  • 1. Data: 2016-02-04 21:41:47
    Temat: Bluetooth HC-06 i wysylanie danych jedynie po znaku carriage return
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Zestaw Bluetooth HC-06 + plytka z MAX3232 i wtykiem DB9. Zasilane
    przetwornica ustawiona na 3.4V.

    Mam problem z Bluetooth HC-06 i (domniemanym) wymogiem wstawienia carriage
    return po kazdym poleceniu. Wyglada na to, ze modul buforuje dane i wysyla
    dopiero po otrzymaniu znaku CR. Da sie go przestawic tak, by wysylal je
    niezwlocznie, bez CR?

    Moglbym wstawic Arduino pomiedzy HC-06 a MAX3232 i dopisywac CR do
    polecen. Nie zadziala to jednak, gdy wiadomosc nadejdzie "z powietrza", od
    strony Bluetooth.

    Chcialbym bezprzewodowo porozumiewac sie z montazem teleskopu po RS-232
    (wystarcza linie TX i RX). Mam gotowe oprogramowanie sterujace, a i sam
    teleskop ma wszyty "jezyk komunikacji", wiec o zmianie protokolu
    komunikacyjnego raczej nie ma mowy.

    Czy ktos moglby polecic Bluetooth, ktory nie wymaga znakow CR?

    "If NL&CR are not selected, the Arduino will still send the data but the
    Bluetooth Terminal program will not display it until it receives a
    carriage return / newline."
    www.martyncurrey.com/arduino-and-hc-06-zs-040/
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2016-02-05 10:37:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2016 20:41:47 +0000 (UTC),
    r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro) wrote:
    > "If NL&CR are not selected, the Arduino will still send the data
    but the
    > Bluetooth Terminal program will not display it until it receives a
    > carriage return / newline."

    To jest tyko kwestia wyswietlania przez ten program, ten terminal ma
    taką cechę i tym suitę nie sugeruj. Dane na pewno są wysłane z modułu
    do hosta bez buforowania.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-02-05 21:20:05
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Marek wrote:
    > To jest tyko kwestia wyswietlania przez ten program, ten terminal ma
    > taką cechę i tym suitę nie sugeruj. Dane na pewno są wysłane z modułu
    > do hosta bez buforowania.

    Jak podlaczam kablowy UART do MAX3232 to komunikacja nastepuje w obie
    strony, rowniez z ustawionym No line ending.
    Niedzialanie sterowania teleskopu moze miec jednak inna przyczyne.
    Wspomniany konwerter USB - UART podlaczony do MAX3232 rowniez nie wywiera
    wplywu na teleskop. Konfiguruje program astronomiczny na UART
    (/dev/ttyUSB0). Do niego podpinam MAX3232 i konwerter RS232 - USB.
    Nasluchuje ten ostatni poprzez screen /dev/ttyUSB1 9600
    Polecenia sa poprawnie wysylane z programu i widze je "po drugiej stronie"
    RS232. Niestety podlaczenie teleskopu nie przynosi zadnych efektow. Dziala
    on za to bez problemu, gdy podlacze go "rasowym" konwerterem USB - RS232
    (z napieciami "komputerowymi").
    Do komunikacji powinny wystarczyc trzy kable z RS'a - RX, TX i GND. Baud
    rate - 9600.
    www.projectpluto.com/encoders.htm
    www.meade.com/support/TelescopeProtocol_2010-10.pdf

    Przy okazji, kod robiacy UART na USB z Arduino UNO. Piny 2 i 3 (RX/TX).
    Moze sie komus przyda.

    #include <SoftwareSerial.h>
    SoftwareSerial secondserial(2, 3); // RX, TX
    void setup()
    {
    Serial.begin(9600);
    while (!Serial) { }
    secondserial.begin(9600);
    while (!secondserial) { }
    }
    void loop()
    {
    if (secondserial.available())
    {
    Serial.write(secondserial.read());
    }
    if (Serial.available())
    {
    secondserial.write(Serial.read());
    }
    }
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2016-02-06 10:52:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-04 21:41, astro wrote:
    > Zestaw Bluetooth HC-06 + plytka z MAX3232 i wtykiem DB9. Zasilane
    > Mam problem z Bluetooth HC-06 i (domniemanym) wymogiem wstawienia
    > carriage return po kazdym poleceniu.

    Hmmm dziwne.

    Zrobiłem eksperyment. Podpiąłem HC-06 (tylko slave) do zasilania.
    Sparowałem windowsa. Odpaliłem putty w trybie com. Wpisąłem coś. Poszło
    w nicośc. Zwarłem nogi rx/tx. Wpisałem coś. Natychmiastowe echo po
    każdym znaku.

  • 5. Data: 2016-02-06 11:32:41
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Marek wrote:
    > To jest tyko kwestia wyswietlania przez ten program, ten terminal ma
    > taką cechę i tym suitę nie sugeruj. Dane na pewno są wysłane z modułu
    > do hosta bez buforowania.

    Dziala :)
    Dziekuje za podpowiedz, ze przyczyna lezy gdzieindziej.
    Kupilem MAX3232 na gotowej plytce z zenskim DB9
    www.aliexpress.com/item/Free-shipping-MAX3232-RS232-
    to-TTL-Serial-Port-Converter-Module-DB9-Connector-MA
    X232/32507642315.html
    i gender changer
    www.aliexpress.com/item/1pc-9-Pin-RS-232-DB9-Male-to
    -Male-Serial-Cable-Gender-Changer-Coupler-Adapter-fr
    ee/32548244604.html

    Problem w tym, ze gender changer przenosi piny 1 do 1, a wtyczka DB9
    zenska i meska z oczywistych wzgledow ma przestawione RX z TX. Zlutowalem
    wiec kabel z dwoma meskimi wtyczkami, ze skrzyzowanymi RX/TX i dziala :)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info