  • 1. Data: 2009-05-19 12:43:57
    Temat: Bramofon i karty zbliżeniowe
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Witam serdecznie.

    Umyśliłem sobie, że przy wymianie płota zrobię sobie ładny bramofon. A
    że mam lokatora, co często gubi klucze postanowiłem, że dobrze byłoby,
    żeby zamiast zwykłego klucza był czytnik na karty zbliżeniowe.
    No bo jeśli kartę zgubi, to można ją z pamięci czytnika wywalić i już
    nikt z niej nie skorzysta, a dorobić drugiej karty 'na lewo' zdaje się
    nie można.

    No ale na tym na razie moja wiedza się kończy. Miałbym prośbę: czy ktoś
    z Was mógłby napisać, albo podać linkę do poczytania w jakie standardy
    kart i czytników warto się pchać (żeby się nie okazało, że za 5 lat
    muszę czytnik wymienić ;) albo kupić na zapas 200 kart ;)

    Ew. jeśli ktoś znał jakieś gotowe urządzenie godne polecenia, to będę
    bardzo wdzięczny ;)

    Podstawowe wymagania dla bramofonu:
    Praca na zewnątrz, pięciu lokatorów, możliwość wpięcia dodatkowego
    przycisku otwierającego elektrozaczep (ze względu bezpieczeństwa od
    środka nie może być zwykłej klamki - małe dzieci, które mogłyby sobie
    otworzyć furteczkę) . Dodatkowo jeszcze musi być
    możliwość wpięcia drugiego domofonu (najpierw jest brama, a potem
    wejście do domu, które też musi być zamykane) Drugi domofon jest, ale
    zdaję sobie sprawę, że najprawdopodobniej też będzie musiał być
    wymieniony. No i oczywiście możliwość wpięcia do bramofonu czytnika
    (albo dedykowany, albo dodatkowy - zewnętrzny)

    Co do samego czytnika: musi być możliwość wyrzucenia z pamięci
    pojedyńczych kart bez kasowania całej pamięci! Czytnik musi pracować na
    zewnątrz, centralka albo zabudowana w słupku (czyli też warunki
    zewnętrzne) albo możliwość podciągnięcia kabla ale to już jakieś 4 - 5m
    nie wiem, czy da radę...

    No i jedno i drugie niestety muszą być wandaloodporne, albo możliwe do
    obudowania np jakąś plexą... No i sam montaż - słupek klinkier 38x38cm
    więc jakieś wielkie urządzenia odpadają.

    Za wszelkie sugestie, na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać -
    ogromne dzięki.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 2. Data: 2009-05-19 16:57:28
    Temat: Re: Bramofon i karty zbliżeniowe
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    szadok wrote:

    > No bo jeśli kartę zgubi, to można ją z pamięci czytnika wywalić i już
    > nikt z niej nie skorzysta, a dorobić drugiej karty 'na lewo' zdaje się
    > nie można.

    A nie prościej furtkę otworzyć kopniakiem, albo przeskoczyć?

    Masz tu linki do producentów:
    http://www.roger.pl/
    http://www.corral.pl/corral/

    Do futki to chyba jest lepszy zamek na kod - wystarczy zeby nie
    wchodzili akwizytorzy, menele i kolędnicy ;) a złodziejowi to karta nie
    przeszkodzi.

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-05-19 23:10:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "szadok" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc jakieś wielkie urządzenia odpadają.
    >
    > Za wszelkie sugestie, na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać -

    Zamiast kart lepiej zrobić otwieranie na kod wprowadzany klawiaturą
    domofonu.

    http://www.proel.pl/
    http://www.codi.pl/
    http://www.laskomex.com.pl/
    http://www.aat.pl/index.php?page=wideo
    I full wypas: http://www.add.pl/

    Otwierasz furtkę i drzwi tym samym kodem. Kod łatwo zmienić.

    Jeśli jednak decydujesz się na karty, to najtańsze będą w standardzie
    Unique. Ostatnio karty Unique widziałem po około 4 zł sztuka.
    Są dostepne małe czytniki z wbudowanym kontrolerem - np. w ofercie ROGER-a.
    Można je programować bez podłączania do komputera.
    http://www.roger.pl/html_pl/access/controller/contro
    ller.html
    Nie mają jednak wersji wandaloodpornej. Nie jestem też pewien, czy można
    wykasować z kontrolera tylko jedną kartę (bez podłączania go do komputera).

    Chyba Corral miał taki system Wspólnota, w którym czytniki nie musiały być
    połączone kablem. Programowanie wykonywało sie przez specjalnie spreparowaną
    kartę i mozna było usuwac pojedyncze karty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2009-05-20 06:23:25
    Od: a...@p...fm

    Sprawdź na http://www.radbit.pl/. Sa bramofony na karty i na
    klawisze w dobrej cenie i bardzo ładnie wyglądające.
    Sa tez bramofony cyfrowe do bloków i osiedli.

  • 5. Data: 2009-05-20 07:35:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]

    > kart i czytników warto się pchać (żeby się nie okazało, że za 5 lat
    > muszę czytnik wymienić ;) albo kupić na zapas 200 kart ;)
    [....]
    > Za wszelkie sugestie, na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać -
    > ogromne dzięki.

    Wydaje mi się, że karty Unique przechodzą do historii.
    Zdobyć kod karty i ją podrobić jest znacznie łatwiej niż jakikolwiek klucz.
    Są czytniki o zasięgu 1m, wystarczy z takim czytnikiem (w walizce) przejść
    koło Ciebie i już się ma kod karty (wzoru klucza tak się nie zdobędzie).
    Urządzenie udające dowolną kartę jest banalne (cewka, najmniejszy procesor,
    parę rezystorów i kondensatorów, bateria).
    P.G.

  • 6. Data: 2009-05-20 07:54:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4a13b2d2$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > Urządzenie udające dowolną kartę jest banalne (cewka, najmniejszy
    > procesor, parę rezystorów i kondensatorów, bateria).

    Kartę Unique można klonować, ale do zabezpieczania furtki do domu można je
    zastosować. Nikt nie będzie się bawił w podsłuchiwanie transmisji, jak może
    przeskoczyć przez płot

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2009-05-20 08:58:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:gv0daa$t4n$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Kartę Unique można klonować, ale do zabezpieczania furtki do domu można je
    > zastosować. Nikt nie będzie się bawił w podsłuchiwanie transmisji, jak

    Niezależny odczyt jest moim zdaniem znacznie prostszy od podsłuchiwania
    transmisji.
    Co do furtki całkowicie się zgadzam, ale pytający wyraźnie zakłada ciągłe
    (prawie hurtowe) gubienie i kupowanie kart i chciał być ostrzeżony, o
    kartach, które mogą zniknąć za parę lat.
    Ostrzeżenie bez uzasadnienia jest mniej warte niż z uzasadnieniem.

    A tu:
    http://www.cs.virginia.edu/~kn5f/pdf/Mifare.Cryptana
    lysis.pdf
    jest informacja, że bazując na niedoskonałości generatora liczb losowych
    czytnika Mifare można znaleźć ileś bitów klucza, a siłowe znalezienie
    pozostałych wymaga 30s specjalizowanemu FPGA lub kilku(nastu) minut na PC.
    Przypuszczam, że znaczna część czytników Mifare na rynku jest podatna na ten
    atak.
    Nawet jakby wszystkie czytniki wyposażyć w idealny generator liczb losowych
    to i tak 48 bitowy klucz jest na obecne czasy za krótki.
    Jadąc dalej tym tropem - za kilka lat będą coraz większe problemy z
    wiarygodnością kart Mifare, a za 10..15 może całkiem znikną.

    P.G.

  • 8. Data: 2009-05-20 09:39:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > koło Ciebie i już się ma kod karty (wzoru klucza tak się nie zdobędzie).

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,81011,588
    5336,Uwazaj__twoj_klucz_mozna_juz_podrobic_z_cyfrowe
    go.html

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-05-20 10:20:31
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,81011,588
    5336,Uwazaj__twoj_klucz_mozna_juz_podrobic_z_cyfrowe
    go.html

    Pisząc tamto zastanowiłem się nad możliwością fotografowania klucza, ale
    uznałem, że tego nie da się zrobić w sposób niezauważony dla użytkownika.
    Się myliłem.
    P.G.

  • 10. Data: 2009-05-20 10:58:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > uznałem, że tego nie da się zrobić w sposób niezauważony dla użytkownika.

    Bo to w ogóle jest tak, że ludziom często się wydaje, że czegoś nie da
    się zrobić (zeskanować kodu, odtworzyć klucza), a tu nagle niespodzianka.
    Trzeba wierzyć w ludzi i w ich możliwości i zdolności.

    Jarek

    --
    Gdybyście mieli wiarę jak ziarnko gorczycy, powiedzielibyście tej morwie:
    Wyrwij się z korzeniem i przesadź się w morze, a byłaby wam posłuszna.