    From: " M.M." <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Bonus w embarcadero jbuilder vs RADPHP
    Date: Sun, 15 Apr 2012 02:32:24 +0000 (UTC)

    marek <t...@g...pl> napisał(a):

    > W ostatniej promocji kupiłem upgrade do delphi XE2 pro, a jako bonus mogę
    > sobie pobrać Jbuilder lub RadPHP. Musze sie zdecydowac do 16 kwietnia.

    Hej

    Co do środowisk to od razu mówię że nigdy nie korzystałem z RadPHP i od
    bardzo dawna nie korzystałem z JBuildera. Gdy korzystałem dawno temu z
    JBuilder to okazał się nadzwyczaj dobrą aplikacją jak na owe czasy, ale
    miał jedną wadę: ogromny wyciek pamięci. Siedzieliśmy w kilkanaście
    osób w biurze i każdy co 30-60 minut guzikiem resetował komputer. Teraz
    to pewnie zupełnie inne środowisko, więc to tylko taka anegdota.

    Do javy i php są dobre darmowe środowiska, chociaż nie jestem pewien
    czy do komercyjnych projektów np. taki Netbeans nadal jest darmowy, by
    trzeba szczegółowo wczytać się w licencję. Gdy wziąć pod lupę środowisko
    eclipse, to na niektórych systemach niektóre wersje działają
    bardzo dobrze - u mnie akurat jakoś pechowo nie chce działać. Tak
    czy siak jest jeśli chodzi o środowiska jest w czym wybierać, jeśli
    nie tamte to na pewno znajdziesz inne, nie przejmował bym się zbytnio.

    Co do języków java i php to dzieli je przepaść :) Są to zupełnie
    inne języki i są z nimi związane zupełnie inne technologie. Po
    pierwsze PHP do innych aplikacji niż webowe nadaje się z małymi
    wyjątkami tylko teoretycznie. Jeśli chodzi o małe aplikacje webowe
    to uważam że PHP jest najlepsze do ich tworzenia. Jeśli chodzi o
    aplikacje webowe średniej wielkości, to być może PHP nadal jest
    najlepsze. Do dużych aplikacji webowych moim zdaniem PHP się nie
    nadaje, za wyjątkiem sytuacji gdy np. instalujemy sobie gotowy sklep
    napisany w PHP i piszemy pod niego tylko brakujące elementy, moduły.
    Do dużych aplikacji webowych moim zdaniem lepsza jest Java i JSP.
    No i pozostaje szeroka pula zastosowań poza aplikacjami webowymi do
    których java się nadaje a PHP już nie.

    Podsumowując moim zdaniem warto zainteresować się i jednym i drugim
    językiem. Co do środowiska to nie doradzę, ale raczej bym się
    nie przejmował że coś wartościowego uciekło mi sprzed nosa.