  • 1. Data: 2010-01-03 09:38:00
    Temat: Sterownik CO z zewnętrznym czujnikiem
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Temat interdyscyplinarny, liczę na pomoc grupowych praktyków.
    Bezskutecznie poszukuję sterownika tygodniowego CO, ale z *zewnętrznym
    czujnikiem*, może być na kablu. Krótko mówiąc: zależy mi na tym aby
    czujnik był w innym miejscu niż sterownik. Takie wynalazki istnieją, ale
    są przeznaczone do regulacji CO podłogowego, a ja potrzebuję sterować
    zwykłe CO z kotłem gazowym i chyba algorytm regulacji będzie
    zdecydowanie za wolny. Mógłbym się też pokusić o wydłubanie termistora z
    obecnie użytkowanego regulatora i podciągnięcie go w wymagane miejsce,
    ale obawiam się o zakłócenia, czy zwykłe zaekranowanie 5 mb kabla +
    jakieś kondensatory wystarczą. Jakieś pomysły ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-01-03 18:06:59
    Temat: Re: Sterownik CO z zewnętrznym czujnikiem
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    PeJot pisze:
> [...]
    > ale obawiam się o zakłócenia, czy zwykłe zaekranowanie 5 mb kabla +
    > jakieś kondensatory wystarczą. Jakieś pomysły ?

    Myślę, że możesz śmiało wziąć ten regulator od podłogowego.
    Ja mam w domu dwa regulatory Elektra Euroster 2000, są identyczne z
    wyjątkiem właśnie czujników - jeden ma na kablu, drugi tuż przy płytce
    regulatora. Różnic w działaniu nie zauważyłem - wygląda, że algorytm
    jest ten sam.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 3. Data: 2010-01-03 18:39:05
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Obserwator pisze:

> [...]
    > wyjątkiem właśnie czujników - jeden ma na kablu, drugi tuż przy płytce
    > regulatora. Różnic w działaniu nie zauważyłem - wygląda, że algorytm

    Histereza ta sama ? A w tym regulatorze z czujnikiem zewnętrznym kabel
    jest ekranowany czy zwykłe dwie żyły ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-01-03 20:23:13
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    PeJot pisze:

    > Histereza ta sama ? A w tym regulatorze z czujnikiem zewnętrznym kabel
    > jest ekranowany czy zwykłe dwie żyły ?

    Kabla Ci nie wydłubię, bo leży w ścianie i w podłodze - Żona by mnie
    posiekała :-D W instrukcji widzę 2,5m dwie żyły bez ekranu, histereza
    ustawiana 1 lub 2 stopnie, ustawiana reakcja ("natychmiast" - czyli po
    około 0,5 minuty lub 5 minut).
    Cytat z pudełka:
    "Regulator 2000p jest odmianą modelu 2000. Innowacją jest wprowadzenie
    czujnika temperatury na przewodzie 2,5 m." Dane techniczne też różnią
    się tylko mocowaniem czujnika.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 5. Data: 2010-01-04 04:56:37
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Obserwator pisze:

    > Innowacją jest wprowadzenie
    > czujnika temperatury na przewodzie 2,5 m." Dane techniczne też różnią
    > się tylko mocowaniem czujnika.

    Dzięki, widzę że trzeba będzie poeksperymentować z wydłubaniem czujnika.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem