  • 1. Data: 2012-04-14 20:29:25
    Temat: Bonus w embarcadero jbuilder vs RADPHP
    Od: " marek" <t...@g...pl>

    Mam prośbę o poradę. Trochę programuję w Delphi (programy typu
    kadry-płace, materiałówka , i inne w księgowości).
    W ostatniej promocji kupiłem upgrade do delphi XE2 pro, a jako bonus mogę
    sobie pobrać Jbuilder lub RadPHP. Musze sie zdecydowac do 16 kwietnia.

    Do tej pory nie miałem do czynienia ani z PHP, ani z javą, nie robiłem
    aplikacji webowych ani nawet komercyjnie stron www. W żaden sposób nie
    korzystałem z wymienionych technologii, nie znam potencjalnych
    możliwości obu narzędzi.

    Zakładam, że może kiedyś zajmę się aplikacjami webowymi (za kilka lat
    może większość programów w firmach będzie aplikacjami webowymi ?),
    zapewne będę chciał zrobić jakąś aplikację na smartfona, może
    bardziej zaawansowane strony www.

    W obu przypadkach zapewne oba narzędzia w jakiś sposób by mogły być
    pomocne. Zarówno do Javy jak i do php zapewne jest dużo darmowych
    narzędzi, ale skoro mogę mieć komercyjne, to może warto ?

    Zainstalowałem RadPHP, Jbuilder. W pierwszym się jakoś poruszam,
    jbuilder to dla mnie na teraz czarna magia. Na teraz, bo wszystkiego można
    się pouczyć i z czasem odkryć nowe możliwości.

    Nigdy nie myślałem o nauce php czy javy, ale może dużo straciłem, zamykając
    się w delphi ? Może promocja embarcadero otworzy przede mną nowy świat w
    informatyce.
    Co byście wybrali z tych dwóch produktów i dlaczego ?

  • 2. Data: 2012-04-14 23:19:55
    Temat: Re: Bonus w embarcadero jbuilder vs RADPHP
    Od: " " <f...@g...pl>

    marek <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > informatyce.
    > Co byście wybrali z tych dwóch produktów i dlaczego ?

    a droga jest najnowsza wersja delphi albo jakies starsze ? ciekaw
    jestem czy te nowsze wersje trzymaja poziom starych i bardzo starych
    produktow borlanda (ktorych znam tylko piec: turbo c 2.0, turbo c++ 3.1,
    turbo pascal 7.0, builder5, b55)

    ja bym pewnie wzial jbuildera (o ile pamietam kiedys przez chwile
    przygladalem sie jakiejs starszej wersji w ktorej pisal kumpel - i
    wrazenie bylo jak dla mnie chyba ok) - stronkami www (czy tao jak
    mowią backendem czy frontendem) nie mam zamiaru sie zajmowac bo lubie
    po prostu klasyczne programowanie w starym stylu)

  • 3. Data: 2012-04-15 04:32:24
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    marek <t...@g...pl> napisał(a):

    > W ostatniej promocji kupiłem upgrade do delphi XE2 pro, a jako bonus mogę
    > sobie pobrać Jbuilder lub RadPHP. Musze sie zdecydowac do 16 kwietnia.

    Hej

    Co do środowisk to od razu mówię że nigdy nie korzystałem z RadPHP i od
    bardzo dawna nie korzystałem z JBuildera. Gdy korzystałem dawno temu z
    JBuilder to okazał się nadzwyczaj dobrą aplikacją jak na owe czasy, ale
    miał jedną wadę: ogromny wyciek pamięci. Siedzieliśmy w kilkanaście
    osób w biurze i każdy co 30-60 minut guzikiem resetował komputer. Teraz
    to pewnie zupełnie inne środowisko, więc to tylko taka anegdota.

    Do javy i php są dobre darmowe środowiska, chociaż nie jestem pewien
    czy do komercyjnych projektów np. taki Netbeans nadal jest darmowy, by
    trzeba szczegółowo wczytać się w licencję. Gdy wziąć pod lupę środowisko
    eclipse, to na niektórych systemach niektóre wersje działają
    bardzo dobrze - u mnie akurat jakoś pechowo nie chce działać. Tak
    czy siak jest jeśli chodzi o środowiska jest w czym wybierać, jeśli
    nie tamte to na pewno znajdziesz inne, nie przejmował bym się zbytnio.

    Co do języków java i php to dzieli je przepaść :) Są to zupełnie
    inne języki i są z nimi związane zupełnie inne technologie. Po
    pierwsze PHP do innych aplikacji niż webowe nadaje się z małymi
    wyjątkami tylko teoretycznie. Jeśli chodzi o małe aplikacje webowe
    to uważam że PHP jest najlepsze do ich tworzenia. Jeśli chodzi o
    aplikacje webowe średniej wielkości, to być może PHP nadal jest
    najlepsze. Do dużych aplikacji webowych moim zdaniem PHP się nie
    nadaje, za wyjątkiem sytuacji gdy np. instalujemy sobie gotowy sklep
    napisany w PHP i piszemy pod niego tylko brakujące elementy, moduły.
    Do dużych aplikacji webowych moim zdaniem lepsza jest Java i JSP.
    No i pozostaje szeroka pula zastosowań poza aplikacjami webowymi do
    których java się nadaje a PHP już nie.

    Podsumowując moim zdaniem warto zainteresować się i jednym i drugim
    językiem. Co do środowiska to nie doradzę, ale raczej bym się
    nie przejmował że coś wartościowego uciekło mi sprzed nosa.

  • 4. Data: 2012-04-15 08:54:05
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Podsumowując moim zdaniem warto zainteresować się i jednym i drugim
    > językiem. Co do środowiska to nie doradzę, ale raczej bym się
    > nie przejmował że coś wartościowego uciekło mi sprzed nosa.

    a ja bym tak nie zakłada, jest szansa ze jest to cos dobrego

  • 5. Data: 2012-04-15 10:56:21
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > a ja bym tak nie zakłada, jest szansa ze jest to cos dobrego

    Będzie trzeba sprawdzić i upewnić się.

  • 6. Data: 2012-04-15 12:11:16
    Od: " " <t...@g...pl>

    > a droga jest najnowsza wersja delphi albo jakies starsze ?
    499 euro+vat za za wersję pro upgrade

    > ja bym pewnie wzial jbuildera (o ile pamietam kiedys przez chwile
    > przygladalem sie jakiejs starszej wersji w ktorej pisal kumpel - i

    Jbuilder zrobiony jest na bazie Eklipse. Sam niestety nie zbadam, co ma jbuilder
    a czego nie ma w eclipse- to by mi pomogło się ostatecznie zdecydować. RadPHP
    robi wrażenie niszowego= zero literatury książkowej, mało w necie. Z drugiej
    strony jest IDE i może być pomocny do pracy z PHP

  • 7. Data: 2012-04-15 12:20:44
    Od: " " <t...@g...pl>

> [...]

    > językiem. Co do środowiska to nie doradzę, ale raczej bym się
    > nie przejmował że coś wartościowego uciekło mi sprzed nosa.

    Zaczynam powoli nabierać takiego przekonania, choć jak dają, to brać trzeba.
    Gdybym wcześniej zainteresował się w/w technologiami, to bym teraz nie miał
    problemu. To trochę podobnie, jak przy wyborze kierunku studiów=jeszcze nie
    wiem, co na pewno będę robił, a muszę wybierać ;)

  • 8. Data: 2012-04-15 12:44:57
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-04-14 20:29, marek pisze:
> [...]
    > sobie pobrać Jbuilder lub RadPHP. Musze sie zdecydowac do 16 kwietnia.
    > Co byście wybrali z tych dwóch produktów i dlaczego ?

    Jeśli naprawdę musisz wybrać tylko z tego, to wybrałbym RadPHP i nie
    dlatego że jest dobry, ale dlatego że od jbuildera jest wiele lepszych i
    darmowych. RadPHP jest dobry do "skrobniecia" czegoś prostego i na szybko.

    A tak przy okazji, naprawdę nie ma nic innego do wyboru? ZTCP były tam
    inne programy, np. do baz danych itp. Może to będzie sensowniejsze?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 9. Data: 2012-04-15 13:16:40
    Od: " " <t...@g...pl>

    > A tak przy okazji, naprawdę nie ma nic innego do wyboru? ZTCP były tam
    > inne programy, np. do baz danych itp. Może to będzie sensowniejsze?

    To było D XE2 Upgrade.
    https://license.codegear.com/srs6/selection.do?promo
    Id=39

    Dla new user jest większy wybór, dla upgrade mam:

    - C++ builder- upgrde= odpada bo nie mam z czego
    - wspomniany jbuilder i rad php
    - interbase XE 2

    PS. Mogliby dorzucić AnyDAC lub chociaż pełny fastreport ;))

  • 10. Data: 2012-04-15 13:20:18

    Tak przy okazji. Z niewiadomych powodów wczoraj zeżarło mi aktywację Delphi=
    musiałem aktywować powtórnie, a licznik jest 2 z 3. I podobno żeby go podkręcić
    trzeba do nich pisać. trochę to debilne...