  • 1. Data: 2010-01-03 08:36:55
    Temat: Sterowanie 230 V
    Od: "Golibroda" <g...@a...ma.asa>

    Witajcie,

    Są dwa urządzenia: sub i amplituner.

    Sub strasznie buczy jak jest włączony, więc muszę go każdorazowo wyłączać z
    sieci i włączać gdy potrzebny.

    A pomyślałem sobie niech sub będzie cały czas włączony tylko odcięty od
    230V. Włączenie mogłoby następować sygnałem audio pojawiającym się na
    wyjsciu m.cz. amplitunera.

    I chciałbym poszukać takiego rozwiązania (schematu) urządzenia co
    wysterowane z ampli podałoby przez np przekaźnik napięcie 230 na suba.
    Kiedyś coś takiego widziałem w jednej z gazet ale to było wieki temu...

    Pomozecie , a może można to rozwiązać w iny sposób ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-01-03 09:17:22
    Temat: Re: Sterowanie 230 V
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Golibroda <g...@a...ma.asa> wrote:

    > Pomozecie , a może można to rozwiązać w iny sposób ?

    można kupić gotowe listwy zasilające, które mają jedno gniazdko
    master i ileś podrzędnych, których zasilanie jest odcinane w
    przypadku braku poboru pradu przez urządzenie podpięte do gniazdka
    master.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-03 21:24:31
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Golibroda" <g...@a...ma.asa> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    >
    > Są dwa urządzenia: sub i amplituner.
    >
    > Sub strasznie buczy jak jest włączony, więc muszę go każdorazowo wyłączać
    > z sieci i włączać gdy potrzebny.

    A może sub ma zasilacz "do poprawy"?
    Lepsza stabilizacja czy filtr 50Hz? Co buczy?
    Może brak kondensatorów na mostku Graetza?

    Feromon

  • 4. Data: 2010-01-03 23:06:52
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    > Pomozecie , a może można to rozwiązać w iny sposób ?

    Mamy ci zaproponować kurację "leczenia syfa pudrem"?
    Sprawny i poprawnie podłączony subwoofer nie ma prawa buczeć.
    Jeśli buczy przy odłączonych kablach wejściowych to go napraw - może
    zasilacz jest uszkodzony i przenosi przydźwięk.
    Jeśli buczy dopiero po podłączeniu kabli wejściowych do źródła sygnału
    to sprawdź to żródło, okablowanie i poprawnośc połączeń.

    Co to za sub?
    Porządne urządzenia - takie do kina domowego, czasem do kompa, mają w
    sobie układ automatycznego włączania gdy dostają sygnał a wyłączają
    się np. po minucie ciszy.
    Jeśli przydźwięk pochodzi ze źródła sygnału to się nie wyłączą.

  • 5. Data: 2010-01-04 00:14:36
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    A moze podłączony na badziewnym kablu.
    Miałem podobnie. Sub potrafił sie wzbudzić samemu
    i buczeć właśnie,a kabel nie był nawet bardzo długi (~1,5m). Nie wyłączał
    się. Po wymianie kabla na porządnie ekranowane problem zniknął. A aktualnie
    jest to ~7m kabla.

    Pozdrawiam,
    Bogdan Kot

  • 6. Data: 2010-01-04 13:12:16
    Od: "Golibroda" <g...@a...ma.asa>

    -Mamy ci zaproponować kurację "leczenia syfa pudrem"?

    Ta ironia nie była potrzebna ...

[...]

    To nie jest przydzwięk związany z sygnałem tylko "fizyczne" buczenie trafo w
    środku...nie wiem rozluźniony rdzeń, przewody.
    Ten typ tak ma -czytałem o tym.

    -Co to za sub?

    W kwestii formalnej to sub JBL a nie zabawka za 1.99 z marketu :)

    Porządne..kosztował swoje.

    -Porządne urządzenia - takie do kina domowego, czasem do kompa, mają w
    -sobie układ automatycznego włączania gdy dostają sygnał a wyłączają
    -się np. po minucie ciszy.

    i tak ma jak nie ma sygnału to jest w stanby. Buczenie nie jest z głośnika
    tylko z trafo !

    -Jeśli przydźwięk pochodzi ze źródła sygnału to się nie wyłączą.

    j.w.

  • 7. Data: 2010-01-04 13:13:17
    Od: "Golibroda" <g...@a...ma.asa>

> [...]
    > i buczeć właśnie,a kabel nie był nawet bardzo długi (~1,5m). Nie wyłączał
    > się. Po wymianie kabla na porządnie ekranowane problem zniknął. A

    j.w.

    buczenie fizyczne trafo a nie z głośnika (to nie przydźwięk)

    P.

  • 8. Data: 2010-01-04 14:14:51
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 4 Sty, 14:12, "Golibroda" <g...@a...ma.asa> wrote:
    > -Mamy ci zaproponować kurację "leczenia syfa pudrem"?
    >
    > Ta ironia nie była potrzebna ...

    Wreszcie sprowokowała cię do podania właściwych objawów w urządzeniu

    > To nie jest przydzwięk związany z sygnałem tylko "fizyczne" buczenie trafo w
    > środku..

    > W kwestii formalnej to sub JBL a nie zabawka za 1.99 z marketu :)
    >
    > Porządne..kosztował swoje.

    Nie zaesze cena świadczy o jakości.
    Trzeba było reklamować, bo buczenie nie jest oznaką poprawnej pracy
    urządzenia.
    Widać teraz nawet dla JBL też robią Chińczycy ale to daje się
    poprawić.
    Trzeba zaimpregnować trafo lakierem elektroizolacyjnym (bywają "w
    sprayu"), można "namoczyć" w rzadkiej żywicy epoksydowej do
    zalewania elektroniki (sprawdzić czas żelowania, w porę wyciągnąć
    zanim stanie).
    Dawno temu, gdy nie miałem dostępu do specjalnych lakierów, zanurzałem
    trafa w zwykłej farbie olejnej - po wyschnięciu nie buczały.