  • 1. Data: 2010-01-03 11:25:45
    Temat: Białe LED zaczynają mrugać
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Mam sobie chińską latareczkę z 6 białymi LED. Zasilane równolegle oczywiście
    bez rezystorów z aku 3x1,2V. Zaczęła mrugać jedna LED - z różną
    częstotliwością, czasem świeci światłem ciągłym. Pozostałe świecą normalnie.
    Przed chwilą zaczęła mrugać druga. Grzanie lutów od spodu czasem nic nie
    zmienia, a czasem dioda gaśnie aż do wystudzenia.
    Raz takie zjawisko widziałem w podświetlanych od spodu białymi LEDami
    szklanych płytach chodnikowych.
    Co jest powodem mrugania? Z doprowadzenia tworzy się bimetal?
    Jak często coś takiego występuje? Ma ktoś doświadczenie?

    Michał

  • 2. Data: 2010-01-03 12:37:17
    Temat: Re: Białe LED zaczynają mrugać
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Co jest powodem mrugania?

    Przeciążenie pradowe i badziewność diod.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2010-01-03 14:11:46
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciążenie pradowe i badziewność diod.

    Przeciążenie prądowe być może. Przez jedną z nich płynie prąd ok. 40mA
    (zmierzone). W sumie wszystkie 6 biorą 200mA. Ale dlaczego miga, a nie po
    prostu przestała świecić, albo pociemniała?
    Badziewność diod swoją drogą. Już po samej różnorodności w kolorze białego
    widać, że jest to zbieranina elementów spod dolnej półki :)

    Michał

  • 4. Data: 2010-01-03 15:46:47
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 03 Jan 2010 15:11:46 +0100, Micha? Lankosz napisał(a):

    > Ale dlaczego miga, a nie po prostu przesta?a ?wieciae, albo pociemnia?a?
    Badziewne doprowadzenie do kontaktu omowego, co po nagrzaniu traci styk?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski