
    Dlatego pomyślałem sobie, że może (w ramach wspierania EdW) opiszę DCDC
    jaki używam w wielu zastosowaniach i choć to po prostu typowa aplikacja
    to opis dlaczego wybrałem akurat ten scalak może kogoś zainteresować.

    Wygląda, że jak pobiorę kolejne numery to zrozumiem o czym piszecie :)
    Ale to nie dziś.
    P.G.

  • 5. Data: 2022-03-24 13:17:23
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Piotr Wyderski <b...@p...com> napisał(a):
> [...]
    > polskojęzcznego skierowanego do początkujących, pomimo tego, że wydawca
    > traktował autorów jak traktował, ale właśnie zakończyłem swoją

    Chodzi o numer kwietniowy? Miałeś szansę go przeczytać? Dopiero 24 marca.
    Wysyłki do prenumeratorów jeszcze nie było, a na stronie ulubionykiosk.pl
    widać tylko miniaturkę okładki w przedsprzedaży. Jest w kioskach?

    Nie było zapowiadanych żadnych zmian w formie czasopisma. Może jakiś wypadek
    losowy spotkał pana Góreckiego i nie mieli go kim zastąpić?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2022-03-24 16:17:04
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Chodzi o numer kwietniowy? Miałeś szansę go przeczytać?

    Przeczytać to za dużo powiedziane, bo ani mnie nie zainteresował, ani
    nie miałem czasu głębiej wniknąć. Przekartkowałem tylko. Ale tak,
    dostałem standaardowo w e-prenumeracie, nie mam tam szczególnych chodów.

    > Wysyłki do prenumeratorów jeszcze nie było

    Jak nie, jak tak?

    > Nie było zapowiadanych żadnych zmian w formie czasopisma.

    No to się Grzegorz zdziwisz. ;-P

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2022-03-24 16:21:10
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    SW3 wrote:

    > No tak, straszny brak obiektywizmu. Jak można się tak jednoznacznie
    > opowiadać po jednej ze stron, gdy druga stwierdziła że nikogo nie
    > zaatakowała tylko denazyfikuje...

    Miesięcznik dla hobbystów to nie miejsce do "opowiadania się", na rynku
    jest już dostatecznie dużo periodyków politycznych. A w szerszym
    kontekście opowiadać się i pomagać można pod własną flagą, a nie
    odstawiać akcje sugerujące, że desant ukraińsiego Specnazu zajął Wrocław:

    https://i.postimg.cc/FFf5HJVR/Hala-stulecia-ukraina2
    -1.jpg

    Z tramwajami podobnie.

    Piotr

  • 8. Data: 2022-03-24 16:26:02
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jakby mi jeszcze ktoś wytłumaczył, dlaczego inwertery w 4096 są
    > heksadecymalne...

    Jak to ujęła ABBA: "Money, money, money\Must be funny"

    I rzeczywiście jest. Przypuszczam, że odbył się casting na najtańszego
    tłumacza i możesz podziwiać efekty.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2022-03-24 16:30:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 marca 2022 o 16:21:25 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):

    > Z tramwajami podobnie.

    No właśnie, jako że na tą grupę zaglądają ludzie z kategorii rządzących światem,
    zadam tu, nie zważając na OT, pytanie, które nurtuje mnie od początku tej dziwnej
    wojny - bo jest to dziwniejsza sprawa od tego, że ani napadający ani napadnięty nie
    wypowiedzieli wojny czy że napadnięty robi na wojnę crowdfunding - skąd w DC z dnia
    na dzień wzięli jakieś 2 tysiące ukraińskich flag do obwieszenia nimi wszystkich
    tramwajów i autobusów?

  • 10. Data: 2022-03-24 17:11:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Gałka wrote:

    > Przez sytuację na rynku mam od roku urwanie głowy.

    No, jest wesoło. Jak do niedawna płytki były projektowane wariantowo pod
    różne wersje tego samego urządzenia, to teraz wariantowość ma umożliwić
    jego zbudowanie z tego, co się akurat uda kupić. Dziś na przykład
    zniknęły potrzebne mi tansile w SOD523.

    Pozdrawiam, Piotr