  • 1. Data: 2013-10-31 08:04:34
    Temat: Byle kto zna model tf po numerze?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Czołem.
    Kupowałem coś w Chinach. Chcieli numer telefonu, to podałem. Dlaczego
    nie, skoro wysyłają mi paczkę?
    No i zaraz potem, w mejlu potwierdzającym transakcję w części
    "marketingowej" wśród 8 polecanych mi produktów (różnistych) dwa
    dotyczyły mojego modelu telefonu. I to dość wiekowego, a nie żaden iPh
    (był na rynku w '07).

    Poznali model znając numer, czy to zbieg okoliczności?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-10-31 09:18:30
    Temat: Re: Byle kto zna model tf po numerze?
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Thu, 31 Oct 2013 08:04:34 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:

    >Poznali model znając numer, czy to zbieg okoliczności?

    No tak to się nie da żeby po numerze telefonu ustalić jakiego telefonu
    się używa znaczy tak dla przeciętnego użytkownika. Może przeglądałeś
    na stronie jakieś inne rzeczy do swojego telefonu i dlatego taki mail.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-10-31 10:27:20
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-31 09:18, dizel pisze:

    > No tak to się nie da żeby po numerze telefonu ustalić jakiego telefonu
    > się używa znaczy tak dla przeciętnego użytkownika.

    Chińskie dx.com może nie jest "przeciętnym użytkownikiem" i pewno ma
    jakieś swoje wejścia. Zastanawiam się tylko gdzie mieliby wejść. Bo
    teoretycznie, numer z modelem to mógł połączyć tylko operator. Stąd
    dywagacje i wątpliwości.
    Wydaje mi się możliwe, że istnieją "tajne kody", które powodują, że
    telefon odpowiada jakimś swoim fingerprintem.
    Przy następnej okazji przełożę kartę do innego aparatu, zakupu dokonam
    może z innego konta i sprawdzę (no - kłopot będzie z innym kontem
    PayPala, więc chyba nie będzie mi się chciało.)

    Może przeglądałeś
    > na stronie jakieś inne rzeczy do swojego telefonu i dlatego taki mail.

    To byłoby zbyt oczywiste. :) Na pewno nie szukałem. Nigdzie.
    Gadżety / akcesoria do 7-letniego telefonu? Po co? :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-10-31 10:47:03
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
    > Wydaje mi się możliwe, że istnieją "tajne kody", które powodują, że
    > telefon odpowiada jakimś swoim fingerprintem.
    Niby tak, ale mialbys wtedy w bilingu dodatkowa pozycje :)
    A poza tym specyfikacja protokolu GSM jest dostepna, zobacz sobie co tam
    mozna byloby dodac.

    > może z innego konta i sprawdzę (no - kłopot będzie z innym kontem
    > PayPala, więc chyba nie będzie mi się chciało.)
    A PayPal wie jaki masz telefon?

  • 5. Data: 2013-10-31 11:03:56
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-31 10:47, Piotr Karocki pisze:

    > A PayPal wie jaki masz telefon?

    Numer - tak, model - nie (przynajmniej tak mi się wydaje). A co?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-10-31 13:31:26
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.10.2013 sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> napisał/a:

> [...]
    > może z innego konta i sprawdzę (no - kłopot będzie z innym kontem
    > PayPala, więc chyba nie będzie mi się chciało.)

    AFAIR w dx można było zapłacić bez konta Paypala, kartą "luzem".

    Ale pisanki swoją drogą niezłe.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 7. Data: 2013-10-31 16:17:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >iPh (był na rynku w '07).
    >Poznali model znając numer, czy to zbieg okoliczności?

    Google pewnie zna, przy jakiejs okazji cie namierzyl.
    Co prawda nie slyszalem aby bylo to dostepne ... ale moze Chinczycy
    maja lepsze dojscia.

    Zamawiales z komputera czy z telefonu ?
    Bo po obejrzeniu jakiejs strony przegladarka mowi conieco o sobie
    (http://www.whatsmyuseragent.com/)
    a i cos mi sie wydaje ze i numer telefonu mozna z niej wyciagnac.

    No i czy nie masz jakiejs aplikacji ktora wiaze te dwie rzeczy, np
    WhatsApp

    Ewentualnie ... a ten telefon to moze ZTE czy Huawei ? :-)
    Choc teraz i tak wszystkie made in china

    J.