  • 1. Data: 2012-06-14 17:16:34
    Temat: 32bitowy bajt (?)
    Od: "fir" <f...@g...pl>

    Za młodu zastanawialem sie pamietam czy na 16bitowych maszynach
    bajt jest 16 bitowy (co wydawalo sie w pewnym sensie przynajmniej
    czesciowo logiczne) Do dzis w sumi enie umiem powziac pogladu
    na ten temat, czy np na 32 bitowych kompach nie byloby lepiej
    gdyby bajt byl 32 bitowy (?) [jeszcze gorsza sprawa jest z 64
    bit bo o ile 32 bitowy bajt w miare mz pasuje to 64bitowy na
    pewno nie - jako za duzy]

    ale 32 bitowy bajt jest ciekawy (bo jego konkurencja czyli 8
    bit nie ma tez chyba za soba mocnej argumentacji)

  • 2. Data: 2012-06-14 17:37:36
    Temat: Re: 32bitowy bajt (?)
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "fir" <f...@g...pl> napisał:

    > ale 32 bitowy bajt jest ciekawy (bo jego konkurencja czyli 8
    > bit nie ma tez chyba za soba mocnej argumentacji)

    Na porzadnych maszynach bajt byl 9-bitowy.

    AK

  • 3. Data: 2012-06-14 17:55:10
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thursday, June 14, 2012 4:37:36 PM UTC+1, AK wrote:

    > Na porzadnych maszynach bajt byl 9-bitowy.

    Zagryzalismy go zimnym zwirem.

    RW

  • 4. Data: 2012-06-14 19:31:42
    Od: "noma" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman W <b...@g...pl> napisał(a):

    > Zagryzalismy go zimnym zwirem.

    niestety, imo prawda jest taka, ze to co sie stalo
    z architekturą kompow wraz z rozwojem tych kompow
    (niby nabudowanie roznych warstw itd) bardziej
    przypomina (przynajmniej jest to moje zdanie)
    wybudowanie góry śmiecia niz co innego - [[ jak sobie
    to uswiadamiam to troche odechciewa mi sie programowac,
    (choc niby nie jest tak zle no bo mozna sobie otworzyc
    jakis viewport i starac sie pod to pisac jakies 'czyste'
    kawałki )]]
    w samym procku x86 jest kilka poziomo tego smiecia,
    inne smieci mz wystepuja na poziomie driverow (chocby
    ta obskurnosc tmatu, gpu w warstwie sprzetowej, i na
    poziomie systemu podobnie, pozniej na poziomie bibliotek
    itd - dla mnie jest to somewhat gora smiecia

  • 5. Data: 2012-06-14 19:34:05
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thursday, June 14, 2012 6:31:42 PM UTC+1, noma wrote:

> [...]
    > poziomie systemu podobnie, pozniej na poziomie bibliotek
    > itd - dla mnie jest to somewhat gora smiecia

    Och, bo zycie bylo takie proste i nieskomplikowane w czasach Z80. Tylko wydajnosc nie
    taka :)

    RW

  • 6. Data: 2012-06-14 20:07:21
    Od: "alter amonu (noma )" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    >Och, bo zycie bylo takie proste i nieskomplikowane w czasach Z80. Tylko >
    >wydajnosc nie taka :)

    zdaje sie ze zycie bylo o wiele lepsze bo wlasnie tej gory smiecia
    jeszcze nie bylo ;-)