  • 1. Data: 2012-06-23 14:13:24
    Temat: C++11 and Ada 2012 - renaissance of native languages?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Ciekawy artykuł, zwłaszcza w dobie powszechnego entuzjazmu językami zarządzanymi:

    http://electronicdesign.com/article/embedded/c11-ada
    -2012-renaissance-native-languages-74107

    (ps. Miał być cross-post z pl.comp.lang.c, ale nowe grupy gugla nie umieją robić
    cross-postów. Albo ja nie umiem. Ktoś umie?)

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 2. Data: 2012-06-23 20:25:27
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 23 Jun 2012 05:13:24 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >(ps. Miał być cross-post z pl.comp.lang.c, ale nowe grupy gugla nie umieją robić
    cross-postów. Albo ja nie umiem. Ktoś umie?)

    Jakos nei dostzreglam co to sa "native languages" i co to sa "managed
    languages" i czym sie roznia...

    Acha, i gdzie i na czym polega ow "renaissance"...

    A.L.

  • 3. Data: 2012-06-23 21:11:27
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 20:25:27 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

    > Jakos nei dostzreglam

    Nci nei zskodiz.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 4. Data: 2012-06-23 21:35:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 23 Jun 2012 12:11:27 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Nci nei zskodiz.

    Acha. Rzoumiem ze Kolega tez nie wie.

    A.L.

  • 5. Data: 2012-06-23 21:41:08
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <s...@g...com> wrote:

    >Nci nei zskodiz.

    "In terms of language popularity, much of the late 90s and early 2000s
    revolved around so called "managed" languages, such as Java or C#.
    Currently however, industry seems to be turning back more and more to
    native languages, "

    Autor tez widac nie wie.... Coz, takich "gurus" ostatnio na peczki...

    Chodzi zas zapewne o to:

    " Requiring automatic dynamic memory management ("garbage collection")
    is several orders of magnitude less efficient than letting developers
    use stack and manual memory management, and allowing fast development
    with little architectural design can easily end with applications that
    are difficult to maintain over time."

    Prosba do Kolegi Sobczaka: Kolego, jak cytowac, to jakichs
    inteligentnych...

    A.L.

    P.S. Dalej nie wiem co ta sa "managed languages" i kto robi ow
    "management"

  • 6. Data: 2012-06-24 17:36:29
    Od: " firrr" <f...@g...pl>

    Maciej Sobczak <s...@g...com> napisał(a):

    > Ciekawy artyku=B3, zw=B3aszcza w dobie powszechnego entuzjazmu j=EAzykami z=
    > arz=B1dzanymi:
    >
    > http://electronicdesign.com/article/embedded/c11-ada
    -2012-renaissance-nativ=
    > e-languages-74107
    >
    > (ps. Mia=B3 by=E6 cross-post z pl.comp.lang.c, ale nowe grupy gugla nie umi=
    > ej=B1 robi=E6 cross-post=F3w. Albo ja nie umiem. Kto=B6 umie?)

    ok, ale chyba troche banalne, lepiej by bylo przeznaczyc czas z twojej strony
    np na napisanie krotkirgo tutoriala ady w postaci posta na grupe to
    moglbym przyswoic i sie odniesc (samemu nie che mi sie ady uczyc ale
    tak to moglbym sie odniesc)

  • 7. Data: 2012-06-24 17:50:42
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    http://greybrow.republika.pl/ada/

  • 8. Data: 2012-06-25 09:24:51
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2012 17:36:29 UTC+2 użytkownik firrr napisał:

    > ok, ale chyba troche banalne, lepiej by bylo przeznaczyc czas z twojej strony
    > np na napisanie krotkirgo tutoriala ady w postaci posta na grupe

    W postaci posta? Czekam na kolejne wyzwanie: tutorial w postaci SMSa.

    Tutaj jest przykładowa lista startowa:

    http://www.ada-poland.org/

    Szczególnie dobra (i aktualna!) jest książka na Wikibooks.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 9. Data: 2012-06-25 13:18:41
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 00:24:51 -0700, Maciej Sobczak napisal:

    > W postaci posta? Czekam na kolejne wyzwanie: tutorial w postaci SMSa.

    Z drugiej strony, ten tekst mógłby zyskać na zwięzłości odpowiedniej
    do treści.

    Edek

  • 10. Data: 2012-06-25 18:59:31
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 21:41:08 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
> [...]
    > use stack and manual memory management, and allowing fast development
    > with little architectural design can easily end with applications that

    To jest naprawdę mocne. :)

    w.