  • 1. Data: 2013-07-02 21:41:31
    Temat: Bridgestone?
    Od: m...@g...com

    Witam i od razu przepraszam, jeśli pytanie uznacie za idiotyczne :)

    Potrzebuję kupić letnie opony 205/55/16, do szybszej (160 - 220 km/h) jazdy w
    trasach. Zależy mi na dobrej przyczepności, krótkiej drodze hamowania, małej
    podatności na aquaplaning no i trwałości. Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale
    widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia.
    Nie wiem czym się różnią.

    Czy może lepiej coś innego?

    I gdzie w Warszawie można je najkorzystniej kupić i zamontować?

    MP-B

  • 2. Data: 2013-07-03 08:54:49
    Temat: Re: Bridgestone?
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co
    > najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią. Czy

    Miałem fabrycznie montowane opony Turanza 215/55/16 i nie polecam. Bardzo
    przeciętna opony, w dodatku dość droga.

    --
    Axel

  • 3. Data: 2013-07-03 09:18:56
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    Bridgestone Turanza nie polecam - mialem je w mocnej tylnonapedowce z przodu, na
    tylnej osi Dunlop SP Sport - i czesto zdarzalo sie, ze to przod(!) szybciej zrywal
    przyczepnosc na zakretach niz tyl...
    Ostatnio zmienilem na GoodYear Efficientgrip i wydaja sie OK, ale za malo
    przejechalem na nich, zeby wyrokowac.
    Moj rozmiar to 225/50

  • 4. Data: 2013-07-03 09:22:43
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2013 09:18:56 UTC+2 użytkownik Pablo Eldiablo napisał:

    [cut]

    Sorry za topposting - pisze przez googlegroups i mi jakos dziwnie wyswietlilo okno
    edycji.. :(

    pablo

  • 5. Data: 2013-07-03 09:55:12
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    napisał:

    > Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są
    co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią.

    Mam aktualnie er300 i raczej bym ich nie polecil do ostrzejszej jazdy. Sa za miekkie.
    Ecopia to prawdopodobnie jakis pseudoekologiczny wytwor czyt. kiepscizna.

    --
    Pozdr.
    Jimiasty

  • 6. Data: 2013-07-03 10:06:36
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    W dniu 2013-07-03 09:18, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    przyczepnosc na zakretach niz tyl...
    > Ostatnio zmienilem na GoodYear Efficientgrip i wydaja sie OK, ale za malo

    Bo do mocniejszych wózków to są opony Potenza - Turanza czoło bieżnika
    mają wykonane z twardszej mieszanki - są za to bardziej trwałe - coś za coś.

    --
    Tengu

  • 7. Data: 2013-07-03 10:12:30
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    W dniu 2013-07-02 21:41, m...@g...com pisze:
> [...]
    Nie wiem czym się różnią.

    > Czy może lepiej coś innego?
    >
    > I gdzie w Warszawie można je najkorzystniej kupić i zamontować?

    Ecopia - opony o obniżonych oporach toczenia
    Turanza - czoło bieżnika z twardszej mieszanki, boki opony stosunkowo
    miękkie
    Potenza - odwrotnie niż Turanza - do szybszego samochodu, te będą lepsze

    --
    Tengu

  • 8. Data: 2013-07-03 10:31:21
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    W dniu 2013-07-03 09:55, Jimiasty pisze:

> [...]
    miekkie. Ecopia to prawdopodobnie jakis pseudoekologiczny wytwor czyt. kiepscizna.

    Miałem wcześniejszy model ER30 (kupione razem z samochodem) - te miały
    piekielnie sztywne boki ale też twarde czoło bieżnika - komfort
    podróżowania niski a w zakrętach niepewne. Teraz mam Turanza T001
    (następca ER300) - te są znacznie bardziej komfortowe i naprawdę niezłe
    w zakrętach - przyczepność mniejsza niż w oponach wyczynowych ale są za
    to bardzo przewidywalne. W tych oponach duże znaczenie mają felgi - na
    fabrycznych trochę pływały na wejściu w zakręt ale wystarczyło zwiększyć
    szerokość felg o 0,5 cala i jest dużo lepiej. Tak czy siak - do
    agresywnej jazdy lepsze będą Bridgestone Potenza.

    --
    Tengu