  • 41. Data: 2011-05-28 16:32:35
    Temat: Re: Bufor RS-485
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 13:44, Andrzej W. pisze:

    > Biorąc pod uwagę, że zamieściłem schemat, podałem układy, których chcę
    > użyć (drugi wątek) itd. to trochę mnie dziwi to co piszesz.

    Rzeczywiście zamieściłeś przykład komunikacji RS-485 na linii jednoparowej.
    No to sobie teraz odpowiedz dlaczego gdy zacząłeś pisać o full-duplexie
    ludzie uznali, że chodzi ci o full duplex na jednej parze?
    W podanym przez ciebie rysunku nie ma mowy o urządzeniach full-duplex.

    > A tu jest post od którego zaczęła się dyskusja o full-duplex:

    Ty już wcześniej pisałeś:
    "Mógłbym w tej roli użyć zapętlonego transcivera full-duplex, ale
    przetwarzanie sygnału różnicowego na zwykły a potem znowu na różnicowy
    mi się nie podoba. Poza tym nie wiem, czy nadajnik full-duplex może
    pracować na nadajnik/odbiornik half-duplex."
    Wygląda to jakbyś jednak uważał, że nadajnik fullduplex pracuje na linię
    jednoparową.

    Napisałbyś po ludzku jakie moduły chcesz ze sobą połączyć to miałbyś
    podane rozwiązanie. Ale widocznie boisz się, że szef czy prowadzący
    ćwiczenia skojarzy osobę więc starasz się podać jak najmniej szczegółów
    i się dziwisz, że dyskutanci próbują sobie coś dopowiedzieć.

    MD

  • 42. Data: 2011-05-30 07:52:34
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Drobna roznica potencjalow pomiedzy urzadzeniami. Taka na kilka V.
    > i RS422 tez powinien byc na nia odporny.

    Odporny musi być tylko odbiornik, a nie nadajnik - to jest główna różnica
    (przynajmniej według mnie) RS422 i RS485.
    Jak nadajnik RS422/RS485 nadaje to ustawia napięcia na liniach między swoimi
    zasilaniami. Natomiast odbiorniki muszą dopuszczać, że te sygnały są poza
    ich zasilaniem i w przypadku RS485 to samo muszą dopuszczać nadajniki w tej
    chwili niepracujące. W RS422 nie ma niepracujących nadajników podłączonych
    do linii na której pracuje inny nadajnik i dlatego nie ma wymogu
    dopuszczania napięć poza zasilania. Na schematach sprowadza się to do diod w
    kolektorach tranzystorów bufora nadawczego, ale wnikając głębiej jest pewnie
    trochę więcej problemów, ale nie znam się.

    > Trzeba nasluchiwac te linie,
    Można np. tylko przez 1 bajt przed wejściem na linię.
    > zabezpieczyc nadajniki przed spaleniem,
    Zgodnie ze standardem bufory są na to odporne.
    > oprogramowac - system pelna geba :-)
    Tu racja. Bez oprogramowania nie zadziała ;-)
    P.G.