eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBluetooth HC-06 i wysylanie danych jedynie po znaku carriage return › Bluetooth HC-06 i wysylanie danych jedynie po znaku carriage return
    From: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Bluetooth HC-06 i wysylanie danych jedynie po znaku carriage return
    Date: Thu, 4 Feb 2016 20:41:47 +0000 (UTC)

    Zestaw Bluetooth HC-06 + plytka z MAX3232 i wtykiem DB9. Zasilane
    przetwornica ustawiona na 3.4V.

    Mam problem z Bluetooth HC-06 i (domniemanym) wymogiem wstawienia carriage
    return po kazdym poleceniu. Wyglada na to, ze modul buforuje dane i wysyla
    dopiero po otrzymaniu znaku CR. Da sie go przestawic tak, by wysylal je
    niezwlocznie, bez CR?

    Moglbym wstawic Arduino pomiedzy HC-06 a MAX3232 i dopisywac CR do
    polecen. Nie zadziala to jednak, gdy wiadomosc nadejdzie "z powietrza", od
    strony Bluetooth.

    Chcialbym bezprzewodowo porozumiewac sie z montazem teleskopu po RS-232
    (wystarcza linie TX i RX). Mam gotowe oprogramowanie sterujace, a i sam
    teleskop ma wszyty "jezyk komunikacji", wiec o zmianie protokolu
    komunikacyjnego raczej nie ma mowy.

    Czy ktos moglby polecic Bluetooth, ktory nie wymaga znakow CR?

    "If NL&CR are not selected, the Arduino will still send the data but the
    Bluetooth Terminal program will not display it until it receives a
    carriage return / newline."
    www.martyncurrey.com/arduino-and-hc-06-zs-040/
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info