  • 21. Data: 2022-08-28 14:27:16
    Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 28 sierpnia 2022 o 12:34:34 UTC+2 JDX napisał(a):
    > On 27.08.2022 21:43, Dawid Rutkowski wrote:
    > [...]
    > A gdzie konkretnie tak twierdzi? Bo jestem pewien, ze o trigraphach
    > czytałem kiedyś w książce autorstwa K&R.

    A ja sobie nie przypominam.

    W wiki:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Digraphs_and_trigrap
    hs

    w sekcji History:
    "The ANSI C committee invented trigraphs as a way of entering source code using
    keyboards that support any version of the ISO 646 character set. "
    Oczywiście nie jest to prawda objawiona.

    dobra EDBIC też miał kłopot, ale na IBM360 pusze się w FORTRANie ;)

    > W jakim sensie nic dalej?

    No wyprodukowałeś coś więcej niż hello world w tym C na S/390?

  • 22. Data: 2022-08-28 14:30:38
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 27.08.2022 11:34, Marek wrote:

    > Tak z ciekawości pytam, czemu opisy stanów jako parametry robocze mają
    > być stringami? To ma działać na styku z białkiem?

    Po pierwsze protokoły oparte na ASCII trochę łatwiej się debuguje -
    wystarczy podejrzeć payload przechwycony wiresharkiem i o wiele łatwiej
    domyśleć się o co chodzi.
    Po drugie współczesne mikrokontrolery są na tyle szybkie, że nawet
    komunikacja tekstowa po uwzględnieniu narzutu ze strony stosu i tak
    wydaje się natychmiastowa, gdy chodzi o przesłanie JSON-a liczącego
    kilkaset bajtów.
    Po trzecie nie jest tak, że używam tylko wersji tekstowej. Mam też w
    bibliotece przygotowane stosowne funkcje do przesyłania danych binarnych.

  • 23. Data: 2022-08-29 07:29:35
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 28.08.2022 14:27, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    keyboards that support any version of the ISO 646 character set."
    > Oczywiście nie jest to prawda objawiona.
    Wygląda na to, że czytałem II wydanie, które obejmuje już ANSI C:
    https://en.wikipedia.org/wiki/The_C_Programming_Lang
    uage#History. Nawet
    gdy się spojrzy na zdjęcie okładki an Amazonie, to widać tam czerwoną
    ,,pieczątkę" ANSI C. I w sumie ma to sens, bo jestem trochę za młody, aby
    uczyć się z I wydania. :-D

    Nie. Nie za to mi płacono.

  • 24. Data: 2022-08-29 10:25:30
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 29 Aug 2022 07:29:35 +0200, JDX pisze:
> [...]
    > gdy się spojrzy na zdjęcie okładki an Amazonie, to widać tam czerwoną
    > ,,pieczątkę" ANSI C. I w sumie ma to sens, bo jestem trochę za młody, aby

    Młodość to rzecz względna. :) Ja np. uczyłem się niejako z pierwszego
    wydania, bo w naszych bibliotekach było ono dość powszechnie dostępne,
    ale w polskim wydaniu WNT, o takim:

    https://static2.tezeusz.pl/recommended_big/images/be
    /4d/9b/17ef94d9d345592f1a262d939e357dd7ab87683e.jpeg

    Pamiętam, że ,,Hello world" było przetłumaczone jako ,,Ahoj przygodo!".
    Słodkie. Ale przekład był całkiem niezły i języka szło się nauczyć
    szybko, więc atuty oryginału przetrwały. Zresztą podczas lektury nie
    miałem jeszcze dostępu do kompilatora i potem faktycznie było
    ździwienie, skąd takie różnice między teorią, a praktyką, bo kompilator
    był już ANSI C. :)

    k.